Πόσες φορές χρειάστηκε να διασχίσουμε ένα ”μοτοσικλετιστικό λαβύρινθο”, περπατώντας στο πεζοδρόμιο αγανακτισμένοι; Πόσες φορές κινδυνέψαμε ως πεζοί από ένα μηχανάκι που κινείται στο πεζοδρόμιο; Το ζήτημα της κίνησης αλλά και του παράνομου παρκινγκ μηχανών πάνω στα πεζοδρόμια πολλαπλασιάζεται τα τελευταία χρόνια, επηρεάζοντας την κυκλοφορία των πεζών, την αισθητική των πόλεων και βέβαια την οδική ασφάλεια της πεζής μετακίνησης .
Για τους πεζούς η ύπαρξη αμέτρητων παρκαρισμένων δικύκλων τα τελευταία χρόνια, είναι μια μορφή περιορισμού στο ίδιο τους το ” σπίτι”.
Καθώς αναγκάζονται να κάνουν ντρίμπλες που θα ζήλευε και ο Ρονάλντο για να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους. Μέσα σε αυτό το απαράδεκτο φαινόμενο, δημιουργείται ένα γενικευμένο αίσθημα ανασφάλειας στους ήδη καταδιωγμένους πεζούς, στα άτομα με δυσκολίες κίνησης, στα παιδιά και τους ηλικιωμένους.
Τα μικρότερα πεζοδρόμια, κεντρικών δρόμων που είναι σχεδιασμένα οριακά για την μετακίνηση δύο πεζών σε πλάτος, η παράνομη κίνηση ή στάθμευση μηχανών δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα οδικής ασφαλείας.
Οι πεζοί αναγκάζονται να βαδίζουν δίπλα από τα πεζοδρόμια. Με αποτέλεσμα η απόσταση τους από τα αμάξια που βρίσκονται σε κίνηση να περιορίζεται σε λίγα εκατοστά. Για τους άπειρους μαθητές, ο κίνδυνος μεγιστοποιείται. Καθώς πολλοί από αυτούς επιλέγουν να βαδίσουν στην ίδια φορά με τα οχήματα , χάνοντας έτσι την οπτική αντίληψη τους.
Στην δυτική Ευρώπη, τα πεζοδρόμια αποτελούν ένα καλοφτιαγμένο κομψοτέχνημα και μια μικρογραφία άρτιας πολεοδομίας.
Οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια είναι το πρόσωπο των πόλεων επηρεάζοντας έτσι την ψυχολογία και των ανθρώπων που τις περπατούν. Στις ελληνικές πόλεις, η κίνηση μηχανών στα πεζοδρόμια επιβαρύνουν την αισθητική, καταστέλλοντας την χαρά της ψυχαγωγίας και επικοινωνίας των πεζών. Ακόμη, η εικόνα της Ελλάδας στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία επιβαρύνεται καθώς προβάλλεται ως μια χώρα ανοργάνωτη και απρόσιτη προς του πεζούς.
Αντιδράστε! Το φαινόμενο είναι τόσο ενοχλητικό που πλέον ξεπερνά την συγκοινωνιακή του διάσταση.
Θίγοντας ευθέως τον πολιτισμό και την αξιοπρέπεια των πολιτών. Η κεντρική και τοπική αυτοδιοίκηση, η τροχαία και η δημοτική αστυνομία θα πρέπει να τα μέτρα τους συμβάλλοντας έτσι, στην μετατροπή των ελληνικών πόλεων σε πόλεις πιο ανθρώπινες και πιο λειτουργικές.