H οικονομική ύφεση στην Ελλάδα αφήνει το αποτύπωμα της στο περιβάλλον, αναφέρει η εφημερίδα Guardian σε σημερινό της δημοσίευμα. Tα νέα δεδομένα προκύπτουν μετά από 20 χρόνια τεράστιων βελτιώσεων στην ατμοσφαιρική ρύπανση στην Ελλάδα και ενώ οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες παλεύουν με τις συνέπειες της αποτυχίας για τον έλεγχο της ρύπανσης καυσαερίων από τα οχήματα ντίζελ, γράφει το δημοσίευμα.
Η Ελλάδα επωφελήθηκε από απαγορεύσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκίνητων στις δύο μεγαλύτερες πόλεις, Αθήνα και Θεσσαλονίκη, κάτι που επέτρεψε στη χώρα να αποκομίσει τα οφέλη των τεχνολογιών για τον έλεγχο καυσαερίων, σημειώνει ο Guardian. Η άρση της απαγόρευσης πετρελαιοκίνητων οχημάτων το 2012 και η μείωση των φόρων στα καύσιμα ντίζελ ενήργησαν ως ένα τεράστιο κίνητρο για εκείνους που αγωνίζονται με τα έξοδα ταξιδιού. Αυτό οδήγησε σε μεγάλη αύξηση των πωλήσεων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων που από το 20% έφτασαν το 60%, αναφέρει ο Guardian. Ωστόσο, o τριπλασιασμός του κόστους του πετρελαίου θέρμανσης επέφερε τις μεγαλύτερες αλλαγές καθώς οι Έλληνες έχουν στραφεί στην καύση ξύλου.
Η χειμερινή ρύπανση μικροσωματιδίων αυξήθηκε κατά περίπου 30% στη Θεσσαλονίκη το 2013 και η τοξικότητα του αέρα επιδεινώθηκε τα βράδια, όταν έκαιγαν οι φωτιές σε τζάκια. Ανάλυση των δεδομένων από την ατμόσφαιρα στην Αθήνα, δείχνει επίσης ότι δεν καίγονται μόνο κούτσουρα. Μαζί με τις χημικές ουσίες από την καύση του ξύλου, οι επιστήμονες εντόπισαν μόλυβδο, αρσενικό και σωματίδια καδμίου, κάτι που δείχνει πως οι άνθρωποι καίνε βαμμένο και επεξεργασμένο ξύλο, καθώς επίσης και τα σκουπίδια τους, για να κρατηθούν ζεστοί.