Η Apple διαμήνυσε αν δεν υπάρξει συμμόρφωση με την εν λόγω οδηγία, θα προβεί σε “κατέβασμα” των εν λόγω εφαρμογών από το App Store. Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Apple, η εταιρία δεν είναι διατεθειμένη να ανεχτεί πρακτικές οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο την ιδιωτικότητα των χρηστών: “Οι οδηγίες του App Store που θέτουμε προς τους δημιουργούς, απαιτούν την ύπαρξη απόλυτης συγκατάθεσης του χρήστη, πριν από κάθε ενέργεια καταγραφής, αποθήκευσης η οποιασδήποτε προσπάθειας αποθήκευσης δεδομένων δραστηριότητας των χρηστών”, καταλήγοντας ότι: “ενημερώσαμε τους δημιουργούς που παραβιάζουν τους συγκεκριμένους κανόνες και οδηγίες, και είμαστε έτοιμοι να λάβουμε δραστικά μέτρα, αν αυτό χρειαστεί”.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται έπειτα από έρευνα του Techcrunch, το οποίο αποκάλυψε ότι μεγάλες εταιρίες όπως οι Expedia, Hollister, και Hotels.com, χρησιμοποιούσαν ένα 3rd-party εργαλείο analytics, με σκοπό την συνεχή καταγραφή κάθε “πατήματος” και “swiping” μέσα στις εφαρμογές τους. Καμία από αυτές τις εφαρμογές δεν ζήτησε την συγκατάθεση του χρήστη πριν από αυτές τις ενέργειες, ενώ οι εν λόγω εταιρίες δεν συμπεριέλαβαν την καταγραφή δεδομένων χρηστών στην δήλωση απορρήτου των εφαρμογών τους.
Η Apple προειδοποίησε την Glassbox να τροποποιήσει το SDK της, που επιτρέπει σε άλλους developers να χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο λογισμικό προς καταγραφή των κινήσεων των χρηστών στις εφαρμογές τους, εντός μίας ημέρας, διαφορετικά η εφαρμογή θα διαγραφεί από το App Store. Η Glassbox δηλώνει ενήμερη για την “απειλή” της Apple, αλλά παραμένει ακόμη άγνωστο στο αν προχώρησε σε τροποποιήσεις στο λογισμικό της.
Το λογισμικό αυτό είναι επίσης διαθέσιμο και για Android developers, αν και η Google δεν προχώρησε ακόμη σε κάποιο σχόλιο για το αν θα προβεί σε απαγόρευση του συγκεκριμένου κώδικα. Η εξέλιξη αυτή, έρχεται στην δημοσιότητα λίγες μόλις ημέρες αφότου η Apple απαγόρευσε την εφαρμογή “Research” του Facebook, η οποία πλήρωνε εφήβους με σκοπό να συλλέγει όλα τους τα δεδομένα.