Τα παλιά Lada λένε κάποιοι ότι είχαν βγει γερά αυτοκίνητα, ενώ ό,τι βλάβη και να έβγαζαν το κόστος επισκευής ήταν πολύ φθηνό, όπως και γενικότερα η συντήρησή τους.
Τα τωρινά μοντέλα της Lada δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τα τετράγωνα σεντάν που κυκλοφόρησαν και στην Ελλάδα, ενώ το μόνο που έχει παραμείνει πίσω στο χρόνο είναι το Niva. Πόσο αξιόπιστο είναι όμως ένα σύγχρονο Lada Vesta, το οποίο μάλιστα σε μόλις τρία χρόνια διένυσε σχεδόν 562.000 χιλιόμετρα, δηλαδή περίπου 187.000 χλμ. το χρόνο;
Το Vesta που θα δείτε και στο παρακάτω βίντεο θα μπορούσε κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί ως διαφήμιση για την Lada στη Ρωσία. Η διοίκηση μιας γεωργικής εκμετάλλευσης στη Δημοκρατία της Καμπαρντίνο – Μπαλκάρια στον Καύκασο, αγόρασε πριν από τρία χρόνια ένα Lada Vesta. Μέσα σε αυτά τα έτη χρησιμοποιήθηκε από δύο οδηγούς, τους οποίους έβγαλε «ασπροπρόσωπους».
Το μικρομεσαίο ρωσικό σεντάν (πωλείται από 517.410 ρούβλια, περίπου 7.000 ευρώ) συνεχίζει να λειτουργεί «αξιοπρεπώς», αφού οι φθορές που έχει εμφανίσει είναι λίγες για τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει. Στο εσωτερικό το τιμόνι έχει γίνει λείο και φανερώνει τη χρήση, ενώ το κάθισμα του οδηγού έχει χάσει μερικώς το αρχικό του σχήμα.
Το λάδι στον κινητήρα βενζίνης άλλαζε κάθε 10.000 χλμ., ο ιμάντας άλλαξε για πρώτη φορά στα 104.000 χλμ. και μετά κάθε 60.000 χλμ., ενώ ο κινητήρας ανοίχτηκε στα 400.000 χλμ., λόγω πλήρωσης με καύσιμο καλής ποιότητας. Εκτός από την κατανάλωση λαδιού, περίπου 5 λίτρα ανά 10.000 χλμ., ο 1.600άρης κινητήρας δεν έχει βγάλει καμία βλάβη, όπως και το σύστημα εξάτμισης, που είναι το εργοστασιακό. Ο δίσκος συμπλέκτη έχει αλλαχτεί δύο φορές, ενώ στο κιβώτιο ταχυτήτων έχει αντικατασταθεί μόνο το λάδι. Επιπλέον, οι εμπρός δίσκοι των φρένων έχουν αλλαχτεί μια φορά, οι σιαγόνες των ταμπούρων ποτέ και τα μπροστινά αμορτισέρ αντικαταστάθηκαν στα περίπου 500.000 χλμ. Και φανταζόμαστε ότι οι δρόμοι που έχει διανύσει δεν είναι οι καλύτεροι δυνατοί, όπως και οι κλιματολογικές συνθήκες. Έκπληξη αποτέλεσε ότι δεν βρέθηκαν σημάδια σκουριάς.
Το συγκεκριμένο Lada Vesta μετά τον τελευταίο έλεγχο που δέχτηκε, συνεχίζει την αποστολή του και ευχόμαστε να το ξαναδούμε ακέραιο ξανά με πάνω από 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα.
Παρακολουθείστε παρακάτω και το βίντεο: