H Huawei σχεδιάζει την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων με τη δική της μάρκα και ενδέχεται να προχωρήσει στην κυκλοφορία κάποιων μοντέλων μέσα στο 2020, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές του Reuters, καθώς ο μεγαλύτερος κατασκευαστής τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού σε ολόκληρο τον κόσμο, χτυπημένος από τις οικονομικές κυρώσεις που του επιβλήθηκαν από τις Ηνωμένες Πολιτείες, εξετάζει το ενδεχόμενο μιας ριζικής μεταστροφής στον τομέα δραστηριοποίησής του.
Η Huawei Technologies Co Ltd βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με την κρατική Changan Automobile καθώς και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, με προοπτική να χρησιμοποιήσει τις εγκαταστάσεις τους προκειμένου να κατασκευάσει δικά της ηλεκτρικά οχήματα, σύμφωνα με δύο άτομα που είναι σε θέση να γνωρίζουν πρόσωπα και καταστάσεις.
Παράλληλα, η Huawei βρίσκεται σε συζητήσεις με την υποστηριζόμενη από το Πεκίνο BluePark New Energy Technology, του Ομίλου BAIC, προκειμένου να αναλάβει αυτή την κατασκευή των οχημάτων της Huawei, όπως ανέφερε η μία εκ των δύο πηγών, καθώς και ένα τρίτο άτομο με άμεση γνώση των διαπραγματεύσεων.
Οι διαπραγματεύσεις αυτές ενδεχομένως να αποτελούν προάγγελο μιας δραστικής μεταστροφής για τη Huawei, μετά από σχεδόν δύο χρόνια αμερικανικών κυρώσεων, οι οποίες στέρησαν στην κινεζική εταιρία την πρόσβαση σε καθοριστικής σημασίας εφοδιαστικές αλυσίδες, υποχρεώνοντάς τη να προχωρήσει σε πώληση μεριδίου των επιχειρήσεών της στον τομέα των smartphones, προκειμένου να διατηρηθεί η εταιρία ζωντανή.
Στη Huawei επιβλήθηκαν κυρώσεις αρχικά από την κυβέρνηση Τραμπ, καθώς οι Αμερικανοί προβληματίζονταν για το ρόλο της κινεζικής εταιρίας σε ζητήματα που αφορούσαν την εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ. Πολλά στελέχη του χώρου εκτιμούν πως είναι περιορισμένες οι πιθανότητες αναστροφής της απόφασης από τη νέα κυβέρνηση Μπάιντεν. Η Huawei έχει αρνηθεί κατ’ επανάληψη τις κατηγορίες που της αποδίδονται, και της έχουν στερήσει την πρόσβαση σε αμερικανική τεχνολογία αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Πάντως, εκπρόσωπος της Huawei διέψευσε πως η εταιρία σχεδιάζει να σχεδιάσει ηλεκτρικά οχήματα ή να παράξει οχήματα που θα κυκλοφορήσουν με την επωνυμία της.
“Η Huawei δεν είναι κατασκευάστρια αυτοκινήτων. Όμως, μέσα από την τεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνιών, στόχος μας είναι να καταστούμε πάροχοι ψηφιακής τεχνολογίας και νέων στοιχείων που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, επιτρέποντας σε άλλους κατασκευαστές να παρουσιάσουν καλύτερα οχήματα”.
Τρεις από τις πηγές που μίλησαν στο Reuters, όμως, επιμένουν πως η Huawei έχει ξεκινήσει ήδη εντός της εταιρίας το σχεδιασμό ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ βρίσκεται σε επαφές με κινεζικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο, έχοντας ως στόχο την επίσημη κυκλοφορία κάποιας πρότασης ακόμη και μέσα στο 2021.
Μία από τις πηγές ανέφερε, μάλιστα, πως ο Ρίτσαρντ Γιου, επικεφαλής του ομίλου καταναλωτικών προϊόντων της Huawei, ο οποίος ηγήθηκε των κινήσεων που οδήγησαν την κινεζική εταιρία στο να καταστεί ο μεγαλύτερος κατασκευαστής smartphones παγκοσμίως, θα εστιάσει στο εξής τις προσπάθειές του στα ηλεκτρικά οχήματα. Σύμφωνα με άλλη πηγή, τα οχήματα αυτά θα απευθύνονται στο ευρύ καταναλωτικό κοινό.
