Εδώ ισχύει ο παλιός καλός κανόνας, σύμφωνα με τον οποίο τα χειμερινά ελαστικά πρέπει να παραμείνουν στο αυτοκίνητο από τον Οκτώβριο μέχρι το Πάσχα! Όμως τι γίνεται εάν το Πάσχα πέφτει μέσα στο Μάρτιο;
“Χρήση των χειμερινών ελαστικών από τον Οκτώβριο μέχρι το Πάσχα!” σύμφωνα με την ADAC αυτός ο κανόνας είναι σαν ένας οδηγός με νόημα, αφού στη Γερμανία δεν υπάρχει νομοθεσία που να ορίζει το διάστημα χρήσης των χειμερινών ελαστικών στα αυτοκίνητα.
Οι οδηγοί δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να βιαστούν αν εγκαταστήσουν τα καλοκαιρινά ελαστικά στο αυτοκίνητό τους, γιατί απειλούνται με πρόστιμο ύψους 60€ και έναν πόντο στο σύστημα πόντων στο Flensburg εάν κυκλοφορούν με αυτά σε συνθήκες παγετού και σε χιόνι.
“Με τις τρέχουσες καιρικές συνθήκες, είναι πολύ πιθανό να ξαναχιονίσει μέσα στο Μάρτη ή να υπάρξει κίνδυνος ολισθηρότητας στους δρόμους λόγω παγετού κατά τη διάρκεια των νυχτερινών ωρών“, δήλωσε μία εκπρόσωπος της ADAC. Επίσης τίποτα δεν αποκλείει το να επικρατήσουν χαμηλές θερμοκρασίες ή/και παγετός την περίοδο γύρω στο Πάσχα ή σε περιοχές όπως π.χ. κοντά στις Άλπεις, όπου ακόμα και το Μάιο μπορεί να χιονίζει.
Οι παραπάνω συνθήκες λοιπόν πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη πριν αποφασίσει ο οδηγός να αλλάξει τα λάστιχα του αυτοκινήτου του, ώστε να μην βρεθεί αντιμέτωπος με κάποιο πρόστιμο, ακόμα και στην περίπτωση που δεν εμπλακεί σε ατύχημα.
Σύμφωνα με την ADAC, εάν ένα όχημα με καλοκαιρινά ελαστικά εμπλακεί σε ατύχημα σε συνθήκες παγετού ή χιονιού, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική μείωση των παρεχόμενων αποζημιώσεων της ασφαλιστικής λόγω ανεύθυνης συμπεριφοράς και αμέλειας. Επίσης, ο οδηγός του οχήματος με τα καλοκαιρινά ελαστικά μπορεί να χαρακτηριστεί συνυπεύθυνος ακόμα και εάν το ατύχημα έχει προκληθεί από το «αντίπαλο» όχημα.