Αρχικά η αμφιλεγόμενη απόφαση της δημοφιλούς πλατφόρμας βίντεο οδήγησε πολλούς χρήστες να απεγκαταστήσουν τα σχετικά προγράμματα ad blocking και extensions. Σύμφωνα με ένα άρθρο του Wired, εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες αφαίρεσαν τον Οκτώβριο από το Chrome τα ad blockers όπως το Ghostery και το AdGuard. Η κίνηση αυτή ευθυγραμμίζεται χρονικά με την έναρξη αποκλεισμού του YouTube των σχετικών προγραμμάτων.
Εκπρόσωποι της Ghostery ανέφεραν ότι είδαν τρεις έως πέντε φορές περισσότερες εγκαταστάσεις και απεγκαταστάσεις τον περασμένο μήνα. Διαπίστωσαν ότι πάνω από το 90% των χρηστών που έκαναν απεγκατάσταση ανέφεραν συγκεκριμένα την αποτυχία λειτουργίας της εφαρμογής τους στο YouTube, ως λόγο για την απεγκατάσταση του λογισμικού. Ομοίως, η AdGuard αντιμετωπίζει συνήθως περίπου 6.000 καθημερινές απεγκαταστάσεις του Chrome, ένας αριθμός που εκτοξεύτηκε σε 11.000 ημερησίως από τις 9 έως τις 31 Οκτωβρίου, με αποκορύφωμα τις 52.000 στις 18 Οκτωβρίου.
Από την άλλη πλευρά, οι περιορισμοί ώθησαν επίσης αριθμό ρεκόρ χρηστών να στραφούν σε πιο ικανούς ad blockers. Αν και το “απλό” Ghostery δυσκολεύτηκε στο YouTube, η επί πληρωμή έκδοσή του είχε ανοσία στην απαγόρευση. Αφού οι χρήστες το συνειδητοποίησαν αυτό, οι αριθμοί εγκατάστασης εκτοξεύτηκαν στις 60.000 τόσο στις 18 όσο και στις 27 Οκτωβρίου.
Η εναλλακτική έκδοση της AdGuard για τον Microsoft Edge σημείωσε 30% αύξηση στις εγκαταστάσεις από πρώην χρήστες του Chrome που αναζητούσαν επίσης μια λύση. Ορισμένοι χρήστες στράφηκαν ακόμη και σε εναλλακτικές λύσεις ανοικτού κώδικα για το YouTube, όπως το Newpipe, που μπορούν να αναπαράγουν βίντεο χωρίς διαφημίσεις από προεπιλογή.
Έτσι, ενώ οι διευρυμένοι περιορισμοί εφαρμογών ad blockers του YouTube οδήγησαν σε ένα αρχικό κύμα απεγκαταστάσεων, τράβηξαν επίσης ακούσια μεγαλύτερη προσοχή σε ανώτερες λύσεις που μπορούν να παρακάμψουν τα νέα όρια. Επεκτάσεις όπως το uBlock Origin ή οι προηγμένες εκδόσεις των Ghostery και AdGuard εξακολουθούν να πετυχαίνουν εκεί που άλλες εφαρμογές ad blocking αποτυγχάνουν πλέον στο YouTube.
Εμπειρογνώμονες του κλάδου, όπως ο Krzysztof Modras της Ghostery, έχουν προειδοποιήσει ότι αυτές οι τακτικές γάτας και ποντικιού από το YouTube θα μπορούσαν να ωθήσουν τους ad blocker να χρησιμοποιούν πιο σύνθετες, ακούσιες τεχνικές για να παρακάμψουν τους περιορισμούς. Και αυτές οι μέθοδοι μπορεί να ανοίξουν πιθανά κενά ασφαλείας ως μια τυχαία παρενέργεια.
Οι τακτικοί χρήστες της υπηρεσίας έχουν διάφορες επιλογές στη διάθεσή τους για να παρακάμψουν τις διαφημίσεις. Αυτές περιλαμβάνουν τη μετάβαση σε εναλλακτικές πλατφόρμες χωρίς διαφημίσεις, την πληρωμή συνδρομής YouTube Premium για την αφαίρεση των διαφημίσεων ή την εύρεση προηγμένων εφαρμογών αd blocking που μπορούν να ξεπεράσουν τα μέτρα του YouTube.