Ένα πρωτόγνωρο θέαμα αντίκρισαν όσοι βρέθηκαν χθες στην Εθνική Οδό με κατεύθυνση προς Λαμία, καθώς στη δεξιά λωρίδα κινούνταν θωρακισμένα στρατιωτικά οχήματα!
Σύμφωνα με τα newsbeast.gr και defencereview.gr, από όπου το ρεπορτάζ και οι φωτογραφίες, ένα κομβόι με θηριώδη στρατιωτικά οχήματα εθεάθη να κινείται στο εθνικό δίκτυο προς Λαμία, με κατεύθυνση τον Έβρο. Γιατί δεν μας έφτανε ο κορωνοϊός, έχουμε και την κρίση στα σύνορα να μας ταλανίζει. Για το λόγο αυτό, βγήκαν από την εφεδρεία 8 οχήματα κατηγορίας MRAP Τyphoon GSS-300, που είχαν κατασχεθεί το 2015!
Τον Μάιο του 2015 το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή εντόπισε νότια της Κρήτης ένα φορτηγό πλοίο ονόματι Tychy, που στα αμπάρια του είχε κρυμμένα 16 στρατιωτικά και πολιτικά οχήματα. Οι ελληνικές αρχές, τηρώντας τις σχετικές αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας του Ο.Η.Ε. περί απαγόρευσης μεταφοράς, προμήθειας ή πώλησης στρατιωτικού υλικού στη Λιβύη προχώρησε σε συντηρητική δέσμευση των τροχοφόρων και τα μετέφερε στις αποθήκες του ΣΤ’ Τελωνείου Πειραιά.
Εκτός των 8 «θηρίων», είχαν κατασχεθεί 5 θωρακισμένα Toyota Land Cruiser, 1 BMW και άλλη 1 Mercedes. Κατά καιρούς είχαν γίνει συζητήσεις περί αξιοποίησής τους αλλά τίποτα τέτοιο δεν είχε γίνει μέχρι πρότινος. Η κινητικότητα της Τουρκίας στον Έβρο αποτέλεσε μιας πρώτης τάξεως κίνητρο για να βγουν από τη ναφθαλίνη οι «Τυφώνες». Επί της ουσίας, τα MRAP Typhoon GSS-300 δεν θα υπάγονται στην αρμοδιότητα του Στρατού, αλλά σε αυτή της Ελληνικής Αστυνομίας και ειδικότερα στη Διεύθυνση Αστυνομικών Επιχειρήσεων Αττικής, εκεί δηλαδή που υπάγονται επίσης οι διμοιρίες της ΥΑΤ (Υποδιεύθυνσης Αποκατάστασης Τάξης) και της ΥΜΕΤ (Υποδιεύθυνσης Μέτρων Τάξης) – τα γνωστά μας ΜΑΤ, δηλαδή.
Το Typhoon είναι καναδικής κατασκευής (Streit Group ο κατασκευαστής) και έχει μήκος 6.717 χλστ., πλάτος 2.491 χλστ., ύψος 3.135 χλστ., μεταξόνιο 3.775 χλστ. και βάρος 12,5 τόνους. Φιλοξενεί μέχρι 10 άτομα στο εσωτερικό (διμελές πλήρωμα και μπορεί να μεταφέρει μέχρι 8 εξοπλισμένους στρατιώτες ή αστυνομικούς) και το επίπεδο προστασίας που προσφέρει η θωράκιση του οχήματος είναι Level 2 STANAG 4569, ενώ με πρόσθετη θωράκιση αυτό μπορεί να φτάσει στο Level 3. Είναι ικανή να αντέξει χτυπήματα από όλμους, χειροβομβίδες, βολές από 50άρι πυροβόλο, εκτοξευτήρες ρουκετών και νάρκες.
Την κίνηση του τετράτροχου άρματος αναλαμβάνει ένας V8 πετρελαιοκινητήρας 11.76 λίτρων, που αποδίδει 300 ίππους στις 2.200 σ.α.λ. Ένα χειροκίνητο κιβώτιο στέλνει την ισχύ στους τέσσερις τροχούς, με την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 100 χλμ./ώρα και το ρεζερβουάρ των 250 λίτρων εξασφαλίζει αυτονομία που μπορεί να φτάσει στα 1.000 χλμ.! Κοινώς, το Αθήνα-Έβρος γίνεται με ένα γέμισμα. Δείτε το εν δράσει