fbpx
Σάββατο, 21 Μαΐου, 2022
Αρχική ΕΛΛΑΔΑ Ανακοίνωση του Πανελλαδικού Συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα για το θάνατο του Βαγγέλη...

Ανακοίνωση του Πανελλαδικού Συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα για το θάνατο του Βαγγέλη Δραγατάκη

Στις 13ης Σεπτέμβρη 2020 ο 19χρονος Βαγγέλης Δραγατάκης, οδηγός ΙΧ, έχασε τη ζωή του στην περιφερειακή της Άρτας, όταν το αυτοκίνητο που οδηγούσε προσέκρουσε στα κάγκελα που έχουν τοποθετηθεί στην παρυφή του πεζοδρομίου, με αποτέλεσμα αυτά να διαπεράσουν την πόρτα του αυτοκινήτου και να τον τραυματίσουν θανάσιμα.

Να σημειώσουμε πως με βάση τα επίσημα στοιχεία ο Βαγγέλης κινούνταν με ταχύτητα μικρότερη του ορίου ταχύτητος στην περιοχή που είναι 50km/h και δεν είχε καταναλώσει αλκοόλ ή οποιαδήποτε άλλη ουσία. Μαρτυρίες κατοίκων και ρεπορτάζ του τοπικού τύπου αναφέρουν πως την ώρα του συμβάντος, αν και καλοκαίρι, ο δρόμος ήταν γεμάτος νερά λόγω υπερλειτουργίας του αυτόματου ποτίσματος.

Να σημειώσουμε πως στον ίδιο δρόμο αναφέρονται τρία θανατηφόρα τροχαία συμβάντα τα τελευταία χρόνια με το θανάσιμο τραυματισμό των θυμάτων να έχει προκληθεί από τα κάγκελα.

Σε δήλωση του ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Άρτας  (13/9/2020) κος Χαρμπής ανέφερε ανάμεσα σ άλλα: «παίρνω την πρωτοβουλία να καταγγείλω την απαράδεκτη αδιαφορία των υπευθύνων σχετικά με τα επικίνδυνα κιγκλιδώματα του πεζοδρομίου της Περιφερειακής Οδού, όπου την Κυριακή τα ξημερώματα ακόμη ένας άνθρωπος- ένα 19χρονο παιδί- έχασε τη ζωή του. Πρόκειται ίσως για το φονικότερο σημείο της χαρακτηρισμένης «Εθνικής Οδού» όπου ένεκα πρωτίστως της οδηγικής συμπεριφοράς και των ακατάλληλων κλίσεων του δρόμου συμπεριλαμβανομένων έχουν σημειωθεί εκατοντάδες τροχαία, πολλά εξ αυτών με σοβαρούς τραυματισμούς και αρκετούς θανάτους.
Και ενώ όλοι γνωρίζουμε- δημότες και αρμόδιοι- για τη «στροφή του θανάτου» αφήνουμε να εξελίσσονται μπροστά μας τα ατυχήματα και οι τραγωδίες ως κάτι μοιραίο σαν κάτι νομοτελειακό!».

Πλήθος φορέων επίσης εξέδωσε ανακοινώσεις για το συμβάν με σαφείς αναφορές στην ακαταλληλότητα των  φονικών «κικγλιδωμάτων».

Πέντε μήνες μετά το τραγικό συμβάν, η υπόθεση βρίσκεται στα χέρια του εισαγγελέα.

Πέντε μήνες μετά τα φονικά κάγκελα παραμένουν στη θέση τους.

Πόσοι νεκροί θα χρειαστούν για να ξηλωθούν αυτές οι επικίνδυνες δολοφονικές κατασκευές που δεν πληρούν καμιά προυπόθεση ασφαλείας και δεν υπακούουν στις προδιαγραφές (ΕΛΟΤ ΕΝ 1317) παθητικής ασφάλειας;

Αποτελούν αυτές οι κατασκευές Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων όπως αυτά έχουν θεσμοθετηθεί και στη χώρα μας εδώ και δέκα τουλάχιστον χρόνια. Προφανώς και όχι. Καμία προδιαγραφή ως προς αυτό δεν τηρούν (Σχετικά: Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων (ΟΜΟΕ) Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων (ΟΜΟΕ – ΣΑΟ) – Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, 2019).

Είναι δυνατόν η Δημοτική αρχή να υποστηρίζει ότι «Δεδομένου ότι η Περιφερειακή Οδός, διέρχεται της πόλης της Άρτας, όπου το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας είναι 50 Km/h, δεν απαιτείται σύμφωνα με το νομοθέτη η τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας και επιτρέπεται η χρήση κιγκλιδωμάτων για την προστασία των πεζών από την διέλευση των οχημάτων».

