Το πρώτο πράγμα που κάνουμε πριν από ένα ταξίδι είναι ένας σύντομος εξωτερικός έλεγχος.
Το αυτοκίνητο πρέπει να είναι καθαρό. Ιδιαίτερα τα τζάμια και τα φώτα. Ελέγχουμε αν έχει γρατσουνιές, ρογμές στα τζάμια, στα φώτα και στα φλας. Ελέγχουμε τους υαλοκαθαριστήρες, αν το λαστιχάκι είναι κομμένο ή ξεραμένο, αν έχει σκουριές και χτυπήματα το αμάξωμα. Κοιτάμε μήπως υπάρχουν διαρροές στο δρόμο από τα υγρά του αυτοκινήτου. (από το Υγρό φρένου, Μπαταρίας, Υγρό ψυγείου, Λιπαντικό κινητήρα, Υγρό πλυστικής συσκευής και βενζίνη).
Κοιτάμε τα λάστιχα να έχουν αέρα.
Το βάθος πέλματος 1,6 χιλ.
Την ημερομηνία κατασκευής να μην έχει περάσει 3ετεία.
Κοιτάμε από κάτω μήπως υπάρχει κάποιο παιδάκι, ζώο ή πέτρα.
ΜΕΤΑ ΘΑ ΕΛΕΓΞΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ
Προϋπόθεση για να κάνουμε έλεγχο στον κινητήρα είναι να είναι σβηστός και κρύος. Το αυτοκίνητο πρέπει να είναι σταθμευμένο σε οριζόντιο σταθερό έδαφος ώστε να πάρω σωστή ένδειξη για τη στάθμη των υγρών.
Ελέγχω για διαρροές οπουδήποτε υπάρχει υγρό ή λιπαντικό. Κοντά στο δοχείο υγρών φρένων, στην μπαταρία, στο ψυγείο, στην τάπα πλήρωσης του λιπαντικού, στο ABS. Ελέγχουμε το υγρό της πλυστικής συσκευής, την στάθμη λαδιού του κινητήρα, τυχών διαρροές στο κιβώτιο ταχυτήτων, το διαφορικό και το Air Condition.
ΕΛΕΓΧΩ ΤΙΣ ΣΤΑΘΜΕΣ ΤΩΝ ΥΓΡΩΝ, ΑΠΟ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΔΕΞΙΑ
1. Υγρό φρένου – συμπλέκτη (Στάθμη μεταξύ ΜΙΝ-ΜΑΧ δεν συμπληρώνω εγώ, μόνο ο τεχνικός)
2. Μπαταρία (Στάθμη μεταξύ ΜΙΝ-ΜΑΧ ή να καλύπτονται τα στοιχεία), αν χρειαστεί συμπληρώνω με ηλεκτρολύτη – καθαρές οπές αερισμού ή κοιτώ ένδειξη αν είναι κλειστού τύπου. Να είναι καλά στερεωμένη, χρησιμοποιώ ειδικό σπρέι και φροντίζω να είναι οι πόλοι καλά σφιγμένοι.
3. Υγρό ψυγείου. (Στάθμη μεταξύ ΜΙΝ-ΜΑΧ, αν χρειαστεί συμπληρώνω – ΠΡΟΣΟΧΗ – αν συμπλήρωσα και στονπροηγούμενο έλεγχο τότε έχω διαρροή)
4. Λιπαντικό κινητήρα. (Στάθμη μεταξύ ΜΙΝ-ΜΑΧ αν χρειαστεί συμπληρώνω – ΠΡΟΣΟΧΗ – αν συμπλήρωσα και στον προηγούμενο έλεγχο τότε έχω διαρροή).
5. Υγρό πλυστικής συσκευής ( Πλήρωση μέχρι επάνω – καθαρές οπές αερισμού)
6. Λιπαντικό κιβωτίου ταχυτήτων – διαφορικού (ασχολείται ο τεχνικός στα προβλεπόμενα από τον κατασκευαστή σέρβις.)
ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ
Πρέπει πάντα να ελέγχουμε τον απαραίτητο εξοπλισμό που βρίσκεται στο πόρτ παγκάζ και σε περίπτωση ανάγκης είναι απαραίτητος.
