Μπορεί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να πληθαίνουν σταθερά στους δρόμους, αλλά η αύξησή τους δεν μπορεί να καλύψει την αντίστοιχη της ανάγκης για πετρέλαιο. «Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα παίξουν μεγάλο ρόλο στη βελτίωση της ποιότητας στην ατμόσφαιρα, αλλά στα επόμενα 20 χρόνια, όσο και να αυξηθούν, δεν θα μειώσουν καθόλου τη ζήτηση του πετρελαίου», επισημαίνει ο Spencer Dale, επικεφαλής οικονομολόγος της BP.
Σύμφωνα με έρευνα του τμήματος καθαρής ενέργειας του Bloomberg, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μειώσουν κατά 13 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως την ανάγκη για πετρέλαιο μέχρι το 2040. Ωστόσο η BP υπολογίζει τη ζήτηση να αυξάνεται κατά 20 εκατ. βαρέλια ημερησίως στα επόμενα 20 χρόνια, με το 25% να χρησιμοποιείται στην κίνηση επιβατικών οχημάτων.
Οι μεγάλες εταιρίες πετρελαίου δεν νιώθουν να απειλούνται από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – ακόμη και μετά την πρόβλεψη της BP ότι σε δύο δεκαετίες θα κυκλοφορούν στους δρόμους 70 εκατομμύρια από αυτά. Ο αντίκτυπός τους θα γίνει περισσότερο εμφανής σε 30-50 χρόνια, σύμφωνα με την έρευνα της εταιρείας.
Ο Dale θεωρεί ότι μεσοπρόθεσμα η άνοδος στην τιμή της βενζίνης, η οικολογική οδήγηση και οι βελτιωμένοι κινητήρες θα επηρεάσουν πολύ περισσότερο τη ζήτηση για πετρέλαιο απ’ ό,τι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. «Τί είναι καλύτερο; Να αντικαταστήσουμε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης με έναν ηλεκτρικό ή να βελτιώσουμε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης; Για τα λεφτά του, το δεύτερο είναι πιο αποτελεσματικό».