Προβλέπεται πως όλα τα νεόδμητα κτίρια, για τα οποία η αίτηση οικοδομικής άδειας υποβληθεί μετά τις 31 Δεκεμβρίου 2016, θα πρέπει να διαθέτουν σημείο πρόσβασης και να είναι εξοπλισμένα με υλική υποδομή εντός κτιρίου, προσαρμοσμένη για υψηλές ταχύτητες πρόσβασης στο Διαδίκτυο.
Μέτρα για την ταχύτερη ανάπτυξη των δικτύων Νέας Γενιάς στις τηλεπικοινωνίες και των σχεδίων που προωθούν οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι με βάση την τεχνολογία vectoring ή με την εγκατάσταση δικτύων οπτικής ίνας μέχρι το κτίριο (FttB) ή το σπίτι (FttH) προβλέπει σχέδιο νόμου που κατέθεσε το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης. Με το σχέδιο νόμου ενσωματώνεται στο ελληνικό δίκαιο η κοινοτική οδηγία 2014/61/ΕΕ, η οποία προβλέπει μέτρα για τη μείωση του κόστους εγκατάστασης των δικτύων Νέας Γενιάς.
Προβλέπεται, για παράδειγμα, πως όλα τα νεόδμητα κτίρια, για τα οποία η αίτηση οικοδομικής άδειας υποβληθεί μετά τις 31 Δεκεμβρίου 2016, θα πρέπει να διαθέτουν σημείο πρόσβασης και να είναι εξοπλισμένα με υλική υποδομή εντός κτιρίου, προσαρμοσμένη για υψηλές ταχύτητες πρόσβασης στο Διαδίκτυο.
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, το σχέδιο νόμου συμβάλλει στον σωστό προγραμματισμό και συντονισμό έργων, στη μείωση του διοικητικού φόρτου και στην ψηφιοποίηση του δημόσιου τομέα, που θα επιφέρει, πέρα από τη μείωση των δαπανών για τη δημόσια διοίκηση και την παροχή πιο αποτελεσματικών υπηρεσιών προς τους πολίτες, σημαντικά οφέλη στην οικονομία.
Οι διατάξεις που συμπεριλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου θα διευκολύνουν τη συνεργασία μεταξύ φορέων κοινής ωφέλειας για τη είσοδο νέων φορέων εκμετάλλευσης δικτύου για τη χρήση και εγκατάσταση των δικτύων Νέας Γενιάς, θεσπίζοντας ορισμένα ελάχιστα δικαιώματα και υποχρεώσεις για ολόκληρη την Ε.Ε., ώστε να μειωθεί το κόστος εγκατάστασής τους, μεγάλο ποσοστό του οποίου αντιπροσωπεύει το κόστος των έργων πολιτικού μηχανικού. Οι συνέργειες και ο προγραμματισμός της εκτέλεσης έργων, ώστε να συμπεριληφθεί η πρόβλεψη για εγκατάσταση δικτύων Νέας Γενιάς, θα έχει συνεπαγόμενο κοινωνικό, οικονομικό και περιβαλλοντικό όφελος.
Για παράδειγμα, το σχέδιο νόμου προβλέπει πως κάθε φορέας εκμετάλλευσης δικτύου (π.χ. ηλεκτρικής ενέργειας, φυσικού αερίου, ύδατος κ.λπ.) υποχρεούται, πλην συγκεκριμένων εξαιρέσων, να ικανοποιεί κάθε αίτηση πρόσβασης στην υλική του υποδομή από πάροχο που εγκαθιστά τηλεπικοινωνιακό δίκτυο κ.λπ. Σε περίπτωση μη συμφωνίας, οποιοσδήποτε από τους φορείς δύναται να ζητήσει την παρέμβαση του Εθνικού Οργάνου Επίλυσης Διαφορών, το οποίο εκδίδει δεσμευτική απόφαση για την επίλυση της διαφοράς. Επίσης οι φορείς εκμετάλλευσης δικτύων οφείλουν να ενημερώνουν τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους για τα έργα που προωθούν στο δίκτυό τους.
Επίσης, για την προώθηση των δικτύων οπτικών ινών μέχρι το σπίτι, στο σχέδιο νόμου προβλέπεται πως «οι πάροχοι δημόσιων δικτύων επικοινωνιών έχουν δικαίωμα εγκατάστασης του δικτύου τους, με δική τους δαπάνη, έως το σημείο πρόσβασης, καθώς και σε υπάρχουσα υλική υποδομή εντός κτιρίου, αν η κατασκευή δεύτερης υποδομής είναι τεχνικά ανέφικτη ή οικονομικά ασύμφορη». Στην περίπτωση που στο κτίριο δεν υπάρχει διαθέσιμη υποδομή για πρόσβαση στο Διαδίκτυο σε υψηλές ταχύτητες (άνω των 30 Mbps, όταν το vectoring επιτρέπει ταχύτητες μέχρι και 300 Mbps), τότε οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι «έχουν δικαίωμα τερματισμού του δικτύου τους στον χώρο του συνδρομητή, κατόπιν της σύμφωνης γνώμης του ή/και σε νέο σημείο πρόσβασης σε κοινόχρηστο ή κοινόκτητο χώρο του κτιρίου», σύμφωνα με υφιστάμενη υπουργική απόφαση που καθορίζει τους όρους.