Βολτάροντας στην πόλη συναντάς πολλές κινηματογραφικές εκπλήξεις. Μακριά από το σκοτάδι της αίθουσας, στο άπλετο φως του δημόσιου χώρου, το σινεμά δηλώνει «παρόν» με χίλιους δυο τρόπους.
Γνωστοί σκηνοθέτες και ηθοποιοί, κλασικές σκηνές από ακόμα κλασικότερες ταινίες, χαρακτηριστικές ατάκες και αξέχαστοι διάλογοι από ελληνικές ταινίες, μαζί με ένα σωρό ακόμα σινέ-παρελκόμενα, προβάλλονται καθημερινά στην πόλη.
Εκόντες-άκοντες οι διάσημοι σταρ (όπως και οι ταινίες), επανεμφανίζονται –αναπάντεχα- σε τοίχους, σε βιτρίνες, σε ταμπέλες, ακόμα και σε αφίσες. Εξαρτάται πάντα από τις σινεφίλ προτιμήσεις, ή το εφευρετικό μυαλό εκείνων που τους… προσλαμβάνουν.
Η διάρκεια προβολής αυτών των κινηματογραφικών στιγμών στην επιφάνεια της πόλης ποικίλλει -από λίγες μέρες, μέχρι μήνες ή και χρόνια. Αλλιώς μακροημερεύουν στην επιγραφή ενός καταστήματος, ή στο διάκοσμο μιας βιτρίνας και αλλιώς λαθροβιούν σε κάποιο τοίχο, μέχρι να καλυφθούν από άλλα γκράφιτι ή νεότερες αφίσες.
photo: Άρης Μαλανδράκης
Ο μετρ του σασπένς καιροφυλακτεί, κατάλληλα φωτισμένοςphoto: Άρης Μαλανδράκης
«Πρόγευμα στο Τίφανις», με την Όντρεϊ Χέπμπορν να διασώζει την απαράμιλλη κομψότητά της ακόμα και σε τέτοιο περιβάλλον. photo: Άρης Μαλανδράκης
Γκοτζίλα ή Μέγκαλον; Μάλλον κάποιος τρομερός επίγονος που βάλθηκε να γκρεμίσει την πόλη. photo: Άρης Μαλανδράκης
Η γνώριμη φιγούρα του Ζακ Τατί από την κωμωδία «Ο θείος μου», στην είσοδο ενός καφέ. photo: Άρης Μαλανδράκης
Ακόμα κι αν δεν υπήρχε το όνομα, εύκολα αναγνωρίζεις μια από τις πιο διάσημες φιγούρες του σινεμά. photo: Άρης Μαλανδράκης
Ο Τσάρλι Τσάπλιν και ο μικρούλης Τζάκι Κούγκαν–«Χαμίνι», κρυφοκοιτάζουν προς τη λάθος κατεύθυνση. Ο μπάτσος είναι πίσω τους (και ακόμα πιο πίσω η πόρτα διαφυγής). photo: Άρης Μαλανδράκης
Καβάλα στο ποδήλατο ο Ε.Τ. πηγαίνει… home, με σημείο απογείωσης την καγκελόπορτα ενός κήπου. photo: Άρης Μαλανδράκης
Σε κάποιο άλλο σημείο της πόλης, ο Ε.Τ. επιδίδεται σε ακροβατικές φιγούρες με το ίδιο ποδήλατο. photo: Άρης Μαλανδράκης
Ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ προσφέρει τα χέρια του ως υαλοκαθαριστήρες αυτοκινήτου. photo: Άρης Μαλανδράκης
Ο «Ψαλιδοχέρης» Τζόνι Ντεπ δεσπόζει σε ένα τοίχο… photo: Άρης Μαλανδράκης
…και γίνεται χρήσιμο εργαλείο ενός κομμωτηρίου. photo: Άρης Μαλανδράκης
Θανάσης Βέγγος, Ρένα Βλαχοπούλου και Κώστας Χατζηχρήστος υποδέχονται τους περαστικούς μιας στοάς. photo: Άρης Μαλανδράκης
Μελίνα Μερκούρη, Βούλα Ζουμπουλάκη και Σοφία Βέμπο μεταφέρουν το σύμπαν της «Στέλλας» σε μια βιτρίνα ρούχων. photo: Άρης Μαλανδράκης
Μια από τις πιο γνωστές ατάκες του «Κορίτσια στον ήλιο» δικαιώνεται στο κατάλληλο μαγαζί.photo: Άρης Μαλανδράκης
Μια, επίσης γνωστή, ατάκα της «Παριζιάνας» Ρένας Βλαχοπούλου, μεταφέρθηκε από το β΄ ενικό πρόσωπο στο γ΄ πληθυντικό για να σατιρίσει την επικαιρότητα. photo: Άρης Μαλανδράκης
Τρώει (χωρίς να ψεύδεται) ο Γκράουτσο Μαρξ. Αν όχι «Σούπα πάπιας», σίγουρα σάντουιτς, χυμό και καφέ. photo: Άρης Μαλανδράκης
Η Μπριζί Μπαρντό πάλι, προτιμά τους λουκουμάδες συνοδεία αναψυκτικού. photo: Άρης Μαλανδράκης
Όσο για τον Σαρλό, επιλέγει καλαμάκι σουβλάκι. photo: Άρης Μαλανδράκης
Στην Ελλάδα της κρίσης, αντί για τους Αρειανούς επιτίθενται οι τροϊκανοί… photo: Άρης Μαλανδράκης
…την ίδια στιγμή που ο Τσάρλτον Ίστον-«Μπεν Χουρ» τραβά κουπί υπό το φάσμα της ανεργίας. photo: Άρης Μαλανδράκης