Με εκκρεμότητες που θα επηρεάσουν μονομερώς την κυκλοφορία των δρόμων, θα παραδοθούν στα τέλη Μαρτίου οι τέσσερις αυτοκινητόδρομοι, καθώς τις επόμενες εβδομάδες ολοκληρώνονται όλες οι κατασκευαστικές εργασίες που θα σημάνουν την συμβατική λήξη, όχι όμως και το τέλος των εργασιών που θα συνεχιστούν τους επόμενους μήνες με ορίζοντα τον προσεχή Αύγουστο.
Με βάση τη συμφωνία μεταξύ δημοσίου και Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το χρονοδιάγραμμα είναι αδύνατο να παραταθεί, για αυτό και στην κυβέρνηση προετοιμάζουν μεγάλη φιέστα που στόχο έχει να πραγματοποιηθεί με κάθε επισημότητα, παρουσία του Πρωθυπουργού. Είναι σαφές πάντως, ότι οι Βρυξέλλες θα κλείσουν τα μάτια σε τμηματικές ατέλειες που όμως δεν επηρεάζουν την λειτουργική κυκλοφορία και την ασφάλεια των δρόμων για τους οδηγούς έστω και αν η ταλαιπωρία τους συνεχιστεί και πέραν της 31ης Μαρτίου.
Η πολυσύχναστη Κορίνθου-Πατρών, είναι ένα αντίστοιχο παράδειγμα που κατασκευάζεται εν λειτουργία, γεγονός που δυσχεραίνει την κυκλοφορία. Καταβάλλεται υπερπροσπάθεια ώστε τέλη Μαρτίου να δοθεί σε κυκλοφορία το σύνολο του οδικού άξονα πλην τεσσάρων εντοπισμένων σημείων που μεταφέρονται για το προσεχές Φθινόπωρο.
Στο τμήμα Αιγίου -Παναγοπούλας (περιοχή Καμάρες) εκκρεμεί απαλλοτρίωση 500 μέτρων. Ανάλογα προβλήματα αντιμετωπίζει και η περιοχή Αραχωβίτικων στο κομμάτι Παναγοπούλας-Ρίου ενώ λόγω αρχαιολογίας μετατίθεται το χρονοδιάγραμμα και για την περιοχή Καμάρι, ανάμεσα στο Ξυλόκαστρο και στο Δερβένι.
Για τα τέλη του χρόνου προγραμματίζεται άλλο ένα δύσκολο σημείο που είναι ο κόμβος του Ρίο, το μοναδικό τμήμα αυτοκινητόδρομου που παίρνει τόσο μεγάλη παράταση. Ωστόσο στην Ολυμπία Οδό, οι εκκρεμότητες δεν τελειώνουν εδώ. Στελέχη του παραχωρησιούχου αλλά και της κατασκευής αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο, να μην ολοκληρωθεί έως τα τέλη του μήνα η επίστρωση του οδοστρώματος με τον αντιολισθηρό τάπητα σε τμήματα του έργου.
Ο αντιολισθηρός τάπητας είναι το τελευταίο στρώμα του δρόμου, το οποίο επιτρέπει την πρόσφυση των ελαστικών και παρέχει ασφάλεια στην οδήγηση. Σύμφωνα με την Ολυμπία Οδό, η ενδιάμεση στρώση -ασβεστολιθικής σύνθεσης- διαθέτει χαρακτηριστικά αντιολισθηρού τάπητα με την διαφορά ότι οι αντοχές της στο χρόνο είναι περιορισμένες. Αυτό σημαίνει ότι ο χρόνος ζωής είναι από 6 μήνες έως 1 χρόνο καθώς η άσφαλτος λόγω φθοράς σκάει και το χαλίκι που είναι στην ενδιάμεση στρώση τρίβεται πιο εύκολα.
Τί θα συμβεί σε αυτή την περίπτωση; Οι εργολάβοι θα χρειαστεί να ρίχνουν τον αντιολισθηρό τάπητα ανά λωρίδα ή τις νυχτερινές ώρες, όπως γίνεται αντίστοιχα στις συντηρήσεις, πράγμα που θα παρατείνει τις δυσκολίες για τους οδηγούς. Αυτές τις μέρες ολοκληρώνονται οι δοκιμές στην σήραγγες του αυτοκινητοδρόμου και οι απαιτούμενες εγκρίσεις από την αρμόδια Διοίκηση Αρχής Σηράγγων του υπουργείου Υποδομών καθώς χωρίς αυτές, δεν μπορούν να δοθούν σε κυκλοφορία. Εκτιμάται ότι σε πλήρη ετοιμότητα θα είναι τα τούνελ μεταξύ 10 έως 20 Μαρτίου.
Αγώνας δρόμου αλλά όχι με μεγάλες πιθανότητες για να παραδοθεί τέλη του μήνα, καταβάλλεται από τους εργολάβους για την ολοκλήρωση της σήραγγας της Κλόκοβας, μετά τη γέφυρα Ρίο-Αντίρριο που περιλαμβάνεται στην Ιόνια Οδό (Αντίρριο έως Γιάννενα). Το έργο λόγω καθυστερήσεων στην περιβαλλοντική αδειοδότηση ξεκίνησε έξι μήνες αργότερα από το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Εκτιμάται ότι τα έργα υποδομής αλλά και τα αναγκαία τεστ, θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα Απριλίου.
Σε ότι αφορά τα υπόλοιπα τμήματα του έργου σε εκκρεμότητα παραμένουν 3 χιλιόμετρα στο Κρίκελο και 1 χιλιόμετρο στο Μενίδι πριν την Άρτα όπου οι απαλλοτριώσεις ολοκληρώθηκαν στα τέλη Γενάρη. Στην περιοχή παρατηρούνται χρονοβόρες διαδικασίες εξαιτίας αναγκαίων επιχωματώσεων που απαιτούν προφορτίσεις και εκσκαφές υψηλών ορυγμάτων. Θεωρείται πιθανόν να δοθεί στην κυκλοφορία άμεσα ο ένας κλάδος και ο υπόλοιπος το αργότερα ως το καλοκαίρι.
Για τον Ιούλιο, μετατίθεται λόγω καθυστερημένων απαλλοτριώσεων και τα τρία χιλιόμετρα του αυτοκινητοδρόμου στην περιοχή του Αυγού στα Γιάννενα, εκκρεμότητα που θα επιλυθεί είτε δίνοντας το ένα ρεύμα στην κυκλοφορία είτε με παράκαμψη. Σχετικά με την αδελφή -παραχώρηση Τρίκαλα -Ξυνιάδα (Ε65) θα παραδοθεί στο σύνολο της στα τέλη Μαρτίου εκτός από τα πέντε πρώτα χιλιόμετρα που λόγω καθυστέρησης στην απαλλοτρίωση θα δοθεί ο ένας κλάδος στην κυκλοφορία.
Τις τελικές δοκιμές στα συστήματα αερισμού περνούν αυτές τις μέρες οι σήραγγες των Τεμπών, οι οποίες προβλέπεται να ολοκληρωθούν την προσεχή Τρίτη. Πρόκειται για άλλο ένα έργο που καθυστέρησε να υπογράψει την συμφωνία ολοκλήρωσης με το δημόσιο, ωστόσο θα παραδοθεί -πλην κάποιων γεφυρών- στο σύνολό του στα τέλη του μήνα.