fbpx
ΑρχικήΔΙΑΦΟΡΑTOC Success stories: Αγγελική Παππά, η οραματίστρια του "i love dyslexia"

TOC Success stories: Αγγελική Παππά, η οραματίστρια του “i love dyslexia”

Τόλμησε να προσπαθήσει να δημιουργήσει την πρώτη ολοκληρωμένη λύση σε ένα πρόβλημα της ανθρωπότητας που ταλανίζει 700 εκατομμύρια ανθρώπους τουλάχιστον παγκοσμίως.

Λένε ότι ένας καλός δάσκαλος μπορεί να κάνει θαύματα. Στην περίπτωση της Αγγελικής Παππά, καθηγήτριας κι ειδικής παιδαγωγού, Πρoέδρου του μη-κερδοσκοπικού οργανισμού 3DlexiaCosmos και Ιδρύτρια και Διευθύνουσα Σύμβολο του i love dyslexia” (ILD), του πρώτου διεθνούς εξειδικευμένου χώρου ολιστικής διδακτικής των Αγγλικών για μαθητές με δυσλεξία και μαθησιακές ιδιαιτερότητες με διεθνή αναγνώριση και διακρίσεις, όλα ξεκίνησαν από … την κυρία Κατερίνα. «Ήταν η δασκάλα μου, ο άνθρωπος που συνέβαλε όσο κανένας άλλος στο πάθος μου για τη διδασκαλία. Έπειτα από όλα αυτά τα χρόνια δεν θυμάμαι τι μας δίδασκε, αλλά θυμάμαι τι ήταν για μένα. Ακόμη ακούω την ήρεμη και αποφασιστική φωνή της να με ενθαρρύνει σε ό,τι έκανα», λέει η ίδια.

Η Αγγελική Παππά με μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Birmingham, που έχει υπάρξει υποψήφια για το Global Teacher Prize (γνωστό κι ως Νόμπελ των εκπαιδευτικών), μπορεί εδώ λίγο καιρό να καμαρώνει για ένα ακόμα βραβείο στη συλλογή της. Ο λόγος για το Βραβείο Κοινωνικού Αντίκτυπου των διακρίσεων Study UK Alumni Awards από το British Council που δόθηκαν πριν από λίγο καιρό στο NJV Athens Plaza.

Η διάκριση αυτή που αναγνωρίζει εκείνους οι οποίοι έχουν συμβάλλει με εξαιρετικό τρόπο στην επίτευξη θετικών κοινωνικών αλλαγών, αποτέλεσε και την αφορμή για μια κουβέντα μαζί της.

– Τι σημαίνει αυτή η διάκριση για εσάς σε προσωπικό και τι σε επαγγελματικό επίπεδο;

Εννέα χρόνια πριν, η απόφαση μου στο να πιστέψω και να αφοσιωθώ στην καινοτομία του ‘i love dyslexia’ EFL School με στόχο να εργαστώ αγόγγυστα ώστε να γεννηθεί ο 1ος οργανισμός παγκοσμίως με εξειδίκευση στην διδακτική της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας για μαθητές με δυσλεξία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ήταν και είναι το ευλογημένο ταξίδι της ψυχής μου. Όταν κανείς τολμά να προσπαθήσει να δημιουργήσει την πρώτη ολοκληρωμένη λύση σε ένα πρόβλημα της ανθρωπότητας που ταλανίζει 700 εκατομμύρια ανθρώπους τουλάχιστον παγκοσμίως, περπατά χρόνια στην αβεβαιότητα, κολυμπά σε βαθιά και ανεξερεύνητα ύδατα, προσπέρνα φόβους, εμπόδια και σκληρές αντιστάσεις από αυτούς που χλευάζουν το ‘γραφικό΄ στα μάτια τους πρωτοπόρο, που δρα για έναν κόσμο δικαιοσύνης και ισότητας.

Η διάκριση μου ως νικήτρια του Βραβείου Κοινωνικού Αντίκτυπου στην Ελλάδα και ακολούθως στην Ευρώπη, στο διαγωνισμό υψηλού κύρους του British Council Study UK Alumni Awards, αποτελεί βαθιά δικαίωση και ηθική ανταμοιβή σε προσωπικό επίπεδο, πολύτιμη ευκαιρία για παγκόσμιες συνεργασίες σε επαγγελματικό επίπεδο αλλά και μεγάλη τιμή σε εθνικό επίπεδο, η ανύψωση της Ελλάδας στην κορυφή της Ευρώπης στον τομέα της Παιδείας. Είναι η σπουδαία επιβράβευση της τεράστιας συμβολής για το κοινό καλό που το ‘i love dyslexia’ EFL school, η 3DlexiaCosmos NPO, τα 3Dlexia MindMaps (3DMs) App, το #SOS4LoveProject και η καινοτόμος, ολιστική Μέθοδος 3Dlexia Paradigm, που μπορεί να εφαρμοστεί σε όλους τους μαθητές και σε όλα τα μαθήματα, προσδίδουν στην ανθρωπότητα. Νιώθω μεγάλη ευγνωμοσύνη προς όλη την ομάδα του British Council Greece για την πίστη τους σε εμένα και το έργο μου, την ενθάρρυνση τους να διαγωνιστώ και να πιστέψω στη διάκριση αυτή, αλλά και την αμέριστη, θερμή συνεργασία και στήριξη τους σε όλη τη διάρκεια της επαφής μας.

