Η αλήθεια είναι πως ο Έλληνας δεν είναι και ο καλύτερος οδηγός. Πολλές φορές όμως, δεν είναι από άγνοια ή επειδή δεν έμαθε κάτι σωστά αλλά γιατί… «έτσι κάνουν και οι άλλοι». Κλασσικό παράδειγμα η χρήση των αλάρμ πριν την στάθμευση, η οποία είναι ακόμη μία ελληνική πατέντα.
Τα αλάρμ ή αλλιώς τα «φώτα έκτακτης ανάγκης» (σύστημα φωτεινού συναγερμού) δεν υπάρχουν στο αυτοκίνητο για να κάνουμε φανερή την πρόθεσή μας να παρκάρουμε. Πρόκειται για τα φώτα του οχήματος που αναβοσβήνουν και χρησιμοποιούνται όταν τo όχημα έχει ακινητοποιηθεί και δημιουργείται κίνδυνος για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.
Σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. «οι οδηγοί αυτοκινήτων οχημάτων, εκτός από την περίπτωση ακινησίας του οχήματος, επιτρέπεται να θέτουν σε λειτουργία τα φώτα έκτακτης ανάγκης, μόνο όταν κινδυνεύουν τρίτοι από τo δικό τους όχημα».
Δυστυχώς όμως στη χώρα μας αυτό δεν συμβαίνει. Όλοι ανάβουμε αλάρμ προκειμένου να πληροφορήσουμε τον επερχόμενο οδηγό πως σκοπεύουμε να παρκάρουμε, άσχετα αν γνωρίζουμε ή όχι πως είναι λανθασμένη ενέργεια – σύμφωνα και με τα όσα αναγράφονται στα εγχειρίδια εκπαίδευσης υποψηφίων οδηγών. Είτε θυμόμαστε τι γράφανε τα βιβλία της σχολής οδήγησης, είτε όχι, η ουσία είναι μία: όλοι ενεργοποιούμε τον φωτεινό συναγερμό του αυτοκινήτου για να δηλώσουμε πρόθεση στάθμευσης. Λογικό, καθώς αν πας να παρκάρεις με φλας, το πιθανότερο είναι να κολλήσει ο πίσω σου και να μην σου αφήσει ποτέ ελεύθερο χώρο για να παρκάρεις, καθώς θα περιμένει να στρίψεις δεξιά ή αριστερά.
Οι μοναδικοί που εκτελούν την σωστή διαδικασία στάσης/στάθμευσης, είναι οι οδηγοί των λεωφορείων! Έχετε παρατηρήσει ποτέ αστικό να σταματάει σε στάση με αλάρμ; Φυσικά, όχι. Οι οδηγοί χρησιμοποιούν το δεξί φλας, αφενός για να δηλώνουν στάση του οχήματος, αφετέρου για να ενημερώνουν τους επερχόμενους οδηγούς για την πλευρά από την οποία απο/επιβιβάζεται ο κόσμος.
Όπως και να έχει όμως πρέπει να ξέρουμε πως το σωστό είναι να χρησιμοποιούμε τα φώτα έκτακτης ανάγκης για να προειδοποιήσουμε τους άλλους χρήστες του δρόμου ότι κάποια έκτακτη και επικίνδυνη κατάσταση υπάρχει. Όταν χρειαστεί να παρκάρουμε, τότε ανάβουμε το φλας από την πλευρά που θέλουμε. Ωστόσο, το πιθανότερο είναι να ακούσετε τον οδηγό του οχήματος που ακολουθεί να σας λέει με έντονο ύφος «γιατί δεν ανάβεις αλάρμ για να παρκάρεις και βγάζεις φλας;». Σε καμία περίπτωση δεν καυγαδίζετε, απλά του λέτε ποιο είναι το σωστό…