Οι νέοι κανόνες εμπιστευτικότητας με τους οποίους θα εναρμονιστεί το Facebook στην Ευρώπη ανακοινώθηκαν στο τέλος του Ιανουαρίου, δηλαδή πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο της Cambridge Analytica, έχοντας ως στόχο την ενίσχυση της προστασίας των προσωπικών δεδομένων των Ευρωπαίων πολιτών και θα μπορούν να εφαρμοστούν από όλες τις εταιρείες, ακόμη και αυτές που δεν έχουν έδρα την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ο ευρωπαϊκός κανονισμός απαιτεί σαφή ενημέρωση των χρηστών και τη συγκατάθεσή τους ως προς τη χρησιμοποίηση των δεδομένων τους.
«Όλοι – ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους – θα κληθούν να εξετάσουν σημαντικές πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο το Facebook χρησιμοποιεί τα δεδομένα τους και να κάνουν μία επιλογή σχετικά με την προστασία της ιδιωτικής τους ζωής στο Facebook», αναφέρει η εταιρεία σε σημείωμα που έχει αναρτηθεί στο blog της.
Τα νέα μέτρα θα εφαρμοσθούν στην Ευρώπη «αυτήν την εβδομάδα» και στη συνέχεια «τις επόμενες εβδομάδες και μήνες σε ολόκληρο τον κόσμο», εξήγησε ο Ρομπ Σέρμαν, εκ των υπευθύνων ασφαλείας στη Facebook, κατά τη διάρκεια συνάντησής του με τους δημοσιογράφους την έδρα της εταιρείας στην Καλιφόρνια, χωρίς να δώσει ημερομηνία εφαρμογής των μέτρων αυτών στους Αμερικανούς χρήστες.
Συγκεκριμένα, οι Ευρωπαίοι χρήστες θα δουν στο news feed μήνυμα που θα τους καλεί να επιλέξουν εάν θέλουν να συνεχίσουν να μοιράζονται ορισμένες προσωπικές πληροφορίες, όπως στοιχεία για τις πολιτικές τους απόψεις, τη θρησκεία ή την ερωτική τους ζωή.
Θα μπορούν επίσης, μεταξύ άλλων, να κάνουν επιλογές σε ότι αφορά τις διαφημίσεις που δέχονται την αναγνώριση προσώπου που επιτρέπει στο Facebook να ταυτοποιήσουν τους χρήστες σε φωτογραφίες.
«Πρόθεσή μας είναι να προσφέρουμε τις ίδιες παραμέτρους και ελέγχους εμπιστευτικότητας» παντού στο κόσμο, εξήγησε ο Ρομπ Σέρμαν.
Η Facebook πλήττεται από τις συνέπειες του σκανδάλου της διαρροής δεδομένων δεκάδων εκατομμυρίων χρηστών προς την βρετανική Cambridge Analytica, ειδικευμένη στην στρατηγική επικοινωνία, η οποία συνεργάσθηκε με το επιτελείο της προεκλογικής εκστρατείας του Ντόναλντ Τραμπ το 2016, αλλά συμμετείχε και στην καμπάνια υπέρ του Brexit πριν από το δημοψήφισμα στη Βρετανία.
Η εταιρεία επιδίδεται τις τελευταίες εβδομάδες σε μία επικοινωνιακή καμπάνια για να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις του σκανδάλου πολιτικής χειραγώγησης των στοιχείων του χρηστών του.