-Τι, πιστεύετε, είναι αυτό που μέτρησε περισσότερο στη δική σας την περίπτωση για να βραβευθείτε;

Η άγνοια και η έλλειψη γνώσεων γύρω από τον διαφορετικά χαρισματικό εγκέφαλο της δυσλεξίας έχει καταδικάσει εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως, στιγματίζοντας τους με τη λανθασμένη αντίληψη ότι δεν είναι ικανοί να πετύχουν υψηλούς ακαδημαϊκούς στόχους, ότι δεν μπορούν να μάθουν ξένες γλώσσες, η ότι πρέπει απαραίτητα να αγωνιστούν πολύ σκληρά για να το πετύχουν. Μου αποδόθηκε το Βραβείο Κοινωνικού Αντίκτυπου, νικήτρια σε επίπεδο Ελλάδας και Ευρωπαϊκής Ένωσης, για τη δημιουργία του καινοτόμου ‘i love dyslexia’ EFL School, τις προσωπικές μου δράσεις και διακρίσεις σε παγκόσμιο επίπεδο στον τομέα της καινοτομίας της Παιδείας, αλλά και το #SOS4LoveProject της 3Dlexia Cosmos ΝPO. H τεράστια συμβολή στην παγκόσμια παιδαγωγική της καινοτομίας του ‘i love dyslexia’ EFL School ως του πρώτου οργανισμού διεθνώς που δημιούργησε ολοκληρωμένη λύση σε ένα κοινωνικό πρόβλημα που αγγίζει πάνω από 700 εκατομμύρια ανθρώπους σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι το σημαντικότερο επίτευγμα, που έφερε μια τόσο τιμητική διάκριση από το British Council.

Η καλλιέργεια της συνείδησης μου ως Παγκοσμίου Πολίτη στους κόλπους των σπουδών μου αποτέλεσε για εμένα πολύτιμο πνευματικό πλούτο, που καθρεπτίζεται στην παγκόσμια δραστηριοποίηση μου, αλλά και στον τεράστιο κοινωνικό αντίκτυπο του #SOS4LoveProject, που ήδη ενώνει 22.000 μαθητές, από 945 οργανισμούς, 58 χώρες και όλες τις ηπείρους, σε δράσεις μαθητών για τους 17 στόχους βιωσιμότητας του ΟΗΕ. Ένα ακόμα μεγάλο επίτευγμα που συνδράμει πολυεπίπεδα στη δημιουργία ενός καλυτέρου κόσμου, υπογραμμίζοντας την αναγκαιότητα της Παιδαγωγικής της Αγάπης στον Κόσμο, όπως ορίστηκε από τον Αριστοτέλη: Το να Εκπαιδεύεις το Πνεύμα Χωρίς την Καρδιά, Δεν Εστί Παιδεία.

-Τι πιστεύετε ότι σας έχουν προσφέρει οι σπουδές που έχετε κάνει στη Βρετανία;

Οι μεταπτυχιακές μου σπουδές στο University of Birmingham, ενός εκ των κορυφαίων πανεπιστημίων της Μεγάλης Βρετανίας, μου προσέφεραν πολύτιμα πνευματικά εφόδια και δεξιότητες ζωής για τη δημιουργία του ‘i love dyslexia’ EFL school και του 3DlexiaCosmos NPO. Η αμέριστη στήριξη των εξαιρετικών καθηγητών μου στην έρευνά μου, η επαφή με την πολυπολιτισμικότητα και τις διαφορετικές ειδικότητες των συμφοιτητών μου, αλλά και η διάθεση προαγωγής της επιστήμης για το κοινό καλό, αποτέλεσαν σημαντικούς παράγοντες για τη ζωή και την επαγγελματική μου επιτυχία, που με ενδυνάμωσαν ως ικανό Παγκόσμιο Πολίτη. Ακόμα και σήμερα, χρόνια μετά τις σπουδές μου, η ομάδα του πανεπιστήμιου μου είναι κοντά μου και μαζί συνεργαζόμαστε στο τομέα της εξειδίκευσης μου.

