ΑρχικήΥΠΟΔΟΜΕΣ - ΟΧΗΜΑΤΑ & ΟΔΗΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΠανελλαδικός Σύλλογος : Να ξηλωθούν ΑΜΕΣΑ τα κάγκελα-Να περιοριστεί ΑΜΕΣΑ η ταχύτητα...

Πανελλαδικός Σύλλογος : Να ξηλωθούν ΑΜΕΣΑ τα κάγκελα-Να περιοριστεί ΑΜΕΣΑ η ταχύτητα στα 30km/h.

Πέρασαν σχεδόν δυο χρόνια από την μέρα που έφυγε από κοντά μας ο Ευάγγελος Δραγατάκης, από τα φονικά κάγκελα της περιφερειακής οδού της Άρτας. Βέβαια πριν από αυτόν προηγηθήκαν και άλλα θύματα που απεβίωσαν με ανάλογο, τραγικό τρόπο. Το πρώτο είναι ο Λεωνίδας Τσανός ο οποίος βρήκε ακαριαίο θάνατο ύστερα από πρόσκρουση στα  φονικά κάγκελα, που καρφώθηκαν στην καρδιά του. Έπειτα, ακολούθησε ο  Αποστόλης ο Σπηλιάς ο οποίος έφυγε από αυτή την ζωή με αποκεφαλισμό που υπέστη από τα κάγκελα λαιμητόμους.

Χρόνια μετά, ήρθε και η σειρά του αγαπημένου μας σε όλους Βαγγέλη. Ξημερώματα της 13ης Σεπτεμβρίου του 2020 έπεσε πάνω στα κάγκελα στην στροφή του κάστρου τα οποία τον κατακρεούργησαν στην κυριολεξία. Τα κάγκελα τον διαμέλισαν. Το άνω άκρο του ακρωτηριάστηκε, ο σπλήνας συνθλίφθηκε, τους πνεύμονες τους διαπέρασαν προκαλώντας έναν διαμπερή θανατηφόρο τραυματισμό.

Όλα τα παραπάνω περιστατικά αποτελούν απόδειξη πως αυτά τα κάγκελα είναι άκρως θανατηφόρα και βάρβαρα και πως μόνο προστασία σε ανθρώπους δεν προσφέρουν…

Αλλά ποιος νοιάζεται γι΄ αυτούς; «Ας μην έτρεχαν τα παιδιά τους», «ας μην είχαν πιει» …και για τον Βαγγέλη, που ούτε έτρεχε, ούτε είχε πιεί… «ήταν η κακιά η ώρα». Ακρωτηριασμένες οι οικογένειες από τις απώλειες των παιδιών, προσπαθούν μέσα από τα συντρίμμια τους να σταθούν όρθιες, περιμένοντας τον θάνατο για να λυτρωθούν από τον πόνο που κουβαλάνε καθημερινά μέσα τους.  Βαρύ το φορτίο , βαρύς και ο σταυρός, μεγάλος ο ανήφορος προς το Γολγοθά και ατέλειωτος. Ώρα μηδέν για τις ευθύνες των υπευθύνων..

Μετά το θάνατο του Βαγγέλη έγιναν ενέργειες για την αποξήλωση αυτών των φονικών κάγκελων, ‘’τα κάγκελα ακόντια’’ όπως χαρακτηρίστηκαν από τους ειδικούς επιστήμονες και ακατάλληλα για το οδόστρωμα.

Από την πλευρά των υπευθύνων, αποφάνθηκε ότι είναι σύννομα, καθώς υπάρχει ΄΄μελέτη΄΄, που υπογράφεται από επιστήμονες ειδικούς και του αντικειμένου, οι οποίοι παρόλη την ειδίκευσή τους υπογράφουν και εγκρίνουν την τοποθέτηση κάγκελων απλού τύπου και όχι εγκεκριμένου. Ούτως ή άλλως ισχυρίζονται πως  τοποθετήθηκαν για την ασφάλεια των πεζών. Πόσες πιθανότητες αλήθεια, θα είχε ένας πεζός να επιβιώσει από κάποιο «ατύχημα», από τη στιγμή που τρεις οδηγοί έχουν θανατωθεί με τόσο βίαιο τρόπο; Παρόλα ταύτα εκ του αποτελέσματος ‘’πρέπει να αντικατασταθούν’’ αποφάνθηκαν σε έκτακτη δημοτική συνεδρίαση και θα γίνει μελέτη κανονική. Αλήθεια, αν μεριμνούσαν λίγο παραπάνω, άραγε τι θα γινόταν; Θα ζούσε ο Βαγγέλης σήμερα και θα υλοποιούσε τα όνειρα του. Με ποιόν  τρόπο η πολιτεία τον προστάτεψε;

