fbpx
Πέμπτη, 3 Δεκεμβρίου, 2020
Αρχική ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Η βιομηχανία κρύβει την αλήθεια για τη βενζίνη

Η βιομηχανία κρύβει την αλήθεια για τη βενζίνη

Κατά 42% μεγαλύτερη είναι η πραγματική κατανάλωση καυσίμων από ό,τι δηλώνουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως προκύπτει από νέα έρευνα που ξεσκεπάζει άλλη μια αθέμιτη πρακτική του κλάδου.

Η απόσταση που χωρίζει την πραγματική κατανάλωση καυσίμων από όσα δηλώνουν επισήμως οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι «μεγαλύτερη από ποτέ». Αυτό προκύπτει από νέα έρευνα που εκπόνησε το Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών (ICCT) από κοινού με την ολλανδική Οργάνωση Εφαρμοσμένων Επιστημονικών Ερευνών. Ειδικότερα, σύμφωνα με μετρήσεις, η πραγματική κατανάλωση καυσίμου ανά αυτοκίνητο ξεπέρασε το 2015 τα όσα αναγράφονται στις προδιαγραφές των μοντέλων που δίνονται στην κυκλοφορία κατά 42% (κατά μέσο όρο). Πριν από δέκα χρόνια η εν λόγω απόκλιση κυμαινόταν γύρω στο 15%, ενώ το 2013 στο 25%.

Σε μεγάλο βαθμό η σκανδαλώδης απόκλιση μεταξύ πραγματικής κατανάλωσης και τυπικών προδιαγραφών οφείλεται στο γεγονός ότι οι κατασκευαστές τείνουν να «εκμεταλλεύονται συστηματικά τα κενά που υπάρχουν στην υφιστάμενη νομοθεσία», επισημαίνει ο Πέτερ Μοκ, επικεφαλής της επίμαχης έρευνας. Ο ίδιος αναφέρει ότι οι μεγαλύτερες αποκλίσεις εντοπίζονται στην κατηγορία των premium μοντέλων, όπου μάλιστα η σχετική απόκλιση μπορεί να φθάνει έως και το 50%.

Ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα, επτά ευρωπαϊκές χώρες

To Διεθνές Συμβούλθιο Καθαρών Μεταφορών αποκάλυψε πέρυσι το σκάνδαλο της παραποίησης τιμών ρύπων από την VW. To Διεθνές Συμβούλθιο Καθαρών Μεταφορών αποκάλυψε πέρυσι το σκάνδαλο της παραποίησης τιμών ρύπων από την VW.

Η αποκαλυπτική έρευνα βασίστηκε σε στοιχεία που συλλέχτηκαν από περίπου ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα σε επτά ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων η Γερμανία, η Γαλλία και η Μεγάλη Βρετανία. Όπως σημειώνεται, παρά τις επιμέρους συνήθειες του κάθε οδηγού, η τάση που καταγράφεται είναι γενική και αφορά κυρίως τα νέα μοντέλα που κυκλοφορούν στην αγορά.

Οι ερευνητές εργάζονται ήδη πάνω σε ένα νέο μοντέλο τεχνικού ελέγχου που αναμένεται να είναι έτοιμο το 2017. Χωρίς ένα τέτοιο σύστημα ελέγχου εκτιμούν ότι η επίμαχη απόκλιση θα εκτοξευθεί στο 50% το 2020. Ωστόσο επισημαίνουν ότι ακόμη κι αν οι έλεγχοι ενταθούν, οι κατασκευαστές ενδέχεται και πάλι να βρουν «παραθυράκια» στη νομοθεσία. Σε κάθε περίπτωση οι ειδικοί θεωρούν ότι οι σχετικοί δειγματοληπτικοί έλεγχοι σε διάφορα μοντέλα αυτοκινήτων πρέπει να γίνονται απροειδοποίητα, όπως και στις ΗΠΑ.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι το Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών είναι ο φορέας που αποκάλυψε πέρυσι το μεγάλο σκάνδαλο με τις παραποιημένες τιμές εκπομπών ρύπων από τη γερμανική Volkswagen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πηγή

Τελευταία Νέα

Θρίλερ στο Κορωπί: Ποιος οργάνωσε την «τέλεια εξαφάνιση» της Άρτεμης

Η Παρασκευή 16 Οκτωβρίου ξεκίνησε με τους πιο αίσιους οιωνούς για την οικογένεια Βασίλη. Μια ζεστή και ηλιόλουστη φθινοπωρινή μέρα ήταν ό,τι έπρεπε για την ψυχολογία...

Άρτα: Ηχητικός βομβητής σε φωτεινό σηματοδότη

Σε μία αξιόλογη κίνηση προχώρησε ο Δήμος Αρταίων. Συγκεκριμένα, τοποθετήθηκε πιλοτικά ο πρώτος ηχητικός βομβητής σε φωτεινό σηματοδότη για την ασφαλή διέλευση των τυφλών. Ο...

Το εξοπλιστικό πρόγραμμα που προκαλεί «εφιάλτες» στην Τουρκία

Τουλάχιστον 30 σχέδια έτοιμα προς εκτέλεση και 45 σε διαδικασία χρηματοδότησης – Γιατί είναι καθοριστικός μήνας ο Δεκέμβριος – Ποια οπλικά συστήματα αναβαθμίζονται –...

Αίτημα ενίσχυσης και για άλλους ΚΑΔ από την Περιφέρεια Ηπείρου

Αίτημα για την ένταξη κι άλλων ΚΑΔ στο πρόγραμμα ενίσχυσης επιχειρήσεων που έχουν πληγεί από την πανδημία υπέβαλλε η Περιφέρεια Ηπείρου χωρίς μέχρι τώρα...