Το τμήμα της Ιόνιας Οδού στην Αμπελιά Ιωαννίνων-Φωτογραφία:Μενέλαος Συκοβέλης |
Τα έργα στην Ιόνια Οδό έχουν ολοκληρωθεί κατα 80% και η αισιοδοξία περισσεύει. Η Σήραγγα Κλόκοβας “ξετρυπήθηκε”,στο τμήμ από το στρατόπεδο του Αβγού μέχρι και την Κοσμηρά,όπου ο αυτοκινητρόδρομος συναντά την Εγνατία Οδό. Όπως όλα δείχνουν,τις επόμενες ημέρες θα θα δοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα από τον Κουβαρά μέχρι την Αμφιλοχία που μαζί με την παράκαμψη Αγρινίου, δημιουργούν ένα συνεχόμενο αυτοκινητόδρομο 60 χιλιομέτρων! Προς το τέλος του χρόνου αναμένεται η λειτουργία και στα τμήματα Γαβρολίμνη-Κεφαλόβρυσο και Φιλιππιάδα-Πέρδικα. Τα προβλήματα με τις…
απαλλοτριώσεις εξακολουθούν σε ποσοστό 14% και τα μεγαλύτερα θέματα είναι στο Αβγό (2.7χλμ), στο Κρίκελο (3χλμ) στο Μενίδι (1χλμ) και στη Ρίζα (1.4χλμ).
Σημαντικό έργο
Η Ιόνια Οδός, είναι ο μεγαλύτερος υπό κατασκευή, αυτοκινητόδρομος της χώρας.Αποτελεί δε το συνδετήριο άξονα μεταξύ της Γέφυρας του Αντιρρίου και του κόμβου της Εγνατίας Οδού στα Ιωάννινα.Ο δρόμος αυτός έχει τεράστια σημασία, κοινωνική και αναπτυξιακή, αφού συνδέει όλη τη Δυτική Ελλάδα, με την υπόλοιπη προς Νότο, αναβαθμίζοντας σημαντικά αστικά και αγροτικά κέντρα, όπως τα Ιωάννινα, την Άρτα και το Αγρίνιο.Στα 196 χλμ. του αυτοκινητόδρομου της Ιόνιας Οδού, περιλαμβάνονται ανάμεσα σε άλλα:
– 24 γέφυρες συνολικού μήκους μονού κλάδου 7 χλμ.
– 24 γέφυρες συνολικού μήκους μονού κλάδου περί 11.200 μέτρων.
– Πάνω από 77 κάτω διαβάσεις, συνολικού μήκους περίπου 2,5 χλμ. και 24 άνω διαβάσεις, συνολικού μήκους 1,4 χλμ. και
– 392 οχετοί διάφορων τύπων και διατομών, συνολικού μήκους πάνω από 17 χλμ.
Τέλος η διαδρομή, από Αντίρριο – Γιάννενα, θα είναι 100 λεπτά της ώρας, έναντι 200 που είναι σήμερα και από Άρτα – Γιάννενα, θα είναι 20 – 30 λεπτά, έναντι 60 και άνω, που είναι σήμερα.