Υπάρχουν  τρεις παράγοντες που προκαλούν τροχαία δυστυχήματα: ο άνθρωπος, το όχημα και το οδικό δίκτυο. Όσον αφορά το οδικό δίκτυο θα έπρεπε να αποφεύγονται τα πιθανά λάθη και οι παραλείψεις, ιδιαίτερα αν αυτές είναι γνωστές , όπως στην προκειμένη περίπτωση. Η ασφάλειά μας θα έπρεπε να είναι δεδομένη. Η αλήθεια είναι πως μας είναι θλιβερό να αγωνιζόμαστε για να διεκδικήσουμε το αυτονόητο. Την προστασία και την ασφάλεια των πολιτών της πόλης μας και από την άλλη μεριά η αντιμετώπιση  αυτού του σοβαρού θέματος να είναι τόσο ανώριμη.

Με ποιόν  τρόπο η πολιτεία προστάτεψε τον Βαγγέλη;

Έχοντας γνώση όλων αυτών, και καθώς οι αρμόδιοι έχουν στα χέρια τους λεπτομερείς μελέτες  που αποδεικνύουν μέσα από νόμους την ακαταλληλότητα των κάγκελων, έρχονται να επεκτείνουν το θεάρεστο έργο τους, γεμίζοντας την πλατεία Ζέρβα με τα ίδια κάγκελα, στο σημείο που δημιουργήθηκε ο νέος κυκλικός κόμβος και μάλιστα μπροστά από το σημείο που σκοτώθηκε το ένα από τα θύματα. Είπανε να ξοδέψουν χρήματα για να τοποθετήσουν τα κάγκελα φονιάδες μέχρι την υλοποίηση της κανονικής μελέτης! Ένα πείραμα είναι κι αυτό που αναμένει το επόμενό θύμα του.

Κλείνοντας, θα θέλαμε να αναφερθούμε στο αυτονόητο. Η οδική ασφάλεια είναι η δυνατότητα να χρησιμοποιεί κάποιος,  είτε πεζός είτε οδηγός, ένα κυκλοφοριακό σύστημα χωρίς να κινδυνεύει να  προκαλέσει ή να εμπλακεί σε τροχαίο δυστύχημα και όχι απλά η τοποθέτηση πινακίδας ορίου ταχύτητας 30χλμ την ώρα σε έναν δρόμο χτισμένο βάσει ακατάλληλων προδιαγραφών και  περιτριγυρισμένο από θανατηφόρους κινδύνους.

Άξιοι συγχαρητηρίων…..

 Σε αντιδράσεις από τις παρατάξεις τις αντιπολίτευσης του Δήμου για την νέα τοποθέτηση αυτών των κάγκελων,  με περισσό θράσος δόθηκε η απάντηση: ΚΑΙ ΠΟΙΟΝ ΠΡΟΚΑΛΟΥΜΕ……

Τον Δράκουλα, την άσφαλτο προκαλείτε που δεν χορταίνει αίμα.

Είναι γνωστές αυτές οι απαντήσεις και από το παρελθόν. Να μην ξεχνάμε, σε μια άλλη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, το κάγκελο που έκοψε το νήμα και τα όνειρα της ζωής του 19χρονου Βαγγέλη, αποκαλέστηκε ειρωνικά ‘’ΠΕΡΙΒΟΗΤΟ’’. Αναισθησία, αναλγησία και έπαρση στο έπακρον.

Ο κατάλογος με τα προβλήματα της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα είναι μεγάλος, στην Άρτα προσπαθούν να τον κάνουν μεγαλύτερο και να συμβάλλουν στην άνοδο των στατιστικών στοιχείων του ΕΛΣΤΑΤ. Οι ανεπάρκειες της πολιτείας αποτελούν κακό παράδειγμα για τους πολίτες.

