Οι αποκαλύψεις των τελευταίων εβδομάδων για την υποκλοπή προσωπικών δεδομένων που αφορούσε στον διάσημο ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης και την Cambridge Analytica, αλλά και η χρήση τους ώστε να επηρεαστούν οι προεκλογικές εκστρατείες των αμερικανικών εκλογών, πιθανώς και του Brexit, φαίνεται ότι έφερε κάποιο αποτέλεσμα.
Η εταιρεία Facebook ανακοίνωσε ότι αλλάζουν τα εργαλεία που θα έχουν στο εξής οι χρήστες της πλατφόρμας ώστε να μπορούν να ελέγχουν καλύτερα τα προσωπικά τους δεδομένα και στοιχεία της ιδιωτικότητάς τους.
Τα νέα εργαλεία, που θα τεθούν σε εφαρμογή από τον Μάιο, όπως ανακοινώθηκε, θα πληρούν τους όρους που θέτει η νέα και περισσότερο αυστηρή νομοθεσία της Ε.Ε. Ωστόσο, θα είναι διαθέσιμα για όλους τους χρήστες της πλατφόρμας, όχι μόνο για όσους είναι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι αλλαγές περιλαμβάνουν εργαλεία τόσο για τα κινητά τηλέφωνα όσο και για τους απλούς υπολογιστές.
Στα κινητά, οι χρήστες θα μπορουν στο εξής να βρίσκουν τις ρυθμίσεις τους σε ένα συγκεκριμένο μέρος, όχι σε πολλά (όπως συνέβαινε έως τώρα), ενώ θα προστεθεί ένα ακόμη μενού, το οποίο θα προσφέρει επιπλέον δυνατότητες για προστασία δεδομένων, προσωποιημένη υποδοχή διαφήμισης και ιδιωτικότητα.
Επίσης, προστίθεται ένα εργαλείο, το οποίο θα προσφέρει πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα του χρήστη, ώστε να μπορεί οποιαδήποτε στιγμή να βρίσκει, να κατεβάζει και να διαγράφει δεδομένα του από το Facebook.
Αναμένεται να προστεθούν και άλλες αλλαγές που θα αφορούν τη διάφανεια στη χρήση του Facebook, ωστόσο η εταιρεία δεν θα κάνει ευκολότερη την πλήρη διαγραφή ενός λογαριασμού. Αυτή η δυνατότητα θα παραμείνει «θαμμένη» στο μενού «ΒΟΗΘΕΙΑ», ενώ το Facebook θα εξακολουθεί να αποθηκεύει και να διατηρεί δεδομένα των χρηστών.
Ανακοινώνοντας τις αλλαγές στο blog της πλατφόρμας, τα στελέχη της εταιρείας Έριν Έγκαν και Άσλι Μπέριντζερ παραδέχονται ότι η αποκάλυψη της διαρροής και παράνομης χρήσης των στοιχείων και οι αντιδράσεις που προκάλεσε -εκτός από την τεράστια οικονομική ζημιά- ήταν ο λόγος που αποφασίστηκαν οι αλλαγές.
Αν και είπαν ότι πολλές από αυτές «είχαν δρομολογηθεί και θα εφαρμόζονταν στο μέλλον» αλλά πλέον κατέστη επιτακτική ανάγκη να τις προωθήσουν άμεσα, τόνισαν ότι η εταιρεία «θέλει να βοηθήσει τους ανθρώπους να κατανοήσουν πώς λειτουργεί το Facebook και ποιες δυνατότητες διαθέτουν σε σχέση με τα δεδομένα τους».