Ελέγχουμε λοιπόν :
Τον εφεδρικό τροχό. Πάντα βάζω λίγο παραπάνω αέρα γιατί μένει πολύ καιρό αχρησιμοποίητος.
Τον γρύλο και τα ειδικά εργαλεία αντικατάστασης του τροχού. Το προειδοποιητικό τρίγωνο.
Πρέπει να έχουμε :
Αντιολισθητικές αλυσίδες όλο το χρόνο. Βοηθάνε και στη λάσπη. Το Φαρμακείο και τον πυροσβεστήρα.
Προαιρετικά αλλά χρήσιμα :
Κουβέρτες, γάντια, φακός τσέπης, οδικοί χάρτες.
ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΟΔΗΓΟΥ ΚΑΙ ΟΧΗΜΑΤΟΣ
1. Ταυτότητα
2. Άδεια οδήγησης κατηγορίας Β σε ισχύ (Γυαλιά αν υποχρεούται με πρόσθετο ζευγάρι στο ντουλαπάκι)
3. Άδεια κυκλοφορίας οχήματος (Αριθμός πλαισίου και πινακίδας)
4. Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο σε ισχύ και σε εμφανές σημείο το ειδικό σήμα.
5. Ειδικό σήμα τελών κυκλοφορίας με την απόδειξη πληρωμής.
6. Ειδικό δελτίο ελέγχου του ΚΤΕΟ με το σήμα επικολλημένο στην πίσω πινακίδα.(Στο επάνω μέρος του αυτοκόλλητου είναι ο μήνας επόμενου ελέγχου και στο κέντρο το έτος.)
7. Κάρτα ελέγχου καυσαερίων με την απόδειξη του αναλυτή.
ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ
Αρχίζω με τη ρύθμιση του καθίσματος μου. Σκοπός της ρύθμισης είναι ο οδηγός να χειρίζεται εύκολα τους χειρομοχλούς, το τιμόνι και τα πεντάλ. Να έχει καλή ορατότητα που είναι και η βασική προϋπόθεση για τη ρύθμιση των καθρεπτών.
Α) Ρύθμιση έδρας του καθίσματος ώστε το αριστερό μας πόδι να μένει ελαφρά λυγισμένο καθώς πατάμε τον ποδομοχλό του συμπλέκτη με το μηρό μας να εφάπτεται στο κάθισμα. Το γόνατο μου να μη χτυπά στο τιμόνι.
Β) Ρυθμίζω την πλάτη του καθίσματος ώστε η πλάτη μου να είναι όσο ποιο κοντά στην κατακόρυφη στάση. Οι καρποί των χεριών μου πρέπει να εφάπτονται στο τιμόνι. Πρέπει να έχω περίπου 20 – 25 εκ από το τιμόνι. Αν χρειαστεί το ρυθμίζω καθ’ ύψος.
Γ) Ρυθμίζω τα προσκέφαλα ώστε το μέσον τους να είναι στο μέσον των αυτιών μου ώστε το πίσω μέρος του κρανίου να στηρίζεται στο μαξιλάρι. Αυτό θα μου εξασφαλίσει άνετο ταξίδι και θα με προστατέψει από τραυματισμό σε περίπτωση ατυχήματος.
ΡΥΘΜΙΣΗ ΖΩΝΗΣ
Α) Πιάνω τη ζώνη από ψηλά και με απότομη κίνηση ελέγχω αν λειτουργεί.
Β) Πιάνω από την αγκράφα και ασφαλίζω τη ζώνη στην ειδική θήκη. Το κάτω μέρος της ζώνης θα πρέπει να είναι κάτω από την κοιλιά μου και το πάνω μέρος να περνά ανάμεσα στο λαιμό και τον ώμο μου.
Γ) Αν χρειαστεί έλκοντας τον ειδικό μοχλό ρυθμίζω καθ ύψος με γνώμονα το πάνω μέρος να περνά ανάμεσα στο λαιμό και τον ώμο μου.
Η ζώνη μας προστατεύει σε περίπτωση ατυχήματος ή απότομου φρεναρίσματος ώστε να μην χτυπήσουμε εμπρός στο τιμόνι ή στο ταμπλό.
Ακόμα είναι απαραίτητη και όταν το όχημα έχει αερόσακο και πάντα σε συνδυασμό με τον προ-εντατήρα. Υπάρχουν ειδικές περιπτώσεις απαλλαγής από τη ζώνη. (ΠΧ Έγκυες γυναίκες κτλ).
ΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΘΡΕΠΤΩΝ
Οι καθρέπτες μου δίνουν τη δυνατότητα να μπορώ να παρακολουθώ την ακολουθούσα κυκλοφορία. δεν καλύπτουν όμως τις νεκρές γωνίες.
Α) Ρυθμίζω τον εσωτερικό καθρέπτη ώστε να καλύπτει όλο το πίσω τζάμι. Επίσης ελέγχω ο καθρέπτης να είναι στη θέση ημέρας.
Β) Ρυθμίζω τους εξωτερικούς καθρέπτες ώστε στο εσωτερικό (1/3) τους να φαίνεται το πίσω μέρος του οχήματος και στο εξωτερικό (2/3) τους η ακολουθούσα κυκλοφορία.
Έλεγχος φώτων. Ελέγχω ότι λειτουργούν τα φώτα του οχήματος μου. Για να το κάνω αυτό ανοίγω το γενικό διακόπτη, μιας και τα φώτα είναι μέρος του ηλεκτρικού κυκλώματος. Ο έλεγχος των φώτων μπορεί να γίνει είτε απέναντι από ανακλαστική επιφάνεια είτε με ένα βοηθό.
Περιστρέφοντας το εξωτερικό δακτυλίδι του διακόπτη στην πρώτη θέση ενεργοποιούμε τα ΦΩΤΑ ΘΕΣΗΣ Στη δεύτερη θέση τα ΦΩΤΑ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗΣ. Αν σπρώξουμε μπροστά τον μοχλό τότε τα φώτα διασταύρωσηςεναλλάσσονται ΣΕ ΦΩΤΑ ΠΟΡΕΙΑΣ Έλκοντας προς το μέρος μας τον διακόπτη απενεργοποιούνται. Υπάρχει κυανή ένδειξη στον πίνακα οργάνων. Αν έλξουμε ακόμα ποιο πολύ ενεργοποιείτε το ΦΩΤΕΙΝΟ ΣΗΜΑ όσο εμείς κρατάμε το μοχλό πίσω. Το εσωτερικό δακτυλίδι του μοχλού, ενεργοποιεί τα ΜΠΡΟΣ Η ΠΙΣΩ ΦΩΤΑ ΟΜΙΧΛΗΣ
Το συγκεκριμένο ενεργοποιεί τα πίσω. Τα πίσω φώτα ομίχλης θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο εφόσον η ορατότητα είναι σοβαρά περιορισμένη (Μικρότερη των 100μ). (Αν ο διακόπτης φώτων έρθει στη θέση off τότε αυτόματα θα κλείσουν και τα φώτα ομίχλης.) Πατάω συμπλέκτη βάζω όπισθεν και ελέγχω τα ΦΩΤΑ ΟΠΙΣΘΟΠΟΡΕΙΑΣ ) και τέλος τα ΦΩΤΑ ΦΡΕΝΩΝ.
ΦΛΑΣ & ΑΛΑΡΜ
Ελέγχω ότι λειτουργούν [πάλλονται σύμφωνα με τον κοκ(90+-30π/λ)] Κινώντας προς τα πάνω ή κάτω το μοχλό ενεργοποιούνται τα φλας. Τα φλας μου δίνουν τη δυνατότητα να ενημερώνω τους άλλους οδηγούς και χρήστες της οδού για τις προθέσεις μου. Προς τα επάνω ενεργοποιούνται τα δεξιά φλας εμπρός, πλάγια και πίσω. Προς τα κάτω τα αριστερά φλας εμπρός, πλάγια, και πίσω. Κατά τη λειτουργία των δεικτών αλλαγής κατεύθυνσης ενεργοποιείτε και η αντίστοιχη λυχνία στον πίνακα οργάνων.
Τα φλας απενεργοποιούνται αυτόματα μετά την αλλαγή κατεύθυνσης από την περιστροφή του τιμονιού. Αν όχι τα επαναφέρουμε εμείς.
