ΑΠΟΨΕΙΣ

Αγωγός “East Med” & φωτιές σε Κύθηρα και Δυτική Πελοπόννησο

Παρατηρόντας τον χάρτη με τα σημεία από τα οποία θα περάσει ο αγωγός East Med. Μπορούν να ταυτηστούν τα σημεία αυτά, με διάφορες περιοχές της Ελλάδας που κάηκαν, όπως τα (Κύθηρα, Δυτική Πελοπόννησος και άλλες) από τις οποίες συμπτωματικά περνάει ο αγωγός.

Αρχίζουμε να αναρωτιόμαστε πόσο τυχαία μπορεί να είναι όλα αυτα. Σαφώς δεν υποστηρίζουμε ότι όλες οι φωτίες στην Ελλάδα σχετίζονται με αυτό το γεγόνος. Όμως δεν γίνεται περιστατικά όπως η Τζια και η Νότια Εύβοια, να έχουν καεί και οι φωτιές να μπαίνουν πάντα σε οικόπεδα τα οποία διεκδικούνται από πολυεθνικές εταιρείες, με σκοπό να στηθούν ανεμογεννήτριες και αιολικά πάρκα ή να περάσει κάποιος αγωγός.

Στο χάρτη βλέπουμε ο αγωγός περνά από Κρήτη, ανεβαίνει Κύθηρα, Δυτική Πελοπόννησο, περνά από την Ήπειρο και στην συνέχεια ρίχνεται στην Κέρκυρα.

Αν υπολογίσει κανείς το κόστος και το χρονικό διάστημα που πρέπει να διαπανηθεί από τις εταιρείες για να περάσει ένας αγωγός ή να στηθεί ένα αιολικό πάρκο σε μία δασώδη περιοχή. Η φωτιά στα Κύθηρα και την Πελοπόννησο φαντάζει ένα πολύ καλό οργανωμένο σχέδιο, ωστέ να καθαριστούν έτσι οι εκτάσεις που θα περνά ο αγωγός. Σε μία περιοχή που έχει καεί και θυμίζει κρανίου τόπος, η όλη διαδικασία, κόστος και χρόνος υλοποίησης μετατρέπονται σε πολύ μικρά και κερδοφόρα νούμερα. Επίσης η θάλασσα σε εκείνα τα σημέια έχει πολύ μεγάλο βάθος, ώστε να γίνει ο αγωγός υποθαλάσσιος (με συνέπεια μεγαλύτερο κόστος, περισσότερο χρήμα και χρόνο). Όπως επίσης απορίας άξιο είναι, το πόσο καθυστέρησε ο κρατικός μηχανισμός στα περιστατικά φωτιάς σε αυτές τις περιοχές, με αποτέλεσμα οι δασικές εκτάσεις να μετατραπούν σε στάχτη.

 

    ↓        ” Μερικές πληροφορίες από δημοσιεύματα για τον αγωγό East Med. ”  ↓

 

  •  “Ο αγωγός East Med, προϋπολογισμού επένδυσης 5 – 6 δισ. ευρώ για μεταφορική ικανότητα 10 – 16 δισ. κυβικών μέτρων αερίου ετησίως, σχεδιάζεται με στόχο να μεταφέρει τα πλούσια ενεργειακά κοιτάσματα που έχουν ανακαλυφθεί στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου προς την Ευρώπη. Το συγκριτικό του πλεονέκτημα είναι ότι εξυπηρετεί ταυτόχρονα δύο βασικούς στόχους της ενεργειακής πολιτικής της ΕΕ, που είναι η διαφοροποίηση τόσο των πηγών όσο και των οδών ενεργειακού εφοδιασμού της Ένωσης.”
  •  «Η ιδέα του αγωγού EastMed είναι μια επανάσταση. Εξετάσαμε προκαταρκτικά το θέμα και δείχνει ελπιδοφόρο. Θα το εξετάσουμε περισσότερο. Θα συνδέει τις τρεις χώρς μας και την Ιταλία. Είναι κάτι για το οποίο είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι», υπογράμμισε ο κ. Νετανιάχου.
  • Ο σχεδιαζόμενος αγωγός των 2.000 χιλιομέτρων θα συνδέσει τα κοιτάσματα αερίου κοντά στο Ισραήλ και την Κύπρο με την Ελλάδα και πιθανόν με την Ιταλία, με κόστος έως 6 δισεκ. ευρώ.
  • Το έργο περνάει στη δεύτερη φάση, όπου θα πραγματοποιηθούν οι τεχνικές μελέτες με χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
  • Όπως συμφωνήθηκε, οι υπουργοί Ενέργειας των τριών χωρών θα συναντώνται κάθε εξάμηνο, ώστε να καταγράφεται η πρόοδος του έργου ως προς την επενδυτική του ωριμότητα.
  • Οι κύριοι μέτοχοι των εταιριών που θα αδειοδοτηθούν για την κατασκευή των νέων αιολικών πάρκων στη Ν. Εύβοια, είναι οι εξής: Τέρνα (149,85MW), Χ. Ρόκας (45MW,) όμιλος Μυτιληναίου (43,35MW), Nordex Hellas (36,40MW), Gamesa Energia (34,95MW), Energiokontor AG (28,80MW), όμιλος Κοπελούζου (18,50MW), EN. TE. KA. (3,60 MW), Ενεργειακό Δίκτυο (ΕΠΕ 1,80MW).Όπως αναφέρει η ΡΑΕ, για την περιοχή της Ν. Εύβοιας, έχει εκδηλωθεί πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και έχουν κατατεθεί συνολικά 167 αιτήσεις για άδεια παραγωγής συνολικής ισχύος 2600MW, επειδή η περιοχή διαθέτει ιδιαίτερα σημαντικό αιολικό δυναμικό.

 

 

 

 

 

Πηγές: ert.gr, euro2day.gr, kathimerini.gr, gr.euronews.com, rt.com

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση