Σχεδόν 30 εκατομμύρια οχήματα εξοπλισμένα με κινητήρες ντίζελ που κυκλοφορούν στην Ε.Ε. εκπέμπουν ρυπογόνα αέρια πολύ περισσότερα από το επιτρεπόμενο όριο, όπως υποστηρίζει μελέτη της μη κυβερνητικής οργάνωσης Transport & Environment που δόθηκε στη δημοσιότητα, με την ευκαιρία της πρώτης επετείου του σκανδάλου Volkswagen.
Πριν από έναν χρόνο, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen παραδεχόταν πως κατέφυγε σε λογισμικά για να χειραγωγήσει τα τεστ εκπομπών καυσαερίων των οχημάτων της, ενώ δεν πρόκειται παρά «για την κορυφή του παγόβουνου», όπως εκτιμά η Transport & Environment (T&E), η οποία επιδιώκει με τη μελέτη αυτή να «προβάλει τον εντυπωσιακό αριθμό των βρώμικων οχημάτων ντίζελ που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ε.Ε. και τις αδύναμες κανονιστικές ρυθμίσεις για τα οχήματα από τις εθνικές αρχές».
Η T&E συγκέντρωσε τα δεδομένα για 230 μοντέλα, τα οποία έχουν προκύψει από έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί από τις κυβερνήσεις της Γαλλίας, της Βρετανίας και της Ιταλίας μετά το «Dieselgate», καθώς και από ορισμένες δημόσιες βάσεις δεδομένων.
Περισσότερα από τέσσερα στα πέντε οχήματα με προδιαγραφές Euro 5 που πωλήθηκαν από το 2010 έως το 2014 παράγουν ποσότητες υπερτριπλάσιες από τις προδιαγραφές που αναφέρονται για τα οξείδια του αζώτου (NOx) από τις εργαστηριακές δοκιμές, υπολόγισε η ΜΚΟ.
Από τα οχήματα Euro 6, τα οποία πωλούνται από το 2015, τα δύο τρίτα εκπέμπουν έως και πάνω από τις τριπλάσιες ποσότητες σε σχέση με το προσδιορισμένο όριο.
Τα οχήματα αυτά κυκλοφορούν κυρίως στους δρόμους της Γαλλίας (5,5 εκατ.) και της Γερμανίας, (5,3 εκατ.), στη Βρετανία (4,3 εκατ.) και στην Ιταλία (3,1 εκατ.).