fbpx
Δευτέρα, 27 Σεπτεμβρίου, 2021
Αρχική ΥΠΟΔΟΜΕΣ - ΟΧΗΜΑΤΑ & ΟΔΗΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ Εταιρείες αυτοκινήτου: Λένε όχι στην Ελλάδα και βλέπουν Σκόπια

Εταιρείες αυτοκινήτου: Λένε όχι στην Ελλάδα και βλέπουν Σκόπια

Η Συμφωνία των Πρεσπών ανοίγει τις πόρτες του ΝΑΤΟ και της Ευρωπαϊκής Ενωσης για τα Σκόπια. Όμως παράλληλα δίνει το πράσινο φως σε επενδυτές που βλέπουν γόνιμο έδαφος στα Βαλκάνια, φθηνά εργατικά χέρια, αλλά και μία στρατηγική γεωγραφική θέση…

Τα Σκόπια από την εποχή της ενιαίας Γιουγκοσλαβίας έχουν μακρά ιστορία εμπλοκής στον τομέα της αυτοκίνησης, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι προ διετίας πληροφορίες έκαναν λόγο για επιλογή της χώρας ως τον τόπο κατασκευής του νέου εργοστασίου της Aston Martin.

Και μπορεί τελικά η Aston Martin να μην επέλεξε τα Σκόπια για την κατασκευή του νέου της εργοστασίου στο οποίο θα παραγόταν το crossover DBX (δεν έχει ξεκινήσει ακόμη η παραγωγή του), όμως η γειτονική μας χώρα είναι πολύ δραστήρια στο κομμάτι της κατασκευής ανταλλακτικών και εξαρτημάτων αυτοκινήτων.

Από την εποχή κιόλας της Zastava, στα Σκόπια ξεκίνησε τη δεκαετία του 1960 η κατασκευή εξαρτημάτων για την κραταιά αυτοκινητοβιομηχανία της πρώην Γιουγκοσλαβίας και συνεχίστηκε μέχρι την πτώση της εταιρείας τη δεκαετία του 1990.

Σήμερα, στα Σκόπια έχουν την έδρα τους τουλάχιστον 50 εταιρείες κατασκευής ανταλλακτικών και εξαρτημάτων για αυτοκίνητα (ζώνες ασφαλείας, τακάκια, συμπλέκτες, μπαταρίες, εξαρτήματα φορτηγών-λεωφορείων), ενώ υπάρχουν τα τελευταία χρόνια και πολλές επενδύσεις μεγάλων και γνωστών πολυεθνικών εταιρειών του κλάδου όπως η Delphi (κατασκευάζει ηλεκτρονικά συστήματα), η Adient (καθίσματα αυτοκινήτων), η Lear (υφάσματα καθισμάτων, ηλεκτρικά), η KSS (αερόσακοι) και άλλες.

Παράλληλα, με τις ευλογίες της Ελληνικής Κυβέρνησης η οποία δέχτηκε την ονομασία “Βόρεια Μακεδονία”, ανοίγουν διάπλατα οι πόρτες για την ένταξη της χώρας σε ΝΑΤΟ και αργότερα στην προ-ενταξιακή διαδικασία για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Εφόσον γίνουν τα παραπάνω, είναι δεδομένο ότι τα Σκόπια θα ελκύσουν επενδύσεις από μεγάλες πολυεθνικές, οι οποίες ήδη μελετάνε τις επιχειρηματικές κινήσεις τους στη γύρω περιοχή…

Ειδικότερα, στόχων των Σκοπιανών είναι να προσελκύσουν ακόμη περισσότερες εταιρείες του χώρου των εξαρτημάτων και ανταλλακτικών αυτοκινήτων, προβάλλοντας ως πλεονεκτήματά τους την ύπαρξη καταρτισμένου προσωπικού, τα χαμηλά κόστη των εργαζομένων (ο μέσος μισθός στον τομέα είναι 400 ευρώ/μήνα), την εγγύτητα στην Ε.Ε. και την ισχυρή θέληση της κυβέρνησης για την παροχή φορολογικών διευκολύνσεων.

Αυτοκινητική παραγωγή αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει, ωστόσο δεν αποκλείεται στο μέλλον να συμβεί και αυτό, αφού οι Σκοπιανοί στηρίζουν ιδιαίτερα τον τομέα του αυτοκινήτου.

Πάντως στα Σκόπια κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή οχήματα, αφού η βελγική Van Hool παράγει εκεί λεωφορεία, σχεδιάζοντας μάλιστα και επέκταση του εργοστασίου της που ξεκίνησε τις εργασίες του το 2014 κοντά στην πρωτεύουσα. Επίσης, στα Σκόπια υπάρχει και η εγχώρια FAS Sanos, η οποία από το 1946 παράγει αστικά και τουριστικά λεωφορεία, αν και τα τελευταία χρόνια η εταιρεία είναι είναι ουσιαστικά ανενεργή.

Τελευταία Νέα

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΚ ΠΥΡΡΟΣ ΑΡΤΑΙΩΝ: ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΓΩΝΩΝ

Οι αγώνες των τμημάτων της ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ ΠΥΡΡΟΣ ΑΡΤΑΙΩΝ για το διήμερο 25,26/9/2021. Τα αποτελέσματα δεν ήταν θετικά για τα τμήματά μας, όμως είχαμε...

Σεισμός στην Κρήτη: Ένας νεκρός, έντεκα τραυματίες και σοβαρές ζημιές

Ένας νεκρός και έντεκα τραυματίες είναι ο μέχρι στιγμής τραγικός απολογισμός του ισχυρού σεισμού των 5,8 Ρίχτερ που σημειώθηκε στις 9:17 με επίκεντρο κοντά στο...

Ισλανδία: Οι γυναίκες συγκεντρώνουν την πλειοψηφία στο κοινοβούλιο

Οι γυναίκες συγκεντρώνουν την πλειοψηφία στο νέο κοινοβούλιο της Ισλανδίας σύμφωνα με τα τελικά αποτελέσματα των βουλευτικών εκλογών που δημοσιεύτηκαν σήμερα. Εκ των 63 εδρών...

Θετικά στον Covid εννέα παιδιά στα Iωάννινα

Εννέα θετικά δείγματα επιβεβαιώθηκαν από τους δειγματοληπτικούς ελέγχους που έκανε το Σάββατο η Κινητή Μονάδα του ΕΟΔΥ στην κεντρική πλατεία των Ιωαννίνων. Και τα εννέα...