Με αμείωτους ρυθμούς συνεχίζεται η εισαγωγή κακοσυντηρημένων, παλιών αυτοκινήτων, με τους επιτήδειους εμπόρους να τρίβουν τα χέρια τους μετά και την αναβολή των διατάξεων που -λογικά- θα έβαζαν φραγμό σε τέτοιες πρακτικές.
Όπως είναι γνωστό, τα περισσότερα από αυτά τα αυτοκίνητα είναι με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στα κοντέρ τους, τα οποία μόλις εισαχθούν -με χαμηλότερους δασμούς (όσο πιο παλιά και με περισσότερα χλμ, τόσο πιο χαμηλοί οι φόροι εισαγωγής)- «πειράζουν» τον χιλιομετρητή, ώστε να μπορέσουν να πουληθούν πιο εύκολα, μέσω των ανεξέλεγκτων ιστοσελίδων με αγγελίες. Σημειώστε πως τα αυτοκίνητα αυτά ο έμπορος τα αγοράζει με ελάχιστα χρήματα (πχ. Opel Corsa 10ετίας με 700€) και τα πουλάει με τεράστιο κέρδος (το Opel Corsa 10ετίας 4.500€).
Πλέον, στην Ελλάδα πωλούνται περισσότερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα σε ιδιώτες, σε σχέση με τα καινούργια, δημιουργώντας ένα εκρηκτικό μείγμα στους δρόμους με ρυπογόνα οχήματα περιορισμένης δυνατότητας για ασφαλέστερη μετακίνηση, ενώ ακόμα και η εικόνα της τουριστικής Ελλάδας με τα τόσα παλιά ΙΧ, ταξί και φορτηγά, δεν είναι η καλύτερη δυνατή για τη βαριά μας βιομηχανία…
Όμως το σημαντικότερο όλων είναι ότι ο κόσμος που αναζητάει ένα φθηνό αυτοκίνητο, για να αλλάξει το 15ετίας -έστω- με ένα 8ετίας, εξαπατάται νομίζοντας ότι αγοράζει ένα καλύτερο -απ’ ότι τελικά παίρνει- αυτοκίνητο. Και όλα αυτά όταν… ΚΑΝΕΝΑΣ δεν τον προστατεύει. Βλέπετε δεν είναι όλοι ενημερωμένοι για τις συγκεκριμένες πρακτικές, ώστε τουλάχιστον να αυτοπροστατευτούν, αφού το Κράτος δεν το έχει κάνει ποτέ. Για του λόγου το αληθές, τον Αύγουστο οι πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σημείωσαν άνοδο 10,6% (πουλήθηκαν 5.425 οχήματα), ενώ τα αντίστοιχα καινούργια λιανικής ήταν 4.800 αυτοκίνητα.
Συνολικά πωλούνται πάνω από 70.000 εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα το χρόνο, με το μέσο όρο ηλικίας τους να ξεπερνάει τα 10 χρόνια. Αυτοκίνητο που αναμφίβολα ο κάτοχός τους το αγόρασε για να το κρατήσει τουλάχιστον άλλα 4 χρόνια, αν φυσικά αντέξει αυτό – λόγω πολλών χιλιομέτρων.
Η νέα Κυβέρνηση, λοιπόν, καλείται από την αγορά και την κοινωνία να αντιδράσει άμεσα:
Να αποτρέψει την εισαγωγή τέτοιων οχημάτων, που έχουν μετατρέψει την Ελλάδα σε ευρωπαϊκό γηροκομείο αυτοκινήτων.
Να αποτρέψει την είσοδο κακών και ανασφαλών αυτοκινήτων σε μία χώρα που θρηνεί εκατοντάδες νεκρούς κάθε χρόνο.
Να αποτρέψει την είσοδο αυτοκινήτων που εκπέμπουν δεκαπλάσιους ρύπους, σε σύγκριση με το αντίστοιχο -πιο- καινούργιο.
Και στο κάτω-κάτω, να σταματήσει τη φυλλοροή δημοσιονομικών εσόδων, με
τις εισαγωγές και πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων. Έσοδα που είναι
απαραίτητα για την πολυπόθητη βελτίωση των κρατικών υποδομών
(νοσοκομεία, σχολεία κλπ.).
Σχέδιο υπάρχει! Ας μπει λοιπόν σε ΑΜΕΣΗ λειτουργία σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους κλαδικούς φορείς…
Για να απελευθερωθεί η Ελλάδα από τα σαράβαλα…