Νωρίτερα από τις αρχικές προβλέψεις θα εξισωθεί το κόστος κτήσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με αυτό των diesel και βενζίνης, σύμφωνα με νέα έρευνα που παρουσίασε η Deloitte.
Με βάση λοιπόν νεότερα στοιχεία που στηρίζονται και στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της προηγούμενης χρονιάς, οι τιμές των ηλεκτρικών μοντέλων θα εξισωθούν το 2021, δηλαδή σε 2 χρόνια από σήμερα, καθιστώντας τα σαφώς πιο προσιτά προς ένα μεγάλο αγοραστικό κοινό.
Σύμφωνα με την ανάλυση της εταιρείας, το 2020 οι παγκόσμιες πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αυξηθούν στα 4 εκατομμύρια οχήματα, από 2 εκατομμύρια που ήταν το 2018, ενώ το 2025 θα φθάσουν τα 12 εκατομμύρια και το 2030 τα 21 εκατομμύρια.
Ο λόγος για αυτή την ανάπτυξη έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα φέρουν συνεχώς στην αγορά νέα ηλεκτρικά μοντέλα σε κατηγορίες μάλιστα σαφώς πιο εμπορικές (π.χ. η VW θα λανσάρει φέτος το ηλεκτρικό μικρομεσαίο χάτσμπακ I.D.), στοχεύοντας να μειώσουν τις τιμές τους και να πείσουν πλέον το κοινό ότι τα πλέον οικολογικά μοντέλα δεν θα είναι ακριβά.
Παράλληλα, η Deloitte στην έρευνά της προβλέπει ότι μέχρι το 2030 τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αφορούν στο 70% των πωλήσεων όλων των «ηλεκτροποιημένων» οχημάτων, σε αντίθεση με τα υβριδικά και plug-in υβριδικά που θα μειώσουν το μερίδιό τους.
Ωστόσο, η εταιρεία σημειώνει ότι από την πλευρά τους οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να δουλέψουν πολύ ώστε ο αγοραστής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου να έχει θετική άποψη για την επιλογή του, από την πώληση μέχρι το after sales, και όσες το καταφέρουν αυτό θα επιτύχουν στο άμεσο μέλλον.