Σημαντικές εξελίξεις είχαμε στην υπόθεση της ολοκλήρωσης του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία ένα μήνα μετά την συνάντηση στελεχών του Υπουργείου με την υπηρεσία DG Regio της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις 9 Νοεμβρίου. