Στοχεύοντας στη γνωριμία των παιδιών με τους μεγάλους πολιτισμούς του κόσμου, η Ακαδημία Παιδικής Τέχνης, που εδρεύει στη Ξάνθη μέσα από τον παγκόσμιο διαγωνισμό παιδικής ζωγραφικής της Biennale, που διοργανώνει τα τελευταία χρόνια, δίνει στους μικρούς καλλιτέχνες τα ερεθίσματα και την έμπνευση να δημιουργήσουν εικόνες που δεν συναντούν στην καθημερινότητά τους.
Η ζωγράφος και εικαστικός Λίτα Μαυρογένη, η πρόεδρος και η ψυχή της Ακαδημίας Παιδικής Τέχνης αλλά και του Μουσείου Παιδικής Τέχνης ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ, που εδρεύει στην Συδινή Ξάνθης, μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ υπογραμμίζει ότι στόχος της ίδιας αλλά και της ακαδημίας είναι η δημιουργία «ενός μεγάλου τρίγωνου πολιτισμού στο γεωγραφικό χάρτη της Γης, που μέσα του κλείνει το μεγαλείο και τη σκέψη της παιδικής τέχνης. Η Ελλάδα είναι η αρχή του πνευματικού τριγώνου, συνεχίζει, η αλλη μία πλευρά το Περού και η τρίτη η Αίγυπτος».
Μετά την ξεχωριστή εμπειρία της κ. Μαυρογένη στη Λίμα του Περού το 2010, με τη δημιουργία από την ίδια εκεί του Μουσείου Παιδικής Τέχνης, το 2017 δέχθηκε μια νέα πρόσκληση, αυτή τη φορά από το Υπουργείο Πολιτισμού της Αιγύπτου.
Με μια λαμπρή φιλοξενία κι ένα πλούσιο διδακτικό πρόγραμμα για τον Ελληνικό Πολιτισμό, στο Κάιρο και την Αλεξάνδρεια, υποδέχτηκαν την Ελληνίδα ζωγράφο και δασκάλα ο διευθυντής του Υπουργείου Πολιτισμού της Αιγύπτου, καθώς επίσης Αιγύπτιοι καλλιτέχνες, δάσκαλοι, μαθητές και υπάλληλοι του Υπουργείου Πολιτισμού στο τμήμα της Παιδικής Τέχνης. Στη διάρκεια αυτού του εκπαιδευτικού ταξιδιού τέθηκαν τα θεμέλια μιας ουσιαστικότερης συνεργασίας, όπου τα παιδιά πρωταγωνιστούν πάντα στέλνοντας μηνύματα συνεργασίας και φιλίας μέσα από τις ζωγραφικές δημιουργίες τους.
Πριν από λίγες μέρες η Ακαδημία Παιδικής Τέχνης διοργάνωσε στην Ξάνθη ένα Φεστιβάλ Ελληνο-Αιγυπτιακού Πολιτισμού, με θέμα: «Οι δρόμοι του Νερού, Νέστος- Μεσόγειος-Νείλος»
Το Μουσείο Παιδικής Τέχνης ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ φιλοξένησε στην Ξάνθη για πέντε μέρες τέσσερις Αιγύπτιους ζωγράφους, καλλιτέχνες και εκπαιδευτικούς, που σε συνεργασία με την Ακαδημία Παιδικής Τέχνης υλοποίησαν εκπαιδευτικά προγράμματα σε μαθητές σχολείων της Ξάνθης και της Κομοτηνής.
Η κ. Μαυρογένη επισημαίνει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι στη διάρκεια αυτών των προγραμμάτων τα παιδιά που συμμετείχαν «έδωσαν ό,τι πιο όμορφο είχαν μέσα στη σκέψη τους, μια σκέψη που αναπτύχτηκε μέσα από την παρατήρηση και τη διδασκαλία της ιστορίας της τέχνης και του αιγυπτιακού πολιτισμού για την παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά. Τα παιδιά δούλεψαν πάνω σε αυτό και έδωσαν τη δική τους εικόνα. Τα παιδιά μέσα από τα έργα τους ταξίδεψαν στο μακραίωνο πολιτισμό της χώρας του Νείλου και ταυτόχρονα μας ταξίδεψαν, αποδεικνύοντας σε όλους ότι οι ιδέες και η έμπνευσή τους γεννιούνται μέσα από το δημιουργικό έργο που έχει μια κοινή γλώσσα, την Τέχνη».
Το Μουσείο Παιδικής Τέχνης στο Περού έχει τη σφραγίδα της Ελλάδας
Τον Οκτώβριο του 2010 η ζωγράφος Carmen Rodriguez από την Λίμα του Περού, επισκέφθηκε την Ξάνθη και συνεργάστηκε με τη Λίτα Μαυρογένη στα εκπαιδευτικά προγράμματα που έγιναν στο Μουσείο Παιδικής Τέχνης ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ στη Συδινή, για τον Ελληνικό και τον Περουβιανό πολιτισμό, με θέμα τα κοινά στοιχεία και αναφορές που αποδεικνύουν την επικοινωνία των δύων πολιτισμών.
Μέσω της κ. Rodriguez έγινε πρόκληση του υπουργείου Πολιτισμού του Περού στη κ. Μαυρογένη να επισκεφτεί τη πρωτεύουσα Λίμα και να ιδρύσει εκεί ένα Παιδικό Μουσείο, το πρώτο στη Ν. Αμερική.
Στη Λίμα, η ζωγράφος από την πόλη της Ξάνθης, μ’ ένα καλά οργανωμένο πρόγραμμα δίδαξε Πλάτωνα, Πυθαγόρα και Αριστοτέλη. Μέσα από την τέχνη, η ελληνική σκέψη μετουσιώθηκε και έγινε στα χέρια των μαθητών ένας εικαστικός , δημιουργικός, εκφραστικός λόγος. Έγιναν μαθήματα από κοινού με Περουβιανούς καλλιτέχνες εκπαιδευτικούς σε περίπου 800 παιδιά της Λίμα. Με αυτά τα έργα έγινε η πρώτη έκθεση στο νεοϊδρυθέν παιδικό μουσείο «Joshe Davila» που ίδρυσε η Ακαδημία Παιδικής Τέχνης στη Λίμα.
Μέχρι σήμερα, χάρη στον αγώνα της κ.Rodriguez και την αγάπη της για τον Ελληνικό πολιτισμό και τη θέση του στην σημερινή πραγματικότητα, διδάσκονται παράλληλα με τη μεγάλη παράδοση των Ίνκας, και όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Μουσείου Παιδικής Τέχνης ΟΙΚΟΥΜΕΝΗ.
Έτσι, πλέον, σε κάθε γωνιά της κεντρικής και της Λατινικής Αμερικής, η Ελλάδα έχει πολιτιστική παρουσία με το έργο της Ακαδημίας Παιδικής Τέχνης.