fbpx
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΠοιοι πλημμυροπαθείς δικαιούνται τα επιδόματα των 5.000 και των 8.000 ευρώ και...

Ποιοι πλημμυροπαθείς δικαιούνται τα επιδόματα των 5.000 και των 8.000 ευρώ και πώς θα τα εισπράξουν

Τα παραπάνω ορίζονται σε κοινή απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Γ. Χουλιαράκη και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη, η οποία εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 4 του ν. 4501/2017.

Βάσει των όσων διευκρινίζονται στην κοινή υπουργική απόφαση, οι αιτήσεις πρέπει να υποβληθούν στη Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Κεντρικής Ελλάδος (Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε.) και να συνοδεύονται με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που αναφέρονται αναλυτικά στο κείμενο της απόφασης. Η προθεσμία των τριών μηνών μπορεί να παραταθεί με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται σταδιακά (εφόσον έχουν διενεργηθεί αυτοψίες και έχουν καταγραφεί οι βλάβες) ανά πληγείσα περιοχή, σύμφωνα με τα αρχικά του επωνύμου των δικαιούχων και μετά από σχετική ανακοίνωση προγράμματος από τη Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε.

Με την απόφαση των κ.κ. Χουλιαράκη και Σπίρτζη καθορίζεται, με κάθε λεπτομέρεια, η διαδικασία χορήγησης του επιδόματος των 5.000 και των 8.000 ευρώ, το οποίο προορίζεται να δοθεί ως εφάπαξ ενίσχυση, σε φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις που επλήγησαν από τις φυσικές καταστροφές των μηνών Σεπτεμβρίου, Οκτωβρίου και Νοεμβρίου 2017 και ειδικότερα από:

α) τις πλημμύρες της 25ης και 26ης Σεπτεμβρίου 2017 στο Δήμο Σαμοθράκης της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου,

β) την πλημμύρα της 13ης Νοεμβρίου 2017 στο Δήμο Σύμης της Περιφερειακής Ενότητας Ρόδου

γ) τις πλημμύρες 15ης -17ης Νοεμβρίου 2017 στους Δήμους Αγιάς και Τεμπών της Περιφερεια κής Ενότητας Λάρισας

δ) τις πλημμύρες 16ης Νοεμβρίου 2017 στους Δήμους Τρικαίων, Καλαμπάκας, Φαρκαδόνας και Πύλης της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων

ε) τις πλημμύρες 16ης και 17ης Νοεμβρίου 2017 στο Δήμο Κατερίνης της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας

στ) τις πλημμύρες της 11ης Φεβρουαρίου 2017 και της 26ης Οκτωβρίου 2017 στους Δήμους Πλατανιά, Αποκορώνου και Χανίων της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων

ζ) τις πλημμύρες 11ης Νοεμβρίου 2017 στο Δήμο Κέρκυρας της Περιφερειακής Ενότητας Κέρκυρας

η) την πλημμύρα της 15ης Νοεμβρίου 2017 στους πληγέντες Δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής.

 

Γενικοί όροι χορήγησης του επιδόματος

Σύμφωνα με την κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Υποδομών και Μεταφορών που εκδόθηκε και δημοσιεύθηκε ήδη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως:

1. Απαραίτητη προϋπόθεση για να χορηγηθεί το επίδομα των 5.000 ή των 8.000 ευρώ είναι να έχει διενεργηθεί αυτοψία στην πληγείσα ιδιοκτησία.

2. Το επίδομα δικαιούνται:
α) οι ένοικοι κατοικιών είτε αυτοί είναι ιδιοκτήτες (με πλήρη ή ψιλή κυριότητα), είτε είναι επικαρπωτές, ή ενοικιαστές ή ένοικοι με δωρεάν παραχώρηση, των οποίων οι χώροι της κατοικίας στην οποία διέμεναν την ημέρα του συμβάντος, συμπεριλαμβανομένων των αποθηκών που εξυπηρετούν την κατοικία, πλημμύρισαν και καταστράφηκε η κινητή περιουσία τους,
β) οι επιχειρήσεις (φυσικά ή νομικά πρόσωπα) που έχουν πληγεί από τις προαναφερόμενες πλημμύρες με την προϋπόθεση ότι η κατοικία ήταν σε χρήση την ημέρα του συμβάντος και η επιχείρηση σε λειτουργία.

