Γεύση από Ιόνια Οδό θα πάρουμε σε λίγες ημέρες και σίγουρα πριν το τέλος του έτους… Αυτό τουλάχιστον διαβεβαίωσε από τα Γιάννινα, σε δηλώσεις που έκανε το βράδυ της Πέμπτης ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος νωρίτερα είχε διασχίσει το σύνολο του οδικού άξονα.
Ο Υπουργός δεν θέλησε να δώσει ακριβή ημερομηνία της παράδοσης του τμήματος που θα είναι στην Αιτωλοακαρνανία, ενώ από όσα είπε δεν θα δοθεί άμεσα άλλο τμήμα, αλλά ολόκληρος ο οδικός άξονας θα εγκαινιαστεί τον Μάρτιο.
Ανέφερε δε ότι τα εγκαίνια για τη λειτουργική ολοκλήρωση του έργου της Ιόνιας Οδού θα γίνουν από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.
«Είναι ένα έργο πολύ σημαντικό για την περιοχή. Σε συνδυασμό με το δίκτυο υδατοδρομίων που σχεδιάζουμε θα δημιουργήσει νέες προοπτικές για την ανάπτυξη», ανέφερε ο κ. Σπίρτζης.
Κι αν τα νέα για την Ιόνια Οδό είναι καλά –αναμενόμενα από καιρό βέβαια- δεν ισχύει το ίδιο για την σύνδεση της Πρέβεζας όπως και για την ολοκλήρωση του άξονα με επέκτασή του μέχρι την Κακαβιά.
Για τη σύνδεση της Πρέβεζας στο ύψος της Καμπής, όλα βρίσκονται ακόμη στο στάδιο της μελέτης, ενώ για στο τμήμα Ιωάννινα- Κακαβιά, ωριμότητα υπάρχει μόνο στο τμήμα μέχρι το Καλπάκι.
Και για τα δύο βέβαια δεν υπάρχει καμία δεσμευμένη πίστωση και θα πρέπει να αναζητηθεί χρηματοδότηση είτε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, είτε μέσω της σύμπραξης με ιδιώτες.
«Πέρα από το ΕΣΠΑ, υπάρχουν νέα χρηματοδοτικά εργαλεία στην Ευρωπαική Επιτροπή και υπάρχει το κυριότερο εργαλείο, αυτό των συμπράξεων. Πρώτα θα πρέπει να ολοκληρώσουμε τις μελέτες για τα δύο συγκεκριμένα έργα και στη συνέχεια να αναζητήσουμε χρηματοδότηση», ανέφερε ο Υπουργός απαντώντας σε ερώτηση του Epiruspost.
Σχετικά με τον Ε-65 ο Υπουργός ανέφερε ότι το νότιο τμήμα θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ ενώ για το βόρειο θα αναζητηθούν χρήματα από την Ευρωπαική Τράπεζα Επενδύσεων. Όσο για την χάραξη που θα επιλεγεί, θα είναι αυτή με το μικρότερο κόστος, χωρίς να αποκαλύψει αν τελική επιλογή αποτελεί η σύνδεση με την Εγνατία στο ύψος του Κηπουριού…
Αν κάποιοι είχαν ελπίδα ότι θα δουν τρένο στην Ήπειρο, σίγουρα θα πρέπει να περιμένουν πολλά χρόνια. Γιατί μπορεί η σιδηροδρομική Εγνατία να αποτελεί μεγάλο όραμα του Υπουργείου, το κόστος όμως, θα την κρατήσει μακριά από την Ήπειρο.
«Πρέπει να κάνουμε μία διάφανη ιεράρχηση των προτεραιοτήτων στα έργα και μία εθνική μελέτη κόστους οφέλους. Το συγκεκριμένο έργο δεν πρέπει να είναι στις προτεραιότητες της χώρας. Μακάρι όταν θα έχουμε τα χρήματα να μπορέσουμε να τρυπήσουμε την Πίνδο», ανέφερε ο Υπουργός στη συνέντευξή του.
Τέλος ανέφερε ότι ο εκσυγχρονισμός του αεροδρομίου με την ολοκλήρωση των έργων και την ανάπτυξη του δορυφορικού συστήματος προσέγγισης μέσω του προγράμματος Horizon είναι έργα τα οποία υλοποιούνται και θα ολοκληρωθούν.