Εδώ υπάρχει ο παράγοντας πρόκλησης θανατηφόρου συμβάντος, τον γνωρίζουν, και αντί να αποτρέψουν να προλάβουν ένα νέο δυστύχημα αντίθετα το προκαλούν. Η πρόληψη, θεωρητικά, είναι κοινωνικός στόχος κάθε κράτους.

Θα κλείσουμε με μια παλιά ξεχασμένη (;) παροιμία του σοφού λαού μας:

<<Κάλλιο η μάνα του φονιά, παρά του σκοτωμένου>>

15/8/2022   Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα

ΥΓ. είχαμε ολοκληρώσει αυτή την ανακοίνωση στις 12/8 όταν στο σημείο που έχασε τη ζωή του ο Βαγγέλης Δραγατάκης  ακόμα ένας οδηγός αυτοκινήτου (για άγνωστους σε μας λόγους)έπεσε πάνω στα ”περιβόητα” κάγκελα. Αυτή τη φορά το αυτοκίνητο ήταν αρκετά ψηλό και ισχυρό ώστε να μη διαπεραστεί από τα κάγκελα.

Ωστόσο η φωτογραφίες με το αυτοκίνητο νάχει περάσει πάνω απ όλο το πεζοδρόμιο είναι αποκαλυπτικές και κατεδαφίζουν και τα σενάρια τα οποία κατά καιρούς ο Δήμος Αρταίων χρησιμοποιεί σαν λόγο για να τοποθετεί αυτά τα εκτός προδιαγραφών, σε παράνομο σημείο, επικίνδυνα ψευτοκάγκελα.

α) είναι προφανές πως δεν παρέχουν την παραμικρή προστασία (αποτροπή) σε οδηγούς οχημάτων. Ακριβώς το αντίθετο.

β) εξ ίσου προφανές είναι ότι δεν παρέχουν καμία προστασία σε πεζούς που θα διέρχονται πιθανά απο το πεζοδρόμιο τη στιγμή του συμβάντος.  Η ύπαρξη τους είναι παραπλανητική για τους πεζούς.

Μέχρι να τελειώσει και να εφαρμοστεί η πολύπαθη κυκλοφοριακή μελέτη, άμεσα μέτρα απαιτούνται για να μη χαθεί κι άλλη ανθρώπινη ζωή.

Να ξηλωθούν ΑΜΕΣΑ τα κάγκελα. Να περιοριστεί ΑΜΕΣΑ η ταχύτητα στα 30km/h. 

Ο Δήμος κάνει πως δεν καταλαβαίνει αλλά εμείς καταλαβαίνουμε πολύ καλά πως η σκοπιμότητα του να εκδικαστεί πρώτα η υπόθεση του φόνου του Βαγγέλη Δραγατάκη είναι αυτή που διατηρεί και επεκτείνει τα κάγκελα. Νομίζουν ότι δημιουργούν και Δίκαιο… Το δίκαιο των τετελεσμένων.

Τέλος για όποιον δεν θέλει να καταλάβει παραθέτουμε τέσσερις φωτογραφίες απο το προχθεσινό συμβάν που δείχνουν πολύ καθαρά την συμπεριφορά αυτού του «προστατευτικού» μετά τη σύγκρουση και εξηγούν πολύ καθαρά γιατί έχασαν τη ζωή τους ο Βαγγέλης, ο Λεωνίδας κι ο Αποστόλης.

Τα κάγκελα δεν συγκρατούν το όχημα, δεν παρασύρονται απ αυτό αλλά αναστρέφονται και δημιουργούν ένα δολοφονικό μηχανισμό που μπορεί να διαπεράσει οχήματα και ανθρώπους.

Χαρακτηριστικές είναι οι φωτογραφίες Α και Γ. Οι αστυνομικοί της Τροχαίας που βρέθηκαν στο πεδίο πιστεύουμε ότι αντιλήφθηκαν πως τα επαναλαμβανόμενα συμβάντα και οι τρεις νεκροί δεν οφείλονται σε συμπτώσεις.

- Advertisement -

Τελευταία Νέα