fbpx
Παρασκευή, 29 Οκτωβρίου, 2021
Αρχική ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Η βιομηχανία κρύβει την αλήθεια για τη βενζίνη

Η βιομηχανία κρύβει την αλήθεια για τη βενζίνη

Κατά 42% μεγαλύτερη είναι η πραγματική κατανάλωση καυσίμων από ό,τι δηλώνουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως προκύπτει από νέα έρευνα που ξεσκεπάζει άλλη μια αθέμιτη πρακτική του κλάδου.

Η απόσταση που χωρίζει την πραγματική κατανάλωση καυσίμων από όσα δηλώνουν επισήμως οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι «μεγαλύτερη από ποτέ». Αυτό προκύπτει από νέα έρευνα που εκπόνησε το Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών (ICCT) από κοινού με την ολλανδική Οργάνωση Εφαρμοσμένων Επιστημονικών Ερευνών. Ειδικότερα, σύμφωνα με μετρήσεις, η πραγματική κατανάλωση καυσίμου ανά αυτοκίνητο ξεπέρασε το 2015 τα όσα αναγράφονται στις προδιαγραφές των μοντέλων που δίνονται στην κυκλοφορία κατά 42% (κατά μέσο όρο). Πριν από δέκα χρόνια η εν λόγω απόκλιση κυμαινόταν γύρω στο 15%, ενώ το 2013 στο 25%.

Σε μεγάλο βαθμό η σκανδαλώδης απόκλιση μεταξύ πραγματικής κατανάλωσης και τυπικών προδιαγραφών οφείλεται στο γεγονός ότι οι κατασκευαστές τείνουν να «εκμεταλλεύονται συστηματικά τα κενά που υπάρχουν στην υφιστάμενη νομοθεσία», επισημαίνει ο Πέτερ Μοκ, επικεφαλής της επίμαχης έρευνας. Ο ίδιος αναφέρει ότι οι μεγαλύτερες αποκλίσεις εντοπίζονται στην κατηγορία των premium μοντέλων, όπου μάλιστα η σχετική απόκλιση μπορεί να φθάνει έως και το 50%.

Ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα, επτά ευρωπαϊκές χώρες

To Διεθνές Συμβούλθιο Καθαρών Μεταφορών αποκάλυψε πέρυσι το σκάνδαλο της παραποίησης τιμών ρύπων από την VW. To Διεθνές Συμβούλθιο Καθαρών Μεταφορών αποκάλυψε πέρυσι το σκάνδαλο της παραποίησης τιμών ρύπων από την VW.

Η αποκαλυπτική έρευνα βασίστηκε σε στοιχεία που συλλέχτηκαν από περίπου ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα σε επτά ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων η Γερμανία, η Γαλλία και η Μεγάλη Βρετανία. Όπως σημειώνεται, παρά τις επιμέρους συνήθειες του κάθε οδηγού, η τάση που καταγράφεται είναι γενική και αφορά κυρίως τα νέα μοντέλα που κυκλοφορούν στην αγορά.

Οι ερευνητές εργάζονται ήδη πάνω σε ένα νέο μοντέλο τεχνικού ελέγχου που αναμένεται να είναι έτοιμο το 2017. Χωρίς ένα τέτοιο σύστημα ελέγχου εκτιμούν ότι η επίμαχη απόκλιση θα εκτοξευθεί στο 50% το 2020. Ωστόσο επισημαίνουν ότι ακόμη κι αν οι έλεγχοι ενταθούν, οι κατασκευαστές ενδέχεται και πάλι να βρουν «παραθυράκια» στη νομοθεσία. Σε κάθε περίπτωση οι ειδικοί θεωρούν ότι οι σχετικοί δειγματοληπτικοί έλεγχοι σε διάφορα μοντέλα αυτοκινήτων πρέπει να γίνονται απροειδοποίητα, όπως και στις ΗΠΑ.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι το Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών είναι ο φορέας που αποκάλυψε πέρυσι το μεγάλο σκάνδαλο με τις παραποιημένες τιμές εκπομπών ρύπων από τη γερμανική Volkswagen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πηγή

Τελευταία Νέα

Αποτελέσματα εκλογών και αρχαιρεσίες Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Άρτας

Tην Παρασκευή 22/10/2021, διεξήχθησαν οι εκλογές της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Άρτας οι οποίες για πρώτη φορά έγιναν με ηλεκτρονικό τρόπο με το αδιάβλητο σύστημα...

Κανονικά θα γίνει η παρέλαση και στα Ιωάννινα

Η αλλαγή για το Νομό Ιωαννίνων στον επιδημιολογικό χάρτη και η είσοδος του Νομού στη ζώνη του κόκκινου, δεν θα επηρεάσει το πρόγραμμα εκδηλώσεων...

Συνεδρίαση του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας Π.Ε Άρτας

Σύσκεψη με φυσική παρουσία και τηλεδιάσκεψη, του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας ΠΕ Άρτας πραγματοποιήθηκε χτες, υπό την προεδρία του Αντιπεριφερειάρχη Άρτας κ. Β. Ψαθά...

“Έφυγε” από τη ζωή η Φώφη Γεννηματά

Η Φώφη Γεννηματά άφησε την τελευταία της πνοή, σήμερα, Δευτέρα, σε ηλικία 57 ετών, μετά από μάχη που έδινε με τον καρκίνο στο νοσοκομείο Ευαγγελισμός όπου...