Είναι εύκολο να ανοίξει η πόρτα του αεροπλάνου; Τι γίνεται σε περίπτωση που συμβεί κάτι τέτοιο; Πάμε να μάθουμε!
Τα αεροπλάνα θεωρούνται τα πιο ασφαλή μέσα μεταφοράς, ωστόσο, δεν είναι λίγοι εκείνοι που τα φοβούνται. Μπαίνοντας σε ένα αεροπλάνο το τελευταίο πράγμα που θα πρέπει σκεφτείτε είναι τι θα γίνει εάν ανοίξει μία από τις πόρτες κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, όσο ψηλότερο είναι το υψόμετρο, τόσο λιγότερη είναι πίεση του αέρα. Αν κάποιος ανοίξει την πόρτα σε μεγάλο υψόμετρο, τότε η καμπίνα θα χάσει πολύ γρήγορα την πίεση, για την ακρίβεια μέσα σε 0,5 δευτερόλεπτα και οτιδήποτε δεν είναι στερεωμένο μέσα στην καμπίνα θα βγει προς τα έξω.
Η θερμοκρασία της καμπίνας πέφτει και υπάρχει πιθανότητα διάλυσης του αεροπλάνου. Παράλληλα, υπάρχει πρόβλημα και με το οξυγόνο. Αυτό που θα διαθέτετε διαρκεί για 10 λεπτά, ενώ ο πιλότος θα προσπαθήσει να κατεβάσει το αεροπλάνο προκειμένου να εξισορροπήσει την πίεση εντός και εκτός αεροσκάφους.
Πριν, όμως, αποφασίσετε πως θα ταξιδεύετε μόνο με αυτοκίνητο, τρένο ή πλοίο, να σας πούμε πως η πιθανότητα να ανοίξει η πόρτα ενός αεροπλάνου είναι σχεδόν αδύνατη. Η πίεση της καμπίνας δεν θα το επιτρέψει, ενώ οι πόρτες είναι ασφαλισμένες με ηλεκτρικούς και μηχανικούς σύρτες. Θεωρητικά, σε χαμηλότερο υψόμετρο θα ήταν πιο εύκολο να ανοίξει κανείς την πόρτα, αλλά και πάλι θα χρειαζόταν πολύ μεγάλη δύναμη.
Μεγάλη αποκάλυψη: Γι’ αυτό οι αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν αλεξίπτωτα για τους επιβάτες!
Αν και το αεροπλάνο είναι το πιο ασφαλές μέσο μεταφοράς, έχει τις λιγότερες πιθανότητες επιβίωσης σε περίπτωση ατυχήματος… Οπότε φυσικό είναι να προκύπτει το ερώτημα “γιατί οι αεροπορικές εταιρείες δεν έχουν αλεξίπτωτα για τους επιβάτες;”.
Όπως αναφέρει το Condé Nast Traveler, η πιο προφανής απάντηση είναι ότι οι επιβάτες δεν είναι εκπαιδευμένοι για να χρησιμοποιήσουν αλεξίπτωτο ή να προσγειωθούν με αυτό. Ακόμα και οι έμπειροι αλεξιπτωτιστές χρειάζονται μία προετοιμασία προκειμένου να προσγειωθούν. Ακόμα κι αν κάποιος είναι εκπαιδευμένος οι συνθήκες της πτήσης και το υψόμετρο δεν είναι ιδανικά για πτώση με αλεξίπτωτο.
Συγκεκριμένα τα 35.000 πόδια που είναι το υψόμετρο που πετούν τα αεροπλάνα είναι τριπλάσιο από το υψόμετρο από το οποίο πέφτουν συνήθως οι αλεξιπτωτιστές. Στο ύψος εκείνο η θερμοκρασία είναι 34 βαθμοί υπό το μηδέν και όποιος εκτεθεί σε τόσο χαμηλή θερμοκρασία θα παγώσουν απευθείας τα μάτια, το στόμα και η μύτη, ενώ οι πνεύμονες θα πάθουν απευθείας ζημιά.
Ακόμα κι αν το κρύο σε εκείνο το υψόμετρο δεν ήταν θανατηφόρο, η ταχύτητα με την οποία πηγαίνει το αεροπλάνο δεν θα επέτρεπε σε κανέναν να πέσει με αλεξίπτωτο.
Τέλος, υπάρχει και το πρακτικό κομμάτι, αφού όλα αυτά τα αλεξίπτωτα θα έδιναν επιπλέον βάρος στο αεροπλάνο.