fbpx
Σάββατο, 26 Νοεμβρίου, 2022
Αρχική ΔΙΕΘΝΗ Η ηλεκτροκίνηση των ΙΧ θα κοστίσει 114.000 θέσεις εργασίας μόνο στη Γερμανία

Η ηλεκτροκίνηση των ΙΧ θα κοστίσει 114.000 θέσεις εργασίας μόνο στη Γερμανία

«Μέχρι το 2035 θα χαθούν σχεδόν 114.000 θέσεις εργασίας λόγω της μετάβασης της παραγωγής από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ηλεκτροκίνηση», αναφέρεται στην έκθεση που δημοσιοποιήθηκε χθες στο Βερολίνο.

Οι ειδικοί του δημόσιου ερευνητικού κέντρου, που υπάγεται στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Απασχόλησης (ΒΑ), υπολογίζουν τις απώλειες για τη γερμανική οικονομία στα 20 δισ. ευρώ, που αντιστοιχούν σε ποσοστό 0,6% επί του γερμανικού ΑΕΠ. Ας σημειωθεί ότι σήμερα απασχολούνται στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και τους προμηθευτές της περισσότεροι από 800.000 εργαζόμενοι.

Οι απώλειες θέσεων εργασίας στις μονάδες παραγωγής οχημάτων τα επόμενα 17 χρόνια υπολογίζονται σε 83.000. Οι ερευνητές ωστόσο αναμένουν ότι «θα χαθούν επιπλέον 30.000 θέσεις εργασίας και σε άλλους τομείς της γερμανικής οικονομίας». Την ίδια στιγμή όμως εκτιμάται ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα έχει παροδικά θετική επίδραση λόγω των επενδύσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας, χάρη στις οποίες θα δημιουργηθούν 16.000 νέες θέσεις εργασίας, στην κατασκευή νέων κτηρίων, την ηλεκτροδότηση των γραμμών παραγωγής ή την παροχή υπηρεσιών.

Μακροπρόθεσμα ωστόσο το δημόσιο ερευνητικό κέντρο αναμένει ότι «η ηλεκτροδότηση των γραμμών παραγωγής θα έχει αρνητική επίδραση στην απασχόληση, μιας και θα απαιτείται πλέον λιγότερο ειδικά καταρτισμένο προσωπικό». Στα θετικά της μετάβασης συγκαταλέγεται πάντως ότι θα μειωθούν οι εισαγωγές πετρελαίου, ενώ παράλληλα θα αυξηθεί η ζήτηση για εγχώριο ρεύμα.

Λιγότερο προσωπικό απαιτεί η κατασκευή ηλεκτροκίνητων

Ο κύριος λόγος για τη σημαντική μείωση των θέσεων εργασίας είναι ότι η παραγωγή ηλεκτροκινητήρων είναι λιγότερο πολύπλοκη με σαφώς λιγότερα εξαρτήματα από ότι οι κινητήρες ντίζελ ή βενζίνης. Κατά συνέπεια η παραγωγή τους απαιτεί λιγότερο προσωπικό. Η πρόγνωση των συντακτών της έκθεσης στηρίζεται στην υπόθεση εργασίας ότι μέχρι το 2035 το ποσοστό των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους γερμανικούς δρόμους θα βρίσκεται στο 23% επί του συνόλου. Σε περίπτωση που τα ηλεκτροκίνητα είναι εν τέλει περισσότερα, τότε οι αρνητικές επιπτώσεις στη γερμανική αγορά εργασίας θα είναι αντίστοιχα μεγαλύτερες.

Για να αποτρέψει την περικοπή δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας μέσα στα επόμενα χρόνια η γερμανική κυβέρνηση καταβάλλει προσπάθειες για να ξεκινήσει δυναμικά η εγχώρια παραγωγή μπαταριών για ηλεκτροκίνητα οχήματα. Το Βερολίνο ανησυχεί μήπως χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας σε περίπτωση που οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προτιμήσουν να εισάγουν μπαταρίες από ασιατικές χώρες αντί να τις παράγουν οι ίδιες. Για το λόγο αυτό το υπουργείο Οικονομίας διαθέτει οικονομική βοήθεια 1 δισ. ευρώ σε όσους γερμανούς κατασκευαστές σχεδιάζουν την παραγωγή μπαταριών. Ο αρμόδιος υπουργός Πέτερ Αλτμάιερ τοποθετεί πάντως την έναρξη παραγωγής στο 2021. Προς το παρόν γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες συζητούν ακόμα τη δημιουργία κοινοπραξιών.

 

DW

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Τελευταία Νέα

Έρευνα για τις εκλογές στις Περιφέρειες – Η εικόνα στην Ήπειρο

Σκληρή μάχη θα δοθεί στις περισσότερες περιφέρειες της χώρας .Τα στοιχεία της έρευνας του digital poll της εταιρείας GOOD Affairs που δημοσιεύει ο AIRETOS.GR...

Πρόταση για Φωταγώγηση Παραλιμνίου Δρόμου Άρτας εν όψει Χριστουγέννων

Ο Σύλλογος μας στην προσπάθεια του, Εξωραϊσμού της περιοχής μας ενόψει των γιορτών Χριστουγέννων και πρωτοχρονιάς, σας προτείνει να δείτε με συμπάθεια την πρόταση...

ΧAΝΤΜΠΟΛ:ΚAΛΕΣΜΑ ΤΩΝ ΦΙΛAΘΛΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ

Το Σάββατο 26 Νοεμβρίου στις 6 το απόγευμα στο κλειστό γήπεδο (κολυμβητήριο) η διοίκηση, το προπονητικό team και οι αθλήτριες της Αγαπημένης Ομάδας των...

Ξεκινούν οι πρώτες εργασίες για το Open Mall στην Πρέβεζα

Υπογράφηκε η σύμβαση μεταξύ του Επιμελητηρίου Πρέβεζας και της αναδόχου εταιρίας για τις εργασίες που πρόκειται να γίνουν για το Open Mall. Ειδικότερα ο πρόεδρος...