Μέχρι τώρα, για παράδειγμα, οι δημιουργοί εφαρμογών μπορούσαν να πωλούν βάσεις δεδομένων με τις πληροφορίες των επαφών.
Τα αιτήματα για τους καταλόγους είναι στην πράξη τυπικά. Το Instagram ή το Snapchat μπορεί να τους ζητήσουν, ώστε να προτείνουν τις επαφές σας για σύνδεση στις πλατφόρμες τους. Ορισμένα online games μπορεί να χρησιμοποιούν τις πληροφορίες αυτές για να προσκαλέσουν τους φίλους σας να «κατεβάσουν» το παιχνίδι και να παίξουν μαζί σας.
Αυτές είναι οι πλέον κοινές περιπτώσεις. Μία λιγότερη κοινή πρακτική είναι να κατασκευάζονται μοντέλα για την καταναλωτική συμπεριφορά και να επιχειρείται η επιρροή σε εκλογικές διαδικασίες – όπως συνέβη στην περίπτωση του Facebook με το σκάνδαλο της Cambridge Analytica.
Επιπροσθέτως, οι νέοι κανόνες απαγορεύουν στους δημιουργούς εφαρμογών να έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες των επαφών σας, χωρίς τη δική σας ή τη δική τους συγκατάθεση. Δεν θα υπάρχει επίσης η δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης των δεδομένων από τις εφαρμογές. Εάν θέλουν να χρησιμοποιήσουν και πάλι τα στοιχεία των επαφών θα είναι απαραίτητη νέα συγκατάθεση.
Πάντως, σύμφωνα με το Bloomberg, δεν μπορεί να υπάρξει έλεγχος των δεδομένων που έχουν ήδη αντλήσει οι προγραμματιστές.