ΕΛΕΓΧΩ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΤΙΜΟΝΙΟΥ
Για να κάνω τον έλεγχο ενεργοποιώ τον κινητήρα γιατί είναι ηλεκτρικά υποβοηθούμενο.
Α. Δεν πρέπει να είναι σκληρό. Αυτό σημαίνει ότι λειτουργεί η ηλεκτρική υποβοήθηση.
Β. Ελέγχω την ανταπόκριση του τροχού στις κινήσεις του τιμονιού και θέλω μηδενικό τζόγο. Η στεφάνη του τιμονιού (Τιμόνι) μας δίνει τη δυνατότητα να ελέγχουμε την κατεύθυνση του οχήματος μας. Αν υποθέσουμε ότι η στεφάνη είναι ένα ρολόι και τα χέρια μας οι δείκτες, τότε τα χέρια μας θα έπρεπε να βρίσκονται στις 10:10. Ο αντίχειρας θα πρέπει να εφάπτεται της στεφάνης. Η στεφάνη του τιμονιού μπορεί να ρυθμιστεί καθ’ ύψος. Αφού εκκινήσουμε τον κινητήρα θα ελέγξουμε την ανταπόκριση του τροχού στους χειρισμούς μας. Αυτό γιατί το συγκεκριμένο είναι ηλεκτρικά υποβοηθούμενο. Επάνω στο τιμόνι είναι προσαρμοσμένο το ηχητικό όργανο του οχήματος (κόρνα).
Κόρνα. Την πατάω. Θέλω ήχο συνεχή μη διαπεραστικό ιδίου τόνου. Είναι ένα ηχητικό όργανο. Βρίσκεται στο κέντρο του τιμονιού και κοντά στους αντίχειρες. Μας δίνει τη δυνατότητα να ενημερώνουμε τους άλλους χρήστες της οδού όταν δημιουργούνται επικίνδυνες καταστάσεις, ώστε να αποφύγουμε το ατύχημα. Την κόρνα δεν την χρησιμοποιούμε άσκοπα. Ιδιαίτερα τις ώρες κοινής ησυχίας, όπου υπάρχει απαγορευτική πινακίδα, έξω από ναούς και νοσοκομεία. Η χρήση της κόρνας μπορεί να γίνει σε συνδυασμό με τη φωτεινή προειδοποίηση αν χρειαστεί ( Π.χ. σε διασταυρώσεις όταν υπάρχει ομίχλη ).
‘ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΟΥ ΦΡΕΝΟΥ
Πατάω το φρένο και το αφήνω. Βλέπω ότι έχει επαναφορά. Το ξαναπατάω και παρατηρώ ότι δεν είναι ελαστικό, άρα δεν έχει εισέλθει αέρας στο σύστημα. Το πατάω εκ νέου και παρατηρώ ότι δεν κατεβαίνει χαμηλά άρα δεν έχω διαρροή στο κύκλωμα. Τώρα αφού έχω εξασφαλίσει τη μία πέδη (Χειρόφρενο), βάζω ταχύτητα και ελέγχω ότι τα φρένα λειτουργούν.
Ελέγχουμε συμπλέκτη – επιλογέα. Τον συμπλέκτη τον ελέγχουμε να έχει επαναφορά. Τον επιλογέα να μπαίνουν οι ταχύτητες.
Ελέγχουμε το γκάζι να ανεβαίνουν οι στροφές όταν το πατάμε και να πέφτουν όταν το αφήσουμε.
