fbpx
Παρασκευή, 14 Μαΐου, 2021
Αρχική ΕΛΛΑΔΑ «Πράσινο» για επενδύσεις στο δίκτυο υδατοδρομίων

«Πράσινο» για επενδύσεις στο δίκτυο υδατοδρομίων

Ένα βήμα πιο κοντά στη δημιουργία εκτενούς δικτύου υδατοδρομίων βρίσκεται η Ελλάδα, καθώς στη Βουλή κατατίθεται την επόμενη εβδομάδα το σχέδιο νόμου για τα υδατοδρόμια. Την ίδια στιγμή έντονο παραμένει το ενδιαφέρον που επιδεικνύουν ελληνικά και ξένα επενδυτικά κεφάλαια.

Πρόσφατα ήρθε το «πράσινο φως» από την αρμόδια Γενική Διεύθυνση Μεταφορών και Κινητικότητας της Ε.Ε., ενώ μετά την αναγκαία εναρμόνιση με τις διατάξεις του νόμου για την αναδιάρθρωση της ΥΠΑ, ούτως ώστε να περιληφθούν και θέματα υδροπλάνων, την ενσωμάτωση παρατηρήσεων από τη δημόσια διαβούλευση και την επίλυση διαδικαστικών ζητημάτων, άνοιξε ο δρόμος για την κατάθεσή του.

Σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπεται πως η δημιουργία υδατοδρομίων μπορεί να υπαχθεί στο πλαίσιο των στρατηγικών επενδύσεων, αλλά και στο πλαίσιο των συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Αρμόδια υπηρεσία για την υποβολή των αιτήσεων, για την κίνηση της προβλεπόμενης διαδικασίας και τελικώς για την έκδοση της άδειας λειτουργίας υδατοδρομίων ορίζεται το Τμήμα Εναερίων Μεταφορών-Αξιοποίησης Αεροδρομίων της Γενικής Γραμματείας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η προσθαλάσσωση και αποθαλάσσωση αεροσκαφών στα υδατοδρόμια θα επιτρέπεται, με την προϋπόθεση ότι τα αναχωρούντα αεροσκάφη έχουν υποβάλει το προβλεπόμενο από τους κανονισμούς σχέδιο πτήσης. Οι υπηρεσίες ελέγχου εναερίου κυκλοφορίας της ΥΠΑ θα είναι υπεύθυνες για την παροχή πληροφοριών πτήσης.
Στην αγορά, πάντως, επικρατεί προβληματισμός για την προοπτική ανάπτυξης βιώσιμων αερομεταφορών με υδροπλάνα τόσο λόγω του κόστους των κομίστρων -που πρέπει αφενός να είναι ελκυστικό στους επιβάτες και αφετέρου να επιτρέπει αποσβέσεις της απαιτούμενης επένδυσης- όσο και λόγω του περιορισμού της δυνατότητας πτήσεων μόνο σε τακτικά δρομολόγια και όχι με το μοντέλο «ιπτάμενων ταξί».

Επιπροσθέτως, άλλες πλευρές επισημαίνουν πως λόγω της αυξημένης θαλάσσιας κυκλοφορίας στο νησιωτικό σύμπλεγμα της χώρας απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή για την αποφυγή συμβάντων.

Πάνω απ’ όλα, όμως, εκτιμάται πως το σύστημα που επιχειρείται να θεσμοθετηθεί παραμένει έντονα γραφειοκρατικό και στερείται κινήτρων για την προσέλκυση εταιρειών που θα λειτουργήσουν αερογραμμές υδροπλάνων.

Να σημειωθεί πως μέχρι σήμερα η ελληνική πολιτεία έχει αδειοδοτήσει ήδη τρία υδατοδρόμια σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα, αλλά δεν έχει προχωρήσει πολλές αιτήσεις για άλλα. Δύο ιδιωτικές εταιρείες δραστηριοποιούνται στον χώρο, ωστόσο άγνωστο είναι το πότε θα πάρουν την απόφαση -και τις σχετικός άδειες- να ξεκινήσουν τακτικά δρομολόγια, κάτι που δεν αναμένεται πάντως να γίνει σε καμία περίπτωση πριν από το 2018.

 

 

 

 

 

 

 

ΠΗΓΗ

Τελευταία Νέα

Εκδίδεται το Σάββατο στην Ελλάδα ο Γιάννης Λαγός

Αύριο, Σάββατο, αναμένεται να εκδοθεί στην Ελλάδα από το Βέλγιο ο ευρωβουλευτής και καταδικασμένος για τη δράση του στην εγκληματική οργάνωση Χρυσή Αυγή, Ιωάννης Λαγός. Ο...

Εξιχνιάστηκε από το Αστυνομικό Τμήμα Πωγωνίου υπόθεση απάτης ύψους περίπου 10.000 ευρώ

Εξιχνιάστηκε υπόθεση απάτης ύστερα από μεθοδική έρευνα αστυνομικών του Αστυνομικού Τμήματος Πωγωνίου, οι οποίοι ταυτοποίησαν τα στοιχεία ενός ημεδαπού και ενός αλλοδαπού που εμπλέκονται...

Εστίαση: Τι αλλάζει με την άρση του lockdown – Τι ισχύει για πελάτες και προσωπικό

Με ωράριο λειτουργίας από τις 5 το πρωί έως και ένα τέταρτο μετά τα μεσάνυχτα, χωρίς μουσική και με τις απαραίτητες αποστάσεις θα λειτουργούν...

Ανακοινώθηκαν ο αριθμός των εισακτέων και οι συντελεστές για τη βάση εισαγωγής ανά σχολή

Ο συνολικός αριθμός εισακτέων στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 ανέρχεται σε 77.415, στα...