3. Η αίτηση (έντυπο της Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε.) πρέπει να υποβληθεί από τον ένοικο (ιδιόκτητη ή ενοικιαστή ή ένοικο με δωρεάν παραχώρηση) στην περίπτωση της κατοικίας και από τον ιδιοκτήτη ή τον νόμιμο ή εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο της επιχείρησης, ανάλογα με τη νομική υπόσταση της επιχείρησης. Τα στοιχεία της ταυτότητας που αναφέρονται στην αίτηση, όταν πρόκειται για Έλληνες πολίτες, αποδεικνύονται από το δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή τη σχετική προσωρινή βεβαίωση της αρμόδιας Αρχής ή το διαβατήριο ή την άδεια οδήγησης ή το ατομικό βιβλιάριο υγείας. Η ταυτότητα των αλλοδαπών αποδεικνύεται με φωτοαντίγραφο διαβατηρίου.

4. Η αίτηση πρέπει να απευθύνεται στη Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε. και να υποβληθεί είτε αυτοπροσώπως ή με εξουσιοδοτημένο άτομο (σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο ν. 2690/1999, όπως ισχύει), στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.), ή σε γραφείο της Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε. που λειτουργεί για το σκοπό αυτό στους Δήμους.

5. Οι ιδιοκτήτες δικαιούνται επίδομα τόσο για την κύρια όσο και για τις δευτερεύουσες κατοικίες που χρησιμοποιούν.

6. Οι πληγείσες επιχειρήσεις θα πρέπει να έχουν την έδρα τους ή να ασκούν νόμιμα τη δραστηριότητά τους στην πληγείσα περιοχή.

7. Με απόφαση της Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε. θα καθορίζεται ο δικαιούχος και θα εγκρίνεται το ποσό του επιδόματος το οποίο έχει οριστεί σε 5.000 ευρώ ανά κατοικία και στα 8.000 ευρώ ανά επιχείρηση.

8. Το ποσό θα καταβάλλεται στον δικαιούχο από τη Δ/νση Οικονομικής Διαχείρισης του ΥΠ.Υ.ΜΕ. με την έκδοση τακτικού χρηματικού εντάλματος σε τραπεζικό λογαριασμό ο οποίος γνωστοποιείται στην Υπηρεσία.

9. Στην περίπτωση περισσοτέρων του ενός δικαιούχων του επιδόματος για μία κατοικία (π.χ. συνιδιοκτήτες που διαμένουν στην πληγείσα κατοικία) το ποσό των 5.000 ευρώ ισομοιράζεται στους δικαιούχους. Η αίτηση πρέπει να έχει υποβληθεί από όλους και να συνοδεύεται από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, που αναφέρονται παρακάτω, όλων των αιτούντων. Σε διαφορετική περίπτωση θα χορηγείται το μερίδιο του επιδόματος μόνο στον αιτούντα.

10. Οι ιδιοκτήτες κενών (κατά τη φορολογική δήλωση), εγκαταλελειμμένων ή ημιτελών κατοικιών ή επαγγελματικών χώρων, δεν δικαιούνται επιδόματος.

11. Η εκτίμηση ότι έχει πληγεί η κατοικία ή η επιχείρηση θα βασιστεί στις αυτοψίες που διενεργήθηκαν από Μηχανικούς της Δ.Α.Ε.Φ.Κ.Κ.Ε. και της Γ.Γ.Υ. (απογραφικό δελτίο ή έκθεση αυτοψίας) και στις εκθέσεις αυτοψιών υπαλλήλων των Περιφερειών ή των Δήμων.

