Υπέρ της απομάκρυσης των παλαιών diesel αυτοκινήτων από τα αστικά κέντρα τάσσεται ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), επισημαίνοντας ότι αυτό που χρειάζεται είναι να εφαρμοστεί ο νόμος, δηλαδή να ισχύσει στην πράξη η απαγόρευση της κυκλοφορίας των προ του 2010 πετρελαιοκίνητων οχημάτων. Ο ΣΕΑΑ υπογραμμίζει επίσης ότι τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα (ηλικίας Euro 5 & 6) πληρούν ιδιαίτερα αυστηρές προδιαγραφές ρύπων – και κατά συνέπεια πρέπει να θεωρούνται καθαρά – ενώ μεγάλο πρόβλημα δημιουργείται από τα παλιά επαγγελματικά οχήματα που δυστυχώς είναι “υπερήλικα” – καθώς πολλές φορές η ηλικία τους ξεπερνά τα 20 χρόνια – κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα στις πόλεις.
H ανακοίνωση του ΣΕΑΑ έχει ως εξής:
“Ιδιαίτερα ενθαρρυντικές είναι οι δηλώσεις να απομακρυνθούν σταδιακά από την κυκλοφορία τα παλαιά diesel αυτοκίνητα, αλλά και να δοθούν κίνητρα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.
Η Ελλάδα υπήρξε από τις χώρες που πρωτοστάτησε σε περιορισμούς για τα παλαιά πετρελαιοκίνητα, καθώς στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη επιτρέπεται από το 2011 να κυκλοφορούν μόνον οι πλέον σύγχρονες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες Euro 5 και 6, δηλαδή αυτοκίνητα ηλικίας ως 8 ετών.
Δυστυχώς εξαιτίας αφενός της περιορισμένης αστυνόμευσης (ως πρόσφατα) και αφετέρου εξαιτίας περιπτώσεων εξαπάτησης των καταναλωτών, κυκλοφορούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη πλήθος πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων προ του 2010 που απαγορεύεται να κυκλοφορούν.
Συνεπώς, η αστυνόμευση των απαγορεύσεων που ισχύουν σήμερα για τα παλαιά (προ του 2010) diesel έχει καταστεί απολύτως επιτακτική, αλλά και η επέκταση του μέτρου στα υπόλοιπα αστικά κέντρα της χώρας, πχ. στην Πάτρα, Λάρισα, Ηράκλειο κλπ. Οι κάτοικοι αυτών των πόλεων δεν υποφέρουν λιγότερο από τη ρύπανση.
Υπενθυμίζεται ότι τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα εκπέμπουν το 1/20 των σωματιδιακών ρύπων ως προς τα παλαιά και πλέον οι μετρήσεις τους γίνονται σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, καθιστώντας τα εντελώς καθαρά.
Απεναντίας, οι στόλοι επαγγελματικών οχημάτων, όπως πχ. τα ταξί επιτρέπεται να κυκλοφορούν ως τα 21 έτη ηλικίας (!), δηλαδή ακόμη και τεχνολογίας Euro 2 (1996-2000).
Παράλληλα δυστυχώς, τα βαρύτερα φορτηγά και λεωφορεία επιτρέπεται να κυκλοφορούν στο μεγάλο δακτύλιο, ακόμη και αν είναι 20+ ετών ηλικίας, καθιστώντας επείγουσα την αναμόρφωση των κανόνων του πράσινου δακτυλίου.
Τονίζεται τέλος, ότι με βάση εκτιμήσεις της Κομισιόν πάνω από 400.000 άτομα πεθαίνουν πρόωρα κάθε χρόνο στην ΕΕ λόγω της μόλυνσης του αέρα από μικροσωματίδια, εκ των οποίων πλέον των 11.000 στην Ελλάδα.”