Η γόνιμη συνεργασία μας για τη συν-δημιουργία της γνώσης που βασίστηκε το έργο μου, έχει εμπνεύσει μαθητές και εκπαιδευτικούς που έχω εκπαιδεύσει να φοιτήσουν στους κόλπους τους, κάνοντας τα δικά τους όνειρα πραγματικότητα. Αυτή η συνεχομένη ροή επικοινωνίας και στήριξης, είναι πολύτιμη σε κάθε επιστήμονα και επαγγελματία που εξελίσσεται διαρκώς και προσωπικά μου προσφέρει μεγάλη χαρά, αυτοπεποίθηση αλλά και ανακούφιση, γνωρίζοντάς ότι η επαφή με το χώρο των σπουδών μου είναι μόνιμη και ουσιαστική, συνεχίζοντας να μου προσφέρει ευκαιρίες προαγωγής του οράματος μου, ακόμα και χρόνιά μετά την αποφοίτηση μου.

-Ποια η άποψή σας για τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της Βρετανίας;

Τα πανεπιστημιακά ιδρύματα της Βρετάνιας έχουν σημαντική ιστορία δεκαετιών, συχνά και αιώνων, και χρήζουν μεγάλης αναγνώρισης σε διεθνές επίπεδο. Το επίπεδο των καθηγητών είναι πολύ υψηλό, και η οργάνωση και ενημέρωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων είναι απολυτά εναρμονισμένες με τις υψηλές απαιτήσεις της εποχής μας. Οι σπουδές εκεί είναι κυριολεκτικά ένα πολύτιμο ταξίδι στον χρόνο, τον κόσμο και τη βαθιά γνώση και προσφέρουν σημαντικά εφόδια για επαγγελματική επιτυχία, αλλά και καλλιέργεια της προσωπικότητας του κάθε φοιτητή ως ικανού και χρήσιμου Παγκόσμιου Πολίτη.

-Θα μπορούσε κι αν ναι με τι τρόπο να προβληθεί ένα πιο “υγιές” προφίλ της Ελλάδας στο εξωτερικό; 

Η ευλογημένη Ελλάδα δεν είναι μια απλή χώρα. Είναι ένα φαινόμενο, που άλλαξε το πεπρωμένο του κόσμου. Και για να αλλάξεις το πεπρωμένο, πρέπει να γνωρίσεις και τις δυο πλευρές, τόσο το φως, όσο και το σκοτάδι. Θα τολμήσω να πω ότι σαν μια καρμική Αγάπη, γεννήθηκε αυτή η χώρα να διδάσκει για πάντα τα Μεγάλα Μαθήματα, που οδηγούν την ανθρωπότητα στην αυτογνωσία της. Εμείς οι Έλληνες πρώτοι έχουμε παρακαταθήκη να συνεχίζουμε να παραδίδουμε μαθήματα ζωής, ο κάθε ένας μέσα από το δικό του έργο. Η εκπαιδευτική μέθοδος 3Dlexia Paradigm και το SOS4love Project, που μέχρι σήμερα έχει ενώσει πάνω από 22.000 μαθητές, σε 58 χώρες και όλες τις ηπείρους μέσα από δράσεις για τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, εστιάζουν στο μήνυμα για την αναγκαιότητα Παιδείας στον Κόσμο που καλλιεργεί σε αρμονία ‘Πνεύμα Και Καρδιά’ όπως ορίστηκε από του Αρχαίους Κλασσικούς φιλοσόφους μας. Αυτή είναι η Ελλάδα, που ακόμα και σήμερα, μπορεί να κάνει τον κόσμο πλουσιότερο.

Το βραβείο αυτό το ακουμπώ με ευγνωμοσύνη και ταπεινότητα, στην πύλη της καρδιάς του βασιλείου των παιδιών: στον γιο μου Οδυσσέα, τον πρώτο μου μαθητή με δυσλεξία, Νικόλα, και σε όλους τους μαθητές μου, που απέδειξαν στην ανθρωπότητα τι μπορεί να πετύχει ο άνθρωπος που αντί για το ‘Δ’ σε κάθε ‘Δυσ-’, (δυσ-λεξία, δυσ-τυχία, δυσ-κολία) τολμά να βλέπει και να πιστεύει στο ‘Δ’ της Δύναμης της Αγάπης.

