Μία πραγματική μάστιγα, που ταλαιπωρεί την αγορά αυτοκινήτου, φαίνεται ότι φτάνει στο τέλος της. Πρόκειται για το γύρισμα των χιλιομέτρων στα μεταχειρισμένα μοντέλα, ένα φαινόμενο που έχει εξαπλωθεί σχεδόν σε όλες τις χώρες. Αυτό ισχύει βεβαίως και για την Ελλάδα, ιδιαίτερα μάλιστα για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων φέρεται να πωλείται με πολύ λιγότερα χιλιόμετρα από τα πραγματικά. Έτσι καταφέρνουν και τα πωλούν οι επιτήδειοι έμποροι ευκολότερα και σε υψηλότερες τιμές σε σχέση με τα αυτοκίνητα με πραγματικά χιλιόμετρα.
Σε αυτήν την μαζική απάτη αναμένεται να βάλει τέλος η Ευρωπαϊκή Οδηγία Εγκρισης Τύπου 2017/1151 από την 1η Σεπτεμβρίου 2017. Σύμφωνα με αυτήν, υποχρεώνεται το εργοστάσιο να εφοδιάζει όλα τα καινούρια αυτοκίνητα με ένα σταθερό σύστημα, που θα περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό τους και θα κάνει αδύνατη την παραποίηση στο λογισμικό των ταχυμέτρων και θα αποτρέπει το γύρισμα των χιλιομέτρων. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν προς το παρόν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις προδιαγραφές του συγκεκριμένου συστήματος.
Όπως και να έχει, θα περάσουν ακόμη λίγα χρόνια, μέχρι να αρχίσουν να διατίθενται στην αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τέτοια μοντέλα με εγγυημένα χιλιόμετρα. Η αρχή φαίνεται πάντως ότι έγινε.