Καμία από τις πηγές που μίλησε στο Reuters δεν δέχτηκε να κατονομαστεί, καθώς οι διαπραγματεύσεις είναι εμπιστευτικές.
Εντωμεταξύ, η Changan, η οποία εδρεύει στην Τσονκίνγκ και κατασκευάζει οχήματα για λογαριασμό της Ford, αρνήθηκε να κάνει το όποιο σχόλιο. Η BAIC BluePark δεν απάντησε στις επανειλημμένες προσκλήσεις να σχολιάσει τις δημοσιογραφικές πληροφορίες.
Μετά τη δημοσιοποίηση των συζητήσεων από το Reuters, η μετοχή της βασικής εισηγμένης εταιρίας του ομίλου Changan, της Chongqing Changan Automobile, κατέγραψε άνοδο της τάξης του 8%. Την ίδια ώρα, η μετοχή της BluePark έπιανε το ανώτατο επιτρεπτό όριο ημερήσιας ανόδου, βελτιώνοντας την αποτίμησή της κατά 10%.
Ήδη οι κινεζικές τεχνολογικές εταιρίες έστρεφαν την προσοχή τους στα ηλεκτρικά οχήματα, με την Κίνα να αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως για αυτή την κατηγορία, καθώς το Πεκίνο προωθεί συστηματικά τη χρήση οικολογικότερων προτάσεων αυτοκίνησης, σε μια προσπάθεια να περιορίσει την ατμοσφαιρική μόλυνση, η οποία αποτελεί χρόνιο πρόβλημα.
Οι πωλήσεις οχημάτων νέων μορφών ενέργειας (NEV), συμπεριλαμβανομένων αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και οχημάτων υβριδικής τεχνολογίας και κυψελών υδρογόνου, αναμένεται να αντιστοιχεί στο 20% των συνολικών ετήσιων πωλήσεων οχημάτων στην Κίνα μέχρι το 2025.
Οι προβλέψεις για το 2021 θέλουν τις πωλήσεις NEV στην Κίνα να φτάνουν τα 1,8 εκατομμύρια οχήματα, καταγράφοντας άνοδο της τάξης του μισού εκατομμυρίου, σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Τα φιλόδοξα σχέδια της Huawei να κατασκευάσει δικά της οχήματα θα οδηγούσαν την εταιρία στην ίδια κατεύθυνση που έχουν ακολουθήσει και άλλες ασιατικές τεχνολογικές εταιρίες, οι οποίες έχουν προβεί ήδη σε σχετικές ανακοινώσεις τους τελευταίους μήνες, συμπεριλαμβανομένης της Baidu Inc και της Foxconn.
Παράλληλα, στις Ηνωμένες Πολιτείες, τόσο η Amazon όσο και η Alphabet αναπτύσσουν τεχνολογίες σχετικές με οχήματα ή επενδύουν σε εταιρίες κατασκευής “ευφυών” οχημάτων.
Η Huawei εδώ και χρόνια ανέπτυσσε σειρά τεχνολογιών για ηλεκτρικά οχήματα, όπως ειδικά συστήματα λογισμικού, αισθητήρες οχημάτων και υλικό εξοπλισμό αξιοποίησης της τεχνολογίας 5G. Η κινεζική εταιρία έχει συγκροτήσει ήδη συμμαχίες με αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Daimler MG, η General Motors και η SAIC Motor, με στόχο την από κοινού ανάπτυξη τεχνολογιών για “ευφυή” οχήματα. Ήδη από το 2018 έχει επιταχύνει τους ρυθμούς πρόσληψης μηχανικών για τεχνολογίες που σχετίζονται με οχήματα.
Μάλιστα, στη Huawei κατοχυρώθηκαν τουλάχιστον τέσσερες ευρεσιτεχνίες σχετιζόμενες με ηλεκτρικά οχήματα μέσα στην εβδομάδα που διανύουμε, συμπεριλαμβανομένων μεθόδων φόρτισης μεταξύ ηλεκτρικών οχημάτων και ελέγχου της υγείας της μπαταρίας, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της κινεζικής αρχής ευρεσιτεχνιών.
Η κίνηση της Huawei προκειμένου να εισέλθει στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων δεν σχετίζεται με την εταιρία κατασκευής ευφυών οχημάτων, την οποία ίδρυσε από κοινού με τη Changan και την CATL, κατασκευάστρια μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα, σύμφωνα με δύο από τις πηγές που μίλησαν στο Reuters.