Με αεροσκάφη νέας γενιάς σκέφτεται να εμπλουτίσει το στόλο της η Aegean Airlines, όπως είχε προαναγγείλει ήδη από τον περασμένο Μάρτιο ο αντιπρόεδρος της εταιρείας, ΕυτύχηςΒασιλάκης. Οι συζητήσεις έχουν ήδη ξεκινήσει ενώ οι τελικές αποφάσεις θα έχουν παρθεί μέχρι το τέλος του έτους.
Στόχος του διαγωνισμού που ήδη τρέχει για ανανέωση του στόλου της είναι αφενός ημεγαλύτερη εμβέλεια για κάλυψη περισσότερων προορισμών κι αφετέρου η εξοικονόμηση στην κατανάλωση καυσίμων σε συνδυασμό με χαμηλότερο λειτουργικό κόστος και επίπεδα θορύβου, που επιτυγχάνουν τα αεροσκάφη νέας γενιάς. «Οι κατασκευαστές έχουν προωθήσει στην αγορά νέους κινητήρες με χαμηλότερες καταναλώσεις κι έχουμε ξεκινήσει ήδη τις συζητήσεις με χρηματοδότες και κατασκευαστές ώστε να έχουμε καταλήξει το 2018» είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Βασιλάκης.
Υποψήφιοι προμηθευτές είναι τόσο η Airbus όσο και η Boeing με την εταιρεία να καλείται να επιλέξει μεταξύ του Airbus 320neo και του Βoeing 737max.Η μέση τιμή καταλόγου και των δύο αεροσκαφών είναι κοντά στα 100 εκατ. δολάρια παρόλα αυτά οι κατασκευαστές υπάρχει περίπτωση να προχωρήσουν σε μεγάλες εκπτώσεις προκειμένου να αναλάβουν την παραγγελία. Η αεροπορική εταιρεία, η οποία βρίσκεται σε φάση δυναμικής ανάπτυξης, αποτελεί ελκυστικό πελάτη και για τους δύο κι όπως είναι αναμενόμενο θα εκμεταλλευτεί στο έπακρο τον σκληρό ανταγωνισμό μεταξύ τους. Η Aegean διαθέτει σήμερα μόνο Airbus αν εξαιρέσει κανείς τον στόλο της Olympic, γεγονός που ίσως δίνει προβάδισμα στην ευρωπαϊκή εταιρεία, έναντι της αμερικανικής Boeing. Ωστόσο εάν επιλέξει τη Boeing, θα κληθεί να επανεκπαιδεύσει, μερικώς, τους μηχανικούς της, ενώ θα διαφοροποιηθεί κι ο τύπος των ανταλλακτικών που θα χρησιμοποιεί στο μέλλον.
Να υπενθυμίσουμε ότι στις αρχές του 2016 πραγματοποίησε και πάλι σημαντικές επενδύσεις αγοράζοντας 7 νέα αεροσκάφη τύπου Airbus A320, φτάνοντας, έτσι, συνολικά τα 61 αεροσκάφη, τα 47 εκ των οποίων είναι Airbus 319, 320 και 321, με μέσον όρο ηλικίας μόλις 7 ετών.
Η ανανέωση του στόλου αναμένεται να δώσει νέα ώθηση στην αεροπορική εταιρεία, η οποία για φέτος αναμένει θετικότερα αποτελέσματα χάρη στην αύξηση της επιβατικής κίνησης από το εξωτερικό. Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκη, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση των πρό φόρων αποτελεσμάτων σε ποσοστό τουλάχιστον 15% έως 30% σε σύγκριση με πέρυσι. Να σημειωθεί ότι η Aegean θα παρουσιάσει τα οικονομικά αποτελέσματα α΄εξαμήνου 2017 την Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου 2017, πριν την έναρξη της συνεδρίασης του Χρηματιστηρίου Αθηνών ενώ την ίδια ημέρα θα πραγματοποιηθεί και τηλεδιάσκεψη των αναλυτών.
Τα πρώτα σχετικά δημοσιεύματα είχαν κυκλοφορήσει πριν από μερικούς μήνες και τότε η Aegean είχε εμμέσως επιβεβαίωσει τις συνομιλίες με ανακοίνωσή της («η εταιρεία πάντοτε διερευνά δυνατότητες στρατηγικών συνεργασιών και συμπράξεων, οι οποίες θα μπορούσαν να έχουν θετικό αντίκτυπο τόσο στις εργασίες όσο και στις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξής της» ανέφερε τότε).
Στην αγορά ωστόσο οι πληροφορίες μοιάζουν πολύ πιο συγκεκριμένες και κάνουν λόγο για είσοδο με μειοψηφικό ποσοστό του ομίλου Hainan, ο οποίος δραστηριοποιείται στους τομείς των αερομεταφορών (Hainan Airlines), της επίγειας εξυπηρέτησης – όπου κατέχει ποσοστό της Swissport International) – του τουρισμού, του χρηματοπιστωτικού τομέα, του κλάδου των logistics κ.ά.
Η αγορά ή έστω και η μίσθωση μερικών δεκάδων νέων αεροσκαφών είναι σίγουρο ότι θα δοκιμάσει τις οικονομικές αντοχές της αεροπορικής ενώ μια ενδεχόμενη συμφωνία με κινεζικό όμιλο ίσως της δώσει την ευκαιρία να κάνει το επόμενο βήμα ανάβοντας το «πράσινο φως» για απευθείας πτήσεις προς την Κίνα.
Άλλωστε όπως σχολίαζε αεροπορικός αναλυτής όταν προ μηνών είχαν έρθει στο φως τα σενάρια για «ελληνοκινεζική συμμαχία»: Η Aegean σαν περιφερειακή εταιρεία έχει φτάσει σχεδόν στο αποκορύφωμά της, γι’ αυτό και η διοίκηση της καλείται να πάρει, εάν δεν τις έχει ήδη λάβει, σημαντικές αποφάσεις για το επόμενο βήμα».