ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΆγχος για έναν στους δύο η αγορά τροφίμων

Άγχος για έναν στους δύο η αγορά τροφίμων

Μεγάλο είναι το άγχος των πολιτών για τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ και τις αυξήσεις των τιμών λόγω της ακρίβειας που αποτελεί το σημαντικότερο πρόβλημα, όπως καταγράφεται σε όλες τις δημοσκοπήσεις μετά τις εκλογές, με τελευταίες αυτές των εταιρειών «Metron Analysis» και «Pulse».

Την ίδια στιγμή προβληματισμένη εμφανίζεται η κυβέρνηση με τα δημοσιονομικά στενά περιθώρια να μην της επιτρέπουν να παρέμβει αποτελεσματικά. Μέσω των σημερινών ανακοινώσεων του οικονομικού επιτελείου, επιχειρεί να βρεθούν τα απαραίτητα κονδύλια -μέσω περιορισμού των φοροφυγάδων-, ώστε να επιχειρήσει καταλλήλως.

Σημειώνεται ότι πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δεσμεύτηκε ότι τα χρήματα από τον εντοπισμό της φοροδιαφυγής θα επιστρέφουν στην κοινωνία, γεγονός που σημαίνει ότι οι θετικές παρεμβάσεις για τους πολλούς θα έρχονται από τα λεφτά των φοροφυγάδων. Ως λογικό επόμενο της βασικής ανησυχίας των πολιτών, αναμένονται στοχευμένες παρεμβάσεις στο πεδίο της ακρίβειας.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της «Metron Analysis» που διενεργήθηκε για λογαριασμό του «Mega», η ακρίβεια για τους πολίτες είναι το σημαντικότερο πρόβλημα καθώς την αναφέρει το 36%, με την οικονομία να ακολουθεί με 23%.

Η ακρίβεια και οι αυξήσεις των τιμών τους απασχολούν το 86% των πολιτών

Η ακρίβεια το σημαντικότερο πρόβλημα

Αυτό αποτυπώνεται και στον δείκτη οικονομικής εμπιστοσύνης, που μετρά τον μέσο όρο του ισοζυγίου της αξιολόγησης της οικονομικής κατάστασης της χώρας (θετικές γνώμες – αρνητικές γνώμες) και το ισοζύγιο της πρόβλεψης για την οικονομία (θα καλυτερέψει – θα χειροτερέψει). Το -45% δείχνει ακριβώς ότι κυριαρχεί η απαισιοδοξία.

Ο δείκτης οικονομικής εμπιστοσύνης

Όσον αφορά τα ευρήματα της «Pulse» για τον «ΣΚΑΪ», η ακρίβεια εκτιμάται από τους πολίτες ως το πρόβλημα που τους ταλαιπωρεί. Σε σχετική ερώτηση, το 86% των ερωτώμενων η ακρίβεια και οι αυξήσεις των τιμών τους απασχολούν πολύ (63%) και αρκετά (23%). Το 9% απαντά «μέτρια», ενώ, μόλις 2% απαντά ότι η ακρίβεια τον απασχολεί λίγο.

Το 46% προβληματίζεται από τις τιμές στα τρόφιμα

Προβληματισμένοι οι πολίτες για ακρίβεια και αυξήσεις τιμών

Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση της «Pulse», περισσότερο προβληματισμένοι από την ακρίβεια είναι οι πολίτες 30 έως 60 ετών και ακολουθούν οι πολίτες μεταξύ 45 και 59 ετών. Λιγότερο ανήσυχοι παρουσιάζονται οι ηλικιακές ομάδες 17-29 ετών και 60 και άνω.

Ο προβληματισμός ανά ηλικιακές ομάδες

Απαντώντας σε ποια από τις κατηγορίες εξόδων της οικογένειας προβληματίζονται οι πολίτες σήμερα περισσότερο, το 46% απαντά τα τρόφιμα, το 23% το ηλεκτρικό ρεύμα, το 17% για το φυσικό αέριο ή το πετρέλαιο για θέρμανση, το 9% για τα καύσιμα.