12. Εάν η υπηρεσία κρίνει απαραίτητο, μπορεί να ζητήσει εγγράφως επιπλέον στοιχεία για την εξέταση της αίτησης χορήγησης του επιδόματος. Υπάλληλοι της Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε. δύναται να διενεργούν αυτοψία για την εξακρίβωση ή επιβεβαίωση απαιτούμενων στοιχείων για τη χορήγηση του επιδόματος.

Τρόπος χορήγησης του επιδόματος

I. Δικαιολογητικά για κατοικίες

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που θα συνοδεύουν την αίτηση είναι τα παρακάτω:
1. Για τους αιτούντες Έλληνες πολίτες φωτοαντίγραφο δελτίου ταυτότητας ή σχετικής προσωρινής βεβαίωσης της αρμόδιας Αρχής και για τους αλλοδαπούς φωτοαντίγραφο διαβατηρίου και φωτοαντίγραφο άδειας παραμονής.

2. Φωτογραφίες όψεων του πληγέντος κτιρίου και του εσωτερικού της κατοικίας που έχει πληγεί, οι οποίες θα φέρουν το όνομα και την υπογραφή του/της ιδιοκτήτη/τριας ή του/της ενοικιαστή/-τριας. Οι φωτογραφίες θα πρέπει να απεικονίζουν όσο το δυνατό καλύτερα την κατάσταση της κατοικίας μετά την πλημμύρα.

3. Φωτοαντίγραφο πρόσφατου λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης, τηλεφώνου κ.λπ. για την ταυτοποίηση της διεύθυνσης της πληγείσας κατοικίας.
4. Υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος (με βεβαιωμένο το γνήσιο της υπογραφής) στην οποία θα δηλώνεται ότι:
– Διαμένω, ως ιδιοκτήτης /ενοικιαστής/με δωρεάν παραχώρηση (διαγράφεται ότι δεν ισχύει) στην κατοικία που βρίσκεται στον ………………………….. (ισόγειο/όροφο/υπόγειο) του κτιρίου επί της οδού (ή θέση)
………………………………………………… αρ. ……….. στην Τοπική /Δημοτική Κοινότητα ………………… του Δήμου ………………………… της Περιφερειακής Ενότητας ……………………….. και έχει πληγεί από τις πλημμύρες της …………………………… το/ο
…………………………….. (ισόγειο/υπόγειο/όροφος). Τα ανωτέρω προκύπτουν και από τη φορολογική δήλωση (Ε1)
• Μαζί μου στην πληγείσα κατοικία διαμένει και ο/η…….…………………..…. (Ονοματεπώνυμο συνοικούντος)
…………………………………………………………. (Α.Φ.Μ.) ο/η οποίος/-α έχει εμπράγματο δικαίωμα επί του ακινήτου (επικαρπωτής, συνιδιοκτήτης κ.λπ.)
• Συναινώ / δεν συναινώ (διαγράφεται ότι δεν δηλώνεται) να δοθούν από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων στη Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε., οποιαδήποτε στοιχεία απαιτηθούν προκειμένου να μου χορηγηθεί το επίδομα βάσει του άρθρου 4 του ν. 4501/2017 (Α΄ 178).
• Ο λογαριασμός στον οποίο επιθυμώ να κατατεθεί το επίδομα είναι ο λογαριασμός που τηρώ στην
……………………………………..(Τράπεζα) με IBAN………………………..
……………………………………………………………………………………………….,
φωτοτυπία του οποίου σας προσκομίζω με την αίτησή μου. Ο Α.Φ.Μ. μου είναι: …………………………………………………………….

