Πριν η Huawei βρεθεί αντιμέτωπη με το μένος των ΗΠΑ, κορυφαία στελέχη σκέφτονταν πως θα εξαφανίσουν την Samsung από την πρωτοκαθεδρία της. Η Huawei είχε καταφέρει να ξεπεράσει και την Apple για τη δεύτερη θέση σε παγκόσμιο επίπεδο, με τις πωλήσεις να εκτοξεύονται λίγο πριν το ban. Η επιτυχία της όμως δεν είχε περιοριστεί εδώ, καθώς είχε καταφέρει να ξεπεράσει και την Samsung για την πρώτη θέση το Q2 του 2020. Αυτή η επιτυχία της εταιρείας, οφείλεται έντονα και στις συγκυρίες. Εκείνη τη χρονική στιγμή, η Κίνα ανέκαμπτε από τις επιπτώσεις της πανδημίας, ενώ η θέση της Samsung σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική ήταν δύσκολη, καθώς μόλις είχε αρχίσει να νιώθει τις αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας.
Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Huawei αυτή τη στιγμή από τις ΗΠΑ, έχουν ανοίξει το δρόμο των ευκαιριών σε πολλά άλλα brands να εκμεταλλευθούν την εν λόγω κατάσταση και να μπορέσουν να διεκδικήσουν ένα μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Xiaomi η οποία φαίνεται ότι θέλει να συνεχίσει από εκεί όπου η Huawei το έχει αφήσει. Η Xiaomi είχε αποκαλύψει τα οικονομικά αποτελέσματα για το τρίτο τρίμηνο πριν από μερικές μέρες, τονίζοντας ότι η διάθεση συσκευών έχει σημειώσει εκρηκτική άνοδο της τάξης του 45% χρόνο με το χρόνο. Την ίδια στιγμή η Counterpoint σημειώνει ότι η Huawei διαπίστωσε πτώση πάνω από 24% στη διάθεση συσκευών κατά τη διάρκεια του ίδιου τριμήνου. Επίσης, είχε 14% μερίδιο αγοράς σε σχέση με το 13% της Xiaomi εκείνη τη χρονική στιγμή.
Με άλλα λόγια, είναι πιθανό η Xiaomi να έχει ξεπεράσει την Huawei στη παγκόσμια αγορά. Το 45% είναι ένα πολύ σημαντικό νούμερο και ταυτόχρονα εντυπωσιακό, δεδομένου ότι οι υπόλοιποι top 5 κατασκευαστές εκτός της Samsung, είδαν πτώση στις πωλήσεις. Η στρατηγική της Xiaomi όλα τα προηγούμενα χρόνια, ήταν να εστιάζει σε σημαντικές αγορές, της Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και στην Αφρική (όπως και η Huawei), και παράλληλα να διατηρεί σε υψηλά επίπεδα τη ζήτηση στην ιδιαίτερη πατρίδα της τη Κίνα, όπως και σε μια άλλη σημαντική αγορά, αυτή της Ινδίας. Πριν από λίγες ημέρες, μάλιστα αναφέρθηκε ότι η Xiaomi έχει ξεπεράσει την Huawei για την τρίτη θέση στην Ευρώπη το Q2 του 2020. Ωστόσο, η Xiaomi προσθέτει ότι βρίσκεται και στους top 5 κατασκευαστές σε 54 αγορές και ο κορυφαίος κατασκευαστής σε 10 αγορές.
Τα budgets smartphones της Xiaomi ήταν υπεύθυνα για την αλματώδη ανάπτυξη που γνώρισε η εταιρεία όλα τα προηγούμενα χρόνια.Τρία budgets smartphones της Xiaomi βρέθηκαν στη λίστα με τα 10 ποιο δημοφιλή τηλέφωνα σε παγκόσμιο επίπεδο το Q3 του 2020. Η μεγάλη πρόκληση όμως της Xiaomi είναι η premium κατηγορία. Η εταιρεία προσπαθεί να εδραιωθεί στη high end κατηγορία για αρκετό καιρό τώρα. Τα high end Mi phones σε γενικές γραμμές θεωρούνταν affordable flagships, όπως τα Mi 8 και τη σειρά Mi 9. Και το πρώτο στοιχείο για την premium προσέγγιση αυτή ήρθε τον προηγούμενο χρόνο, όταν ο CEO της εταιρεία, Lei Jun είχε αναφέρει ότι αύξηση στις τιμές των flagship smartphones θα έρθει πολύ σύντομα.
Η πανδημία του covid 19 και η οικονομική αβεβαιότητα, σε συνδυασμό με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Huawei, έχουν αποτελέσει τις ιδανικές συνθήκες για value for money brands να κυριαρχήσουν. Η Xiaomi έτυχε να βρίσκεται στο σωστό σημείο στη σωστή στιγμή και να εκμεταλλευθεί τις συνθήκες αυτές.
Μπορεί η Xiaomi να διατηρήσει τη δεύτερη θέση όλο το 2021; Βασικά αυτό είναι το πιο ουσιαστικό ερώτημα και όλα θα εξαρτηθούν από την διακυβέρνηση του Biden και τη στάση του απέναντι στη Huawei. Η επιστροφή των Google services θα είναι μια σημαντική νίκη για τη Huawei. Επιπλέον, εκτός από τον ανταγωνισμό με τις Samsung και την Huawei, η Xiaomi επίσης θα έχει να αντιμετωπίσει και τις προκλήσεις από την Oppo, Realme και Vivo. Όλα τα τρία brands είναι σχετικά καινούργια στη σημαντική αυτή αγορά της Ευρώπης, με έντονο marketing και μεγάλη διάθεση για push.