fbpx
ΑρχικήΕΠΙΣΤΗΜΗ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΟι έφηβοι χρησιμοποιούν ολοένα και λιγότερο το Facebook σε σχέση με άλλα...

Οι έφηβοι χρησιμοποιούν ολοένα και λιγότερο το Facebook σε σχέση με άλλα κοινωνικά δίκτυα

Μελέτη που δημοσίευσε το Κέντρο Ερευνών Pew, φανερώνει την ολοένα και μικρότερη χρήση του Facebook από τους εφήβους, οι οποίοι δείχνουν την προτίμησή τους σε άλλες υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Instagram, το YouTube και το Snapchat.

Συγκεκριμένα ποσοστό 51%, νέων ηλικίας 13 έως 17 ετών δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν το Facebook όταν μόλις πριν 3 χρόνια, σε αντίστοιχη έρευνα το ποσοστό αυτό κυμαίνονταν στο 71%. Την προτίμηση των νέων φαίνεται έχει με διαφορά το YouTube σε ποσοστό 85% ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά για το Instagram και Snapchat είναι στο 72 και 69% αντίστοιχα. Όσο για το ποιες ιστοσελίδες χρησιμοποιούν περισσότεροι οι έφηβοι, το YouTube και το Snapchat προηγούνται αφού τα χρησιμοποιούν το ένα τρίτο των ατόμων που ρωτήθηκαν για την έρευνα, ενώ ένα 15% χρησιμοποιεί πιο τακτικά το Instagram. Μόλις το 10% συνδέεται περισσότερες φορές στο Facebook ενώ για την περίπτωση του Twitter το ποσοστό πέφτει κατακόρυφα στο 3% και για τις ιστοσελίδες Reddit και Tumblr σε ακόμη μικρότερα επίπεδα.

Όπως αναφέρει η επικεφαλής της μελέτης, Monica Anderson, το τοπίο στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης έχει αλλάξει αρκετά απ’ ότι πριν τρία χρόνια. Τότε η χρήση των social media περιστρέφονταν κυρίως γύρω από το Facebook ενώ στις μέρες μας οι συνήθειες των εφήβων περιστρέφονται ολοένα και λιγότερο στη χρήση μιας και μόνο πλατφόρμας.

Σε ερώτηση για το αν η χρήση των social media είναι καλή ή κακή για αυτούς που τα χρησιμοποιούν, οι έφηβοι δεν δείχνουν κάποια φανερή προτίμηση σε κάποια από τις δύο πλευρές. Ενώ το 31% ανέφερε ότι έχει θετική άποψη, και το 24% μια περισσότερο αρνητική εμπειρία, το 45% δε πιστεύει ότι τα social media έχουν θετική ή αρνητική επίπτωση στη ζωή τους. Όσοι υποστηρίζουν την πρώτη περίπτωση, δίνουν βάση στις δυνατότητες εύκολης διασύνδεσης με φίλους και την οικογένεια τους ενώ όσοι βλέπουμε με αρνητικό μάτι τα social media το κάνουν εξαιτίας των περιπτώσεων bullying και της διάδοσης φημών.

Η έρευνα διεξήχθη σε δείγμα 1058 γονέων και 743 εφήβων το χρονικό διάστημα μεταξύ 7 Μαρτίου και 10 Απριλίου του τρέχοντος έτους.

ΠΗΓΗ

- Advertisement -

Τελευταία Νέα