Οι ολιγωρίες του Υπουργείου Υποδομών αλλά και οι πολιτικές σκοπιμότητες, καθώς κάθε μέρα γίνεται πιο έντονη η φημολογία για πρόωρες εκλογές, κρατούν σε εκκρεμότητα την παράδοση, ενός έστω τμήματος της Ιόνιας Οδού.
Στον σχεδιασμό της παραχωρησιούχου, όπως είχε ανακοινωθεί και επίσημα στα Γιάννινα, ήταν να δοθούν δύο τουλάχιστον τμήματα στην κυκλοφορία, πριν το τέλος του έτους.
Και ο στόχος, αντικειμενικά ήταν απολύτως εφικτός, καθώς οι εργασίες βρίσκονται σε ιδιαίτερα προχωρημένο στάδιο.
Όμως φαίνεται ότι όσοι ταξιδέψουν και φετινά Χριστούγεννα θα υποχρεωθούν να διανύσουν την υφιστάμενη Εθνική Οδό Αντιρρίου Ιωαννίνων…
Ο σχεδιασμός για παράδοση τμημάτων του νέου αυτοκινητόδρομου είναι στο σκοτάδι και από όλες τις πλευρές, αυτό που επισημαίνεται, είναι το έργο θα ολοκληρωθεί και θα δοθεί στην κυκλοφορία τον Μάρτιο του 2017.
Για να δοθεί ένα τμήμα στην κυκλοφορία θα πρέπει να έχει αδειοδοτηθεί πλήρως από το Υπουργείο Υποδομών. Μέχρι στιγμής τέτοια διαδικασία δεν φαίνεται να έχει ολοκληρωθεί. Σημειώνεται δε ότι από την πρώτη ημέρα της παράδοσης, θα είναι σε λειτουργία και οι αντίστοιχοι σταθμοί διοδίων, ενώ θα πρέπει να βρίσκεται σε ετοιμότητα ένας ολόκληρος μηχανισμός που θα μεριμνά για την ασφάλεια του δρόμου, τον αποχιονισμό κλπ, όπως συμβαίνει με την Εγνατία Οδό.
Κι ενώ κατασκευαστικά το στοίχημα έχει κερδηθεί με τα εργοτάξια να δουλεύουν επί μήνες σε εξαντλητικούς ρυθμούς, η παράδοση τμημάτων της Ιόνιας, αποτελεί κυρίως υπόθεση της πολιτείας..
Μάλιστα πολλοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι το τοπίο θα ξεκαθαρίσει πλήρως όταν αποσαφηνιστούν οι πολιτικές εξελίξεις και το χρονοδιάγραμμα της παράδοσης θα εξαρτηθεί από το ενδεχόμενο της πρόωρης προσφυγής στις κάλπες.
Αυτό το διάστημα το τμήμα από τον Κουβαρά μέχρι την Αμφιλοχία είναι πλήρως έτοιμο και θα μπορούσε να δοθεί ανά πάσα στιγμή.
Ολοκληρωμένο επίσης είναι το τμήμα από την Καμπή της Άρτας μέχρι την Πέρδικα, με εξαίρεση ένα τμήμα πενήντα μέτρων όπου «κόλλησε» λόγω της καθυστέρησης στην απαλλοτρίωση.
Ελάχιστες είναι οι εργασίες που απομένουν στα υπόλοιπα τμήματα ακόμη και στην σήραγγα της Κλόκοβας, όπου αυτό το διάστημα γίνεται η τελική επένδυση για να ακολουθήσει η οδοστρωσία.