Μέσα στο 2017 κρίνεται η τύχη του αεροδρομίου Ιωαννίνων… Κι όχι μόνο από την εξέλιξη των έργων ή την ανάπτυξη του δορυφορικού συστήματος προσγείωσης, έργα που είναι δρομολογημένα, αλλά από τους συνολικούς κυβερνητικούς σχεδιασμούς.
Οι επόμενοι μήνες είναι καθοριστικοί καθώς το αεροδρόμιο ή θα οδηγηθεί σε ιδιωτικοποίηση ή θα καταλήξει στο υπερταμείο, με ελάχιστες πιθανότητες αξιοποίησης.
Το αεροδρόμιο δεν είναι κερδοφόρο και συγκεντρώνει επενδυτικό ενδιαφέρον υπό προυποθέσεις. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα στην έκθεση του συμβούλου που παρέλαβε το ΤΑΙΠΕΔ και προκρίνει διάφορα σενάρια για τα 23 συνολικά αεροδρόμια της χώρας.
Στο πρώτο, προτείνεται να παραχωρηθούν για σαράντα έτη, μεμονωμένα ή σε ομάδες, επτά αεροδρόμια, και συγκεκριμένα της Πάρου, της Χίου, της Καλαμάτας, της Νάξου, του Αραξου, της Καρπάθου και της Ικαρίας. Είναι τα μόνα ανάμεσα στα 23 που έχουν καθαρή θετική θέση (net present value), ενώ κάποια παρουσιάζουν και κέρδη.
Στο δεύτερο σενάριο, μαζί με τα επτά παραπάνω προτείνεται να παραχωρηθούν άλλα τέσσερα, δηλαδή των Ιωαννίνων, της Αλεξανδρούπολης, των Κυθήρων και της Νέας Αγχιάλου. Αν και ζημιογόνα, εκτιμάται ότι διαθέτουν προοπτικές ανάπτυξης εφόσον αναβαθμιστεί ο αεροδιάδρομος και ενταχθούν στη λίστα επιπλέον αεροπορικών εταιρειών.
Δεν αποκλείεται ωστόσο να επιλεγεί τελικά μια τρίτη λύση. Το προς παραχώρηση μείγμα να συμπεριλαμβάνει κατά 70% – 80% αεροδρόμια με προοπτικές και κατά 20%- 30% «σαπάκια».
Διαφορετικά, οι δώδεκα εναπομείναντες ζημιογόνοι αερολιμένες θα καταλήξουν στο Υπερταμείο, δίχως την παραμικρή πιθανότητα αξιοποίησης.
Οι επόμενοι μήνες λοιπόν θα είναι καθοριστικοί για την τύχη του αεροδρομίου, το οποίο ούτως ή άλλως θα «δοκιμαστεί» από την λειτουργία της Ιόνιας Οδού η οποία θα συντομεύσει κατά πολύ το ταξίδι από και προς την Αθήνα.