ΟΙ ΠΕΝΤΕ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΟΔΗΓΟΥ
1. ΝΑ ΚΟΙΤΑΕΙ ΜΑΚΡΙΑ
2. ΝΑ ΚΙΝΕΙ (ΠΑΙΖΕΙ) ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ
3. ΝΑ ΕΝΤΟΠΙΖΕΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
4. ΝΑ ΚΡΑΤΑ ΤΙΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ
5. ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΤΙΛΗΠΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΑΝΑΒΑΤΗ
Ο αναβάτης προτού ξεκινήσει με την μηχανή του θα πρέπει να είναι κατάλληλα ενδεδυμένος, προκειμένου να προστατεύεται από τις εξωτερικές συνθήκες (Κρύο, ζέστη, Αέρα, Σκόνη, κτλ). Ο εξοπλισμός του είναι το κατάλληλο κράνος, γάντια, μπότες, δερμάτινο σακάκι ή ειδικούτύπου, μακρύ παντελόνι κατά προτίμηση δερμάτινο ή τζιν. Όσον αφορά το κράνος πρέπει να είναι εγκεκριμένου τύπου και να εφαρμόζει στο κεφάλι χωρίς να σφίγγει. Δεν ξεκινάμε ποτέχωρίς δεμένο το κράνος και κατεβασμένη ζελατίνα. Αν δεν έχουμε ζελατίνα φοράμε γυαλιά. Υπάρχουν κράνη ανοιχτού και κλειστού τύπου.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ
Προτού ξεκινήσουμε με την μοτοσικλέτα μας πρέπει να ελέγξουμε ότι βρίσκεται σε καλή κατάσταση και μπορούμε να την χρησιμοποιήσουμε με ασφάλεια.
Οι έλεγχοι που κάνουμε είναι:
1. Έλεγχος φρένων και αμορτισέρ τιμονιού. ( Μπροστινό, πίσω, φώτα φρένων, στάθμη υγρού φρένων σε οριζόντιο επίπεδο. Τα αμορτισέρ δεν πρέπει να ταλαντώνονται ελεύθερα κατά
την άσκηση πίεσης σε αυτά αλλά να επανέρχονται στην αρχική κατάσταση ομαλά και ότι το τιμόνι ανταποκρίνεται στις κινήσεις μου χωρίς κενά.)
2. Έλεγχος αλυσίδας. ( Η αλυσίδα πρέπει να είναι λαδωμένη και να έχει ~ 2-3 εκατοστά μπαλάτζο στο κάτω κέντρο της.)
3. Έλεγχος Ελαστικών ( ελέγχω αν έχουν αέρα, σε βενζινάδικο την πίεση, το βάθος πέλματος στο κέντρο του ελαστικού να είναι πάνω από 1 χιλιοστό, αν υπάρχουν σκασίματα και ρωγμές και αν έχει παρέλθει τριετία από την ημερομηνία κατασκευής του.)
4. Ελέγχω τα Υγρά > Λάδι μηχανής, Υγρά μπαταρίας, Υγρά ψυγείου, Υγρά φρένων. (Τα υγρά τα ελέγχω πάντα σε οριζόντιο επίπεδο δρόμου στο μεγάλο σταντ. Μπορώ να συμπληρώσωτα υγρά εκτός από τα υγρά του φρένου τα οποία συμπληρώνει μόνο τεχνικός σε νόμιμοσυνεργείο.)
5. Ελέγχω τα φώτα, τα φλας, τα ανακλαστικά στοιχεία και τους καθρέπτες. ( Τα φώτα ότι ανάβουν όλες οι σκάλες > θέσης, διασταύρωσης, πορείας, το φώς της πινακίδας, τους
καθρέπτες μου και ότι όλα είναι καθαρά. Φώτα πέδησης.)
Τέλος ελέγχω ότι η πινακίδα μου είναι καλά στερεωμένη και ευδιάκριτη, ότι διαθέτω σήμα τελών κυκλοφορίας, άδεια κυκλοφορίας, ασφαλιστήριο συμβόλαιο σε ισχύ, έχω πάρει μαζί δίπλωμα καιταυτότητα. (Το δίπλωμα μου θα πρέπει να αντιστοιχεί στην κατηγορία την οποία ανήκει και ημοτοσικλέτα που οδηγώ).
Προτού ξεκινήσω φροντίζω να ανάψω τα φώτα μου (24 ώρες). Δεν ανεβαίνω στη μηχανή χωρίς κράνος,
ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ, ΤΗ ΣΤΕΚΑ ΜΟΥ ΑΝΟΙΧΤΗ.
Ο μοτοσικλετιστής ανάβει φλας και γυρνάει κεφάλι για κάθε ελιγμό.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΜΕ ΤΗ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ
Η μοτοσικλέτα κυκλοφορεί δεξιά από το μέσο της λωρίδας κυκλοφορίας περίπου 1 μέτρο από την οριογραμμή του οδοστρώματος ή την νησίδα. (πεζοδρόμιο)
Για κάθε ελιγμό ο μοτοσικλετιστής ελέγχει και προειδοποιεί. Γυρνάει κεφάλι και ανάβει φλας.