Ποιο άρθρο του ΚΟΚ ή οποιουδήποτε άλλου νόμου επιτρέπει τη χρήση κιγκλιδωμάτων σε δρόμο με όριο ταχύτητας 50 km/h  και ποιες προδιαγραφές πρέπει να έχουν αυτά;

Αποτελούν τα κάγκελα, που είναι ακόμα τοποθετημένα στην περιφερειακή, μέσα προστασίας των πεζών;

Όταν αυτή η κατασκευή δεν μπόρεσε να συγκρατήσει ένα μικρό αυτοκίνητο που κινούνταν με μικρή ταχύτητα για ποια προστασία των πεζών συζητάμε; Αν υπήρχαν πεζοί στο σημείο θα είχαν προστατευθεί από τα κάγκελα αυτά;

Αν πραγματικά είναι κεντρικό το ζήτημα προστασίας των πεζών στο συγκεκριμένο δρόμο δύο λύσεις υπάρχουν: ή θα τοποθετηθούν Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων σύμφωνα με την επιστήμη και τους νόμους (που προστατεύουν ταυτόχρονα πεζούς και οδηγούς) ή αν ο Δήμος θεωρεί την περιοχή ως μέρος μεγάλης συγκέντρωσης πεζών, θα πρέπει να περιοριστεί το όριο ταχύτητος στα 30 Km/ και να προχωρήσει στις αναγκαίες πολεοδομικές διαρρυθμίσεις που θα επιβάλουν την τήρηση του ορίου.

Όποια και νάναι η επιλογή στο μεταξύ η προτεραιότητα είναι μια: να ξηλωθούν ΑΜΕΣΑ τα κάγκελα από την περιφερειακή της Άρτας και κάθε άλλο δρόμο στον οποίο πιθανά υπάρχουν.

Πέντε  μήνες μετά τον θάνατο του Βαγγέλη Δραγατάκη, που έφυγε από τη ζωή μ αυτό το φοβερό τρόπο, το να παραμένουν στη θέση τους τα όπλα που τον σκότωσαν  αποτελεί προσβολή στη Μνήμη του αλλά και πρόκληση για την οικογένεια του και για όλα τα θύματα των τροχαίων εγκλημάτων.

Αθήνα 13/2/2021                     Πανελλαδικός Σύλλογος “SOS Τροχαία Εγκλήματα»

              

12/2/2020 φωτογραφίες στο σημείο του συμβάντος.  Λες και δεν έγινε τίποτα…

       

 

 

Πανελλαδικός Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα       www.soste.gr

Επικοινωνία: Πατησίων 48 Αθήνα, ΤΚ 106 82, e mail: soste.gr@gmail.com     τηλ: 6971542433

Τελευταία Νέα

Ο Γιώργος Μπαρτζώκας αναδείχθηκε κορυφαίος προπονητής στην Euroleague

Ο Γιώργος Μπαρτζώκας αναδείχθηκε κορυφαίος προπονητής στην Euroleague, με τον τεχνικό του Ολυμπιακού να αφιερώνει την διάκριση στους συνεργάτες του αλλά και στους Προέδρους της...

Δημοτικό Κολυμβητήριο Άρτας: Ανοίγει ξανά για όλους με αναβαθμισμένες εγκαταστάσεις

Στην  τελική ευθεία βρίσκονται οι εργασίες για την ενεργειακή αναβάθμιση του Δημοτικού Κολυμβητηρίου Άρτας και πλέον από σήμερα αποδίδεται προς χρήση σε δημότες, αθλητές και σωματεία. Σήμερα...

Θεατρική Εκδήλωση αφιερωμένη στην ποίηση του Κωνσταντίνου Κρυστάλλη

Το Εργαστήριο Γνώσης & Ευφυούς Πληροφορικής του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, πραγματοποίησε την Παρασκευή 13 Μαΐου 2022 «Θεατρική Εκδήλωση αφιερωμένη στην ποίηση του...

Αυτά είναι τα πρώτα παιχνίδια που έρχονται στο ανανεωμένο PlayStation Plus

Η Sony δημοσιοποίησε τα πρώτα παιχνίδια που θα είναι διαθέσιμα με τα συνδρομητικά πακέτα PlayStation Plus Extra και Premium. Όπως ήδη γνωρίζουμε από τον προηγούμενο μήνα,...