5. Προαιρετικά σε όλες τις περιπτώσεις αλλά και υποχρεωτικά στην περίπτωση που δεν συναινεί ο/η αιτών/ούσα για τη λήψη στοιχείων από την Α.Α.Δ.Ε. υποβάλλονται:
Τα έντυπα Ε1 του φορολογικού έτους 2016 (για εισοδήματα που αποκτήθηκαν από 01.01.2016 έως και 31.12.2016), Ε2 του φορολογικού έτους 2016 και πράξη προσδιορισμού φόρου ΕΝ.Φ.Ι.Α. 2017 ή εκτύπωση περιουσιακής κατάστασης 2018 για περιπτώσεις ακινήτων που αποκτήθηκαν το 2017, τόσο του αιτούντος όσο και των ατόμων που συνοικούν μαζί του, εφόσον υποχρεούνται από το νόμο στην υποβολή φορολογικής δήλωσης και τα οποία έχουν εμπράγματο δικαίωμα επί του ακινήτου. Οι ανωτέρω εκτυπώσεις θα συνοδεύονται από υπεύθυνη δήλωση (με βεβαιωμένο το γνήσιο της υπογραφής) στην οποία θα δηλώνεται ότι δεν υπάρχει μεταβολή.

II. Δικαιολογητικά για επιχειρήσεις

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που θα συνοδεύουν την αίτηση είναι τα παρακάτω:
1. Για τους αιτούντες Έλληνες πολίτες φωτοαντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας ή σχετικής προσωρινής βεβαίωσης της αρμόδιας Αρχής και για τους αλλοδαπούς φωτοαντίγραφο διαβατηρίου και φωτοαντίγραφο άδειας παραμονής.

2. Φωτογραφίες όψεων του πληγέντος κτιρίου και του εσωτερικού του επαγγελματικού χώρου που έχει πληγεί οι οποίες θα φέρουν το όνομα και την υπογραφή του/ της ιδιοκτήτη/-τριας της επιχείρησης. Οι φωτογραφίες θα πρέπει να απεικονίζουν όσο το δυνατό καλύτερα την κατάσταση του επαγγελματικού χώρου μετά την πλημμύρα.

3. Φωτοαντίγραφο πρόσφατου λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης, τηλεφώνου κ.λπ. για την ταυτοποίηση της διεύθυνσης της πληγείσας επιχείρησης.

4. Υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος (με βεβαιωμένο το γνήσιο της υπογραφής) στην οποία θα δηλώνεται ότι:
• Είμαι ιδιοκτήτης /ενοικιαστής/νόμιμος εκπρόσωπος (διαγράφεται ότι δεν ισχύει) της επιχείρησης που βρίσκεται στο ………………………….. (ισόγειο/ όροφο/υπόγειο) του κτιρίου επί της οδού (ή θέση)
……………………………………….. αρ. ………….. στην Τοπική /Δημοτική Κοινότητα …………….…… του Δήμου ………………………… της Περιφερειακής Ενότητας ……………………….. και η οποία έχει πληγεί από τις πλημμύρες της ………………………………… Τα ανωτέρω προκύπτουν και από τα δηλωθέντα στην
Εφορία στοιχεία.
• Συναινώ / δεν συναινώ (διαγράφεται ότι δεν δηλώνεται) να δοθούν από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων στη Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Κ.Ε., οποιαδήποτε στοιχεία απαιτηθούν προκειμένου να μου χορηγηθεί το επίδομα βάσει του άρθρου 4 του ν. 4501/2017 (Α΄ 178).

• Ο λογαριασμός στον οποίο θα κατατεθεί το επίδομα είναι ……………………………………………………………… (Τράπεζα) με IBAN…………………………………………………………………………………., φωτοτυπία του οποίου σας προσκομίζω με την αίτησή μου. Ο Α.Φ.Μ. της επιχείρησης είναι: ……………………………………

 

6. Προαιρετικά σε όλες τις περιπτώσεις αλλά και υποχρεωτικά στην περίπτωση που δεν συναινεί ο/η αιτών/-ούσα για τη λήψη στοιχείων από την Α.Α.Δ.Ε. υποβάλλονται:
• Τα έντυπα Ε1 ή Ε3 ή Ν ανάλογα με μορφή (ατομική ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα) της επιχείρησης του φορολογικού έτους 2016, ή προσωποποιημένη πληροφόρηση.
• Όλα τα απαιτούμενα νομιμοποιημένα στοιχεία εκπροσώπησης και νομιμότητας της επιχείρησης.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πηγή

- Advertisement -

Τελευταία Νέα