Σε δρόμο με περισσότερες από μία λωρίδες κυκλοφορίας κινείται στην δεξιότερη εκτός και αν αυτή είναι κατειλημμένη. Στο μονόδρομο κινείται στο δεξιό άκρο.
Οι αριστερές στροφές είναι ανοιχτές, οι δεξιές κλειστές.
Προκειμένου να στρίψουμε από διπλό δρόμο ( διπλής κατευθύνσεις ) αριστερά παίρνουμε θέση έγκαιρα ελέγχοντας και προειδοποιώντας πλησίον του άξονα της οδού ή της διπλή ή διακεκομμένης διαχωριστικής γραμμής.
Στον δρόμο που θα εισέλθουμε με ανοικτή αριστερή στροφή παίρνουμεθέση στο δεξιό άκρο αυτού.
Προκειμένου να στρίψουμε από μονόδρομο αριστερά παίρνουμε θέση έγκαιρα ελέγχοντας και προειδοποιώντας στο αριστερό άκρο οδού.
Στον δρόμο που θα εισέλθουμε με ανοικτή αριστερήστροφή παίρνουμε θέση στο δεξιό άκρο αυτού.
Όλοι οι δρόμοι είναι διπλής κατευθύνσεως εκτός και αν υπάρχει πινακίδα μονόδρομου ή μας το πει η επιτροπή που μας εξετάζει.
Στην πινακίδα ΣΤΟΠ είμαστε υποχρεωμένοι να σταματήσουμε στην γραμμή διακοπής πορείας αν υπάρχει αλλιώς σταματάμε στην νοητή προέκταση των πεζοδρομίων σε θέση δηλαδή που δενπαραβιάζουμε το πρώτο κάθετο ρεύμα.
Εάν η ορατότητα δεν επαρκεί προχωράμε λίγο και επαναλαμβάνουμε το ΣΤΟΠ.
Ξεκινάμε με αριστερό φλας και έλεγχο γυρνώντας κεφάλι, σταματάμε με δεξί φλάς και έλεγχο γυρνώντας κεφάλι.
Στην υποχρεωτική κυκλική πορεία εισερχόμαστε με φλας και εξερχόμαστε με φλας.
Τα φώτα διασταύρωσης (μεσαία) τα έχουμε μόνιμα ανοιχτά όλη την ημέρα για να είμαστε καλύτερα ορατοί.
Τα φώτα πορείας (μεγάλα) τα ανάβουμε όταν δεν έρχεται αντίθετα αυτοκίνητο ή δενπροηγείται μπροστά μας.
ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Υπάρχουν δύο ειδών κινητήρες δίχρονοι και Τετράχρονοι. Η διαφορά τους είναι ότι ο τετράχρονος
πραγματοποιεί ένα κύκλο λειτουργίας σε 4 φάσεις ( 1Εσαγωγή, 2συμπίεση, 3καυση εκτόνωση,
4εξαγωγή) Ο δίχρονος σε 2 φάσεις ( 1Εισαγωγή συμπίεση, 2καυση εκτόνωση).
Αν ο κινητήρας μας είναι τετράχρονος ή δίχρονος μας το λέει ο κατασκευαστής. Οπτικά μπορούμε να το καταλάβουμε από την απουσία βαλβίδων, Κάρτερ.
Μειονέκτημα του δίχρονου κινητήρα είναι ο μειωμένος χρόνος ζωής και η υπερβολική κατανάλωση.
Η εξάτμιση είναι σιγαστήρας.
Η χαλασμένη εξάτμισηπαράγει υπερβολικό θόρυβο, απορυθμίζει τονκινητήρα και αυξάνει την ρύπανση.
Ο τύπος λαδιού που βάζω στον κινητήρα μου ή τα υγρά φρένων καθορίζονται από τον κατασκευαστή.
Οι ιδιότητες του λαδιού είναι:
1-ΛΙΠΑΝΤΙΚΗ
2-ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΤΙΚΗ
3-ΑΝΤΙΣΚΟΥΡΙΑΚΗ
4-ΨΥΧΕΙ
5-ΜΟΝΩΝΕΙ
6-ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΟ ΘΟΡΥΒΟ