ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΑυτές είναι οι αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης – Επιστρέφει ο Φόρος Πολυτελείας

Αυτές είναι οι αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης – Επιστρέφει ο Φόρος Πολυτελείας

Το οικονομικό επιτελείο ετοιμάζει αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης στα καινούρια αλλά και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης των καινούριων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ετοιμάζει το οικονομικό επιτελείο μετά από τις προτάσεις που κατέθεσε η ειδική επιτροπή που ασχολείται με την φορολογία των αυτοκινήτων οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr θα πραγματοποιηθούν άμεσα.

Ειδικότερα η πρώτη αλλαγή θα αφορά αρχικά στα όρια των ποσών που αλλάζουν οι συντελεστές του Τέλους Ταξινόμησης η οποία θα αφορά τα καινούρια αλλά και εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1η Ιουνίου 2016 ενώ η δεύτερη αφορά μόνο στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα και ειδικότερα στο Ιστορικό Τέλος Ταξινόμησης σύμφωνα με το οποίο εκτελωνίζονται τα οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας σε κάποια άλλη χώρα πριν το τέλος Μαΐου 2016 στα οποία επανέρχεται ο Φόρος Πολυτελείας!

Τέλος από το 2020 το οικονομικό επιτελείο προγραμματίζει επιπλέον αλλαγές αλλά οι εκλογές αναμένεται να αλλάξουν τα όποια κυβερνητικά σχέδια.

Οι αλλαγές που έρχονται άμεσα

Το οικονομικό επιτελείο επιδιώκει άμεσα να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται το Τέλος Ταξινόμησης με βάση τους συντελεστές ώστε το σύστημα να γίνει πιο δίκαιο και οι εταιρείες να μην χρειάζεται να εισάγουν αυτοκίνητα με λιγότερο εξοπλισμό ώστε να γλιτώσουν πολλές χιλιάδες ευρώ από δασμούς.

Ειδικότερα από την 1η Ιουνίου 2016 έως και σήμερα τα νέα τέλη ταξινόμησης υπολογίζονται με βάση τους ακόλουθους συντελεστές:

  • 4% επί της λιανικής τιμής εφόσον αυτή δεν υπερβαίνει τις 14.000 ευρώ
  • 8% επί της λιανικής τιμής εφόσον αυτή κυμαίνεται από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
  • 16% επί της λιανικής τιμής για Ι.Χ με τιμή προ φόρων από 17.001 έως και 20.000 ευρώ
  • 24% επί της λιανικής τιμής για Ι.Χ με τιμή από 20.001 έως και 25.000 ευρώ
  • 32% επί της λιανικής τιμής για Ι.Χ με τιμή από 25.000 ευρώ και πάνω

Εδώ εντόπισε και η ΑΑΔΕ το μεγάλο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί καθώς σε περίπτωση που κάποιο αυτοκίνητο είχε Αξία Λιανικής προ Φόρων 14.001 ευρώ αυτομάτως το Τέλος Ταξινόμησης υπολογίζονταν με συντελεστή 8% αντί για 4% για ένα επιπλέον ευρώ!

Δηλαδή αν ένα αυτοκίνητο εισάγονταν με Αξία Λιανικής προ Φόρων 14.010 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογιστεί με 8%.

Τώρα σύμφωνα με το νέο σύστημα που επεξεργάζεται και αναμένεται να ισχύσει για για τις πρώτες 14.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογιστεί με 4% ενώ για τα υπόλοιπα 10 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογιστεί με συντελεστή 8%.

Αντίστοιχα σε ένα όχημα με Αξία Λιανικής προ Φόρων 20.500 ευρώ με το νέο σύστημα το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογιστεί με συντελεστή 16% για τις πρώτες 20.000 ευρώ και με 24% για τα υπόλοιπα 500 ευρώ.

Με το παλιό σύστημα το Τέλος Ταξινόμησης θα υπολογίζονταν με συντελεστή 24% επί του συνόλου της Αξίας Λιανικής προ Φόρων δηλαδή το κόστος εκτελωνισμού θα εκτοξεύονταν…

Αλλαγές και στους ρύπους

Τα τέλη ταξινόμησης πέραν της Αξίας Λιανικής προ φόρων προσαυξάνονται ή μειώνονται ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων. Τώρα εξαιτίας των αλλαγών που έρχονται από το νέο τρόπου υπολογισμού των εκπομπών ρύπων WLTP το οικονομικό επιτελείο επεξεργάζεται και αλλαγές στα γραμμάρια όπου αλλάζουν οι συντελεστές εξαιτίας της αύξησης των εκπομπών ρύπων στα αυτοκίνητα που θα προκαλέσει η πλήρης εφαρμογή του νέου προτύπου.