 

-Ποιο το μήνυμα που θα δίνατε σε κάποιον που θα ήθελε να ακολουθήσει τα βήματά σας;

“Δεν είμαι Αθηναίος ή Έλληνας, είμαι Πολίτης του Κόσμου”. Τα λόγια του Σωκράτη στις ημέρες μας είναι πιο επίκαιρά από ποτέ. Το φαινόμενο της παγκοσμιοποίησης έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην τεχνολογία, την οικονομία, τον πολιτισμό, την εκπαίδευση. Οι σπουδές σε ένα Πανεπιστήμιο υψηλού επιπέδου που προσφέρει τη δυνατότητα να βιώσεις τον κόσμο όλο στους κόλπους του μέσα από τις διαφορικές κουλτούρες, πολιτισμούς, ιδεολογίες, αντιλήψεις και συμπροφορές των ανθρώπων που τον απαρτίζουν, αποτελεί ίσως το πολυτιμότερο και αναγκαίο στις ημέρες μας εφόδιό ζωής, που διευρύνει τον ορίζοντα και προετοιμάζει ολιστικά τον αυριανό υπερεθνικό πολίτη.

Η αναζήτηση και επιλογή ενός τέτοιου περιβάλλοντας μάθησης ανάμεσα στα κορυφαία πανεπιστήμια της Βρετάνιας, αποτελεί επένδυση στα όνειρα και στην πορεία ζωής που αξίζει κανείς να σκεφτεί σοβαρά. Η σημαντικότερη επιλογή όμως που τελικά κρίνει την ολοκλήρωση του κάθε ανθρώπου , έγκειται στο ήθος που θα διαχειρισθεί τα εφόδια των σπουδών του για το κοινό καλό. Στον αγώνα αυτό βγαίνεις νικητής όταν αντέχεις ώριμα και αληθινά να αγαπάς, γιατί τότε μόνο τίποτα δεν μπορεί να σταθεί εμπόδιο στη ζωή και τα όνειρα σου. Παύεις να βρίσκεσαι στο έλεος ανεξέλεγκτων δυνάμεων και γίνεσαι ΕΣΥ μια πανίσχυρη δύναμη. Και επειδή η αγάπη είναι κουράγιο, πράξη και δράση πίστης και σεβασμού, είναι σημαντικό να ξεκινάμε πάντα από εκεί που μας δίδαξαν οι πρόγονοι μας: την πίστη στον εαυτό μας και την ανθρωπότητα.

-Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον; 

Το #SOS4LoveProject προσκαλεί εκπαιδευτικούς και μαθητές από όλο τον κόσμο να κάνουν την εγγραφή τους στο www.sos4loveproject.com εξασφαλίζοντας τη συμμετοχή τους στο δεύτερο κύκλο του project, δημιουργώντας δράσεις σε όποιον από τους 17 στόχους βιωσιμότητάς του ΟΗΕ επιθυμούν, με σημαντικά οφέλη για όλους. Βήμα-βήμα με αφοσίωση στο όραμα και την αποστολή μας για δημιουργία παιδείας που μπορεί να προσφέρει τη λύση για έναν κόσμο ειρήνης, βιωσιμότητας και ευημερίας προς όλους, προχωρούμε!

Επίσης, πέρα από τη συνέχιση την προσφοράς μας στον τομέα του χαρισματικού εγκέφαλου της δυσλεξίας και στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας, στόχος είναι η είναι η ακαδημαϊκή καταγραφή, εμβάθυνση της ερευνάς και διάχυση της καινοτόμου για τον 21ο πρώτο αιώνα Παιδαγωγικής Μεθόδου 3Dlexia Paradigm, που μέσα από την εναρμόνιση των 3 πυλώνων που τη δημιούργησαν, Νευροεπιστήμη-Τεχνολογία-Τέχνη, αποτελεί πολύτιμο δώρο και εφόδιο ζωής για όλους τους μαθητές (με η χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες) ενώ μπορεί να εφαρμοστεί σε όλα τα μαθήματα. Το καινοτόμο App 3Dlexia MindMaps είναι σε τελική ευθεία, ενώ Πανεπιστήμια και οι μεγάλοι φορείς που μαζί σχεδιάζουμε το μέλλον της παιδείας, είναι κοντά μας.

-Που θα αφιερώνατε αυτό το βραβείο και γιατί;

Το βραβείο αυτό το ακουμπώ με ευγνωμοσύνη και ταπεινότητα, στην πύλη της καρδιάς του βασιλείου των παιδιών: στον γιο μου Οδυσσέα, τον πρώτο μου μαθητή με δυσλεξία, Νικόλα, και σε όλους τους μαθητές μου, που απέδειξαν στην ανθρωπότητα τι μπορεί να πετύχει ο άνθρωπος που αντί για το ‘Δ’ σε κάθε ‘Δυσ-’, (δυσ-λεξία, δυσ-τυχία, δυσ-κολία) τολμά να βλέπει και να πιστεύει στο ‘Δ’ της Δύναμης της Αγάπης.

Πηγή

- Advertisement -

Τελευταία Νέα