Το κόστος των τροφίμων ματώνει τα νοικοκυριά

Ελαιόλαδο όπως… χρυσός – Αντικλεπτικά και στα ελληνικά σούπερ μάρκετ

Μέτρα από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ φέρνει η ακρίβεια στο ελαιόλαδο καθώς η τιμή του έχει φτάσει στα ύψη. Η τιμή στο προϊόν που δεν μπορεί να λείπει από ένα νοικοκυριό ανεβαίνει συνεχώς και οι προβλέψεις είναι δυσοίωνες. Με την τιμή να ξεπερνάει τα 10 ευρώ το λίτρο δεν αποκλείεται σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις να φτάσει ακόμη και τα 15 ευρώ το λίτρο!

Μάλιστα το γεγονός πως το ελαιόλαδο τείνει να εξελιχθεί σε είδος πολυτελείας, κάτι που κάνει πολλούς συμπολίτες μας να δυσκολεύονται να το προμηθευτούν, έχει αυξήσει και τις κλοπές καθώς στο στόχαστρο των «ποντικών» έχουν μπει από χωράφια μέχρι ελαιοτριβεία και αγροτικοί συνεταιρισμοί.

Όπως λοιπόν φαίνεται και σε φωτογραφίες και τα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα υπό τον φόβο επιτήδειων που προσπαθούν να πλουτίσουν από την πώλησή του ελαιολάδου, έχουν αρχίσει να παίρνουν μέτρα, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων μεσογειακών χωρών όπως η Ισπανία, τοποθετώντας αντικλεπτικά στις συσκευασίες.

«Επειδή παρήχθη λοιπόν λιγότερο ελαιόλαδο συνολικά στη Μεσόγειο, αλλά η ζήτηση δεν έπεσε, οι τιμές αναγκαστικά αυξήθηκαν»

Αντικλεπτικά σε συσκευασίες ελαιόλαδου σε σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα

Αντικλεπτικά σε συσκευασίες ελαιόλαδου σε σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα

Γιατί αυξήθηκε η τιμή στο ελαιόλαδο

Μιλώντας στην ΕΡΤ ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Σωτήρης Αναγνωστόπουλος είπε ότι «δυστυχώς πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι ζούμε σε μια παγκοσμιοποιημένη αγορά στην οποία το ελαιόλαδο είναι ένα προϊόν που παράγεται μόνο σε μεσογειακές χώρες και χώρες που βρίσκονται στο αντίστοιχο γεωγραφικό πλάτος με την Ελλάδα».

«Είναι η Ισπανία, είναι η Ιταλία, είναι η Ελλάδα, μερικώς η Τουρκία και έχει κάποιες σημαντικές ποσότητες και το Μαρόκο. Και έτσι σε όλες αυτές τις χώρες που προανέφερα, εκτός από την Ελλάδα που είχε τις μικρότερες απώλειες, η παραγωγή έπεσε πάρα πολύ τα προηγούμενα δύο χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι το ελληνικό ελαιόλαδο έγινε στόχος εισαγωγών για τις άλλες χώρες που δεν είχαν μεγάλες ποσότητες. Άρα είχαμε πολλές εξαγωγές από τη χώρα μας σε ελαιόλαδο, με αποτέλεσμα ουσιαστικά να αυξηθεί η τιμή του ελαιόλαδου όχι μόνο για εμάς αλλά και για όλους τους υπόλοιπους», προσέθεσε.

«Επειδή παρήχθη λοιπόν λιγότερο ελαιόλαδο συνολικά στη Μεσόγειο, αλλά η ζήτηση δεν έπεσε, οι τιμές αναγκαστικά αυξήθηκαν. Αυτό δυστυχώς είναι ένα ζήτημα το οποίο θα μας συνοδεύσει τα επόμενα χρόνια, ακριβώς επειδή η κλιματική αλλαγή έχει σημαντική επίδραση στις θερμοκρασίες στο γεωγραφικό πλάτος των χωρών που προανέφερα, αυτό σημαίνει ότι αλλάζει ο τρόπος καλλιέργειας», κατέληξε.

ΠΗΓΗ

- Advertisement -

Τελευταία Νέα