Ειδικότερα, για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο θα προβλέπεται έκπτωση στα τέλη ταξινόμησης κατά 5%, ενώ για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 101 έως και 120 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο δεν προβλέπεται καμία μεταβολή.

Στη συνέχεια προβλέπεται προσαύξηση των τελών ταξινόμησης σε ποσοστό:

* 10% για εκπομπές ρύπων από 121 έως και 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο

* 20% για εκπομπές ρύπων από 141 έως και 160 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο

* 30%  για εκπομπές ρύπων από 161 έως και 180 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο

* 40% για εκπομπές ρύπων από 181 έως και 200 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και

* 60% για εκπομπές ρύπων από 201 έως και 250 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Για τα μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα η φορολογητέα αξία για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης θα μειώνεται περαιτέρω ποσοστιαία με τη χρήση συντελεστή 0,10 αντί 0,30 που ισχύει για κάθε 500 επιπλέον χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί από τον ετήσιο μέσο όρο.

Επιβάλλεται τέλος ταξινόμησης και στα υβριδικά αυτοκίνητα, με συντελεστές μειωμένους κατά 50% σε σύγκριση με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα.

Ειδικότερα σήμερα το Τέλος Ταξινόμησης στα καινούρια αυτοκίνητα υπολογίζεται σύμφωνα με την Αξία Λιανικής προ Φόρων και τις εκπομπές ρύπων και τον τύπο του αμαξώματος ενώ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα για τον υπολογισμό του αναλογούντος Τέλους Ταξινόμησης λαμβάνονται επιπλέον υπόψη η πρώτη κυκλοφορία των οχημάτων και τα χιλιόμετρα που αυτά έχουν διανύσει.

Επαναφορά του Φόρου Πολυτελείας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα

Ο Φόρος Πολυτελείας επιβλήθηκε για πρώτη φορά το 2010 και έκτοτε ίσχυσε μέχρι και τα τέλη Μαΐου 2016 όποτε και άλλαξε ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης.

Ειδικότερα στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ο Φόρος Πολυτελείας επιβάλλονταν σε επιβατικά αυτοκίνητα με τιμή χονδρικής πώλησης μετά την απομείωση λόγω παλαιότητας και διανυθέντων χιλιομέτρων από 20.000 ευρώ και άνω.

Από 20.000 ευρώ μέχρι και 22.000 ευρώ επιβάλλεται Φόρος Πολυτελείας 10%,
άνω των 22.000 ευρώ μέχρι και 28.000 ευρώ: 30%
άνω των 28.000 ευρώ: 40%.

Όσοι λοιπόν κάνουν χρήση του Ιστορικού Τέλους Ταξινόμησης με την κατάθεση και του παραβόλου ύψους 300 ευρώ θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι να πληρώσουν και Φόρο Πολυτελείας αν το όχημα που έχουν εισάγει ξεπερνά τις 20.000 ευρώ!

Τι εξετάζεται για το 2020

Πέραν των παραπάνω αλλαγών το οικονομικό επιτελείο εξετάζει να αλλάξει ριζικά όλα τα παραπάνω και το Τέλος Ταξινόμησης των Αυτοκινήτων αφαιρώντας την Αξία Λιανικής προ Φόρων και να υπολογίζεται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα, την ιπποδύναμη και τις εκπομπές ρύπων.

Ωστόσο η Ειδική Επιτροπή που έχει συσταθεί ακόμη δεν έχει αποφασίσει ποιο θα είναι το μοντέλο που θα προτείνει και συνεχώς στο τραπέζι των διαβουλεύσεων πέφτουν διάφορες προτάσεις.

Το θέμα είναι πάντως πως οι εκλογές είναι πολύ πιθανό να αλλάξουν τα δεδομένα ριζικά καθώς είναι πολύ πιθανό μετά από αυτές να αλλάξει και η σύνθεση της Ειδικής Επιτροπής ή ακόμη και να καταργηθεί καθώς η νέα κυβέρνηση που θα προκύψει να έχει άλλα σχέδια για την φορολόγηση των αυτοκινήτων…

 

 

 

Πηγή

- Advertisement -

Τελευταία Νέα