Το φαινόμενο του…. ελατηρίου, που ξαφνικά εκτινάχθηκε, παρουσιάζει η Ελληνική αγορά αυτοκινήτου, η οποία το τελευταίο δεκαήμερο θυμίζει τις εποχές προ κρίσης.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του newsauto.gr οι πωλήσεις σημειώνουν ήδη αύξηση πάνω από 50% αγγίζοντας το 60%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Μάλιστα οι πωλήσεις αυτές δε θεωρούνται κάποιο «πινακίδωμα» από εισαγωγικές εταιρείες λόγω των μέτρων του WLTP/RDE που θα ισχύσουν από το Σεπτέμβριο και που θα ανεβάσουν τις τιμές των αυτοκινήτων, αφού αυτές είναι μοιρασμένες σε εταιρικές (πιθανό «πινακίδωμα») και σε λιανικές πωλήσεις.
Η αγορά σχολιάζει ως φυσιολογική αυτή την αύξηση, τόσο λόγω της ανελαστικής ανάγκης (τα παλιά αυτοκίνητα χαλάνε, ζητάνε πολλά), όσο και της πολιτικής σταθερότητας που προέκυψε από τις πρόσφατες εκλογές.
Άλλωστε όπως έχουμε ξαναγράψει, στην Ελλάδα ένας από τους παράγοντες που παίζουν πρωταρχικό ρόλο στην απόφαση για την αγορά ενός αυτοκινήτου, πέρα φυσικά από το οικονομικό, είναι και το ψυχολογικό.
Για παράδειγμα το 2012 που ήταν η χειρότερη χρονιά της αγοράς αυτοκινήτου, πουλήθηκαν 52.000 καινούργια αυτοκίνητα, όταν στην ίδια πληθυσμιακά Πορτογαλία με τα σχεδόν ίδια μνημονιακά δεδομένα (και με χαμηλότερους μισθούς), η αγορά δεν έπεσε κάτω από τα 94.000…
Η εκτίμηση της αγοράς είναι ότι η άνοδος των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων θα συνεχιστεί, ως αποτέλεσμα -εκτός των άλλων- και της αποδεδειγμένης και διαπιστωμένης πλέον από τον κόσμο, κακής ποιότητα των περισσοτέρων εισαγόμενων μεταχειρισμένων που έχουν μπει στη χώρα μας.
Η έντονη ανασφάλεια για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, οδηγεί πολλούς υποψήφιους αγοραστές στη σίγουρη λύση ενός καινούργιου, με λίγα περισσότερα ευρώ, τα οποία φυσικά θα τα πάρει πίσω ο αγοραστής όταν επέλθει η ώρα να το βγάλει προς πώληση-αντικατάσταση.