Ποιοι είναι οι νέες αεροπορικές και οι προορισμοί που θα φέρουν την Θεσσαλονίκη πιο κοντά στον υπόλοιπο κόσμο. Οι 12 πιο δραστήριες εταιρείες
Το 2017 ανήκει αεροπορικά στην Θεσσαλονίκη. Και αυτό γιατί το αεροδρόμιο Μακεδονία είναι το πρώτο το οποίο θα εφαρμόσει τα σχέδια της η Fraport, όταν με το καλό θα της παραδοθούν τα περιφερειακά αεροδρόμια της συγκεκριμένης συμφωνίας.
Το Μακεδονία βρέθηκε αυτές τις ημέρες στο “μικροσκόπιο” του διεθνούς εξειδικευμένου site σε αεροπορικά θέματα, anna. aero . Όπως προκύπτει και από τον παρακάτω πίνακα το 2016 ήταν η καλύτερη χρονιά καθώς πραγματοποιήθηκε νέο ρεκόρ επιβατών. Συγκεκριμένα στο 11μηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου της περσινής χρονιάς το Μακεδονία χρησιμοποίησαν 5,6 εκατ. ταξιδιώτες 8,1% περισσότεροι από ότι την ίδια περίοδο του 2015 και 43% περισσότεροι σε σχέση με το 2012. Στο σύνολο του 2016 έσπασε το φράγμα των 6 εκατ. επιβατών φθάνοντας τα 6,13 εκατ.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του 2017 το τρίτο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας (σ.σ. πίσω από της Αθήνας και του Ηρακλείου) θα δραστηριοποιηθούν τουλάχιστον 31 αεροπορικές εταιρείες. Από αυτές που ήδη δραστηριοποιούνται δεν είναι λίγες αυτές που θα μειώσουν πτήσεις (σ.σ. που μεταφράζονται σε θέσεις στον σχετικό πίνακα). Ο μεγαλύτερος παίκτης η Aegean αν και φαίνεται να έχει μείωση δρομολογίων στην πραγματικότητα αυξάνει την παρουσία του καθώς πτήσεις παραχωρούνται στο δεύτερο brand του ομίλου, στην Ολυμπιακή. Την σημαντικότερη πτώση ανάμεσα στις 12 πιο δραστήριες εταιρείες στο αεροδρόμιο Μακεδονία θα παρουσιάσει η εκ Θεσσαλονίκης ορμώμενη Ellinair.
Σε ότι αφορά τους προορισμούς του πρώτου εξαμήνου του 2017 η Αθήνα, αν και μειώθηκαν κατά 20% οι προσφερόμενες θέσεις, παραμένει με τεράστια διαφορά στην πρώτη θέση. Στην γερμανική “μάχη” το Μόναχο πέρνει κεφάλι για την τρέχουσα χρονιά χάρη στην σύνδεση που έχει ανακοινώσει η Eurowings.
Μία νέα αεροπορική που ήδη έχει ανακοινώσει την έλευση της στο αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης είναι η Jet2.com. Η βρετανική αεροπορική θα συνδέει δύο φορές την εβδομάδα την συμπρωτεύουσα με το Μάντσεστερ και μία φορά την εβδομάδα με το Εδιμβούργο, το Leeds Bradford και το East Midland.
Τέσσερις νέους προορισμούς (Κοπεγχάγη, Ντόρτμουντ, Γκέτεμποργκ και Αμβούργο) έχει ανακοινώσει και η Ryanair η οποία με πρόσχημα τις εργασίες στον διάδρομο – οι οποίες αναβλήθαν – έχει περιορίσει τις θέσεις στα δρομολόγια μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αθήνας κατά 54%. Συνολικά όπως φαίνεται και από τον πιο πάνω χάρτη η Θεσσαλονίκη πλέον συνδέεται με 77 προορισμούς και απομένει να δούμε εάν θα υλοποιηθεί η προαναγγελία σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με το Κάιρο τέσσερις φορές την εβδομάδα από 1η Ιούνιου μέσω της Egyptair. Πρόκειται για μία κίνηση η οποία πλέον θα προσθέσει μία τρίτη ήπειρο, την αφρικανική, στις απευθείας πτήσεις που μπορεί να πραγματοποιήσει κάποιος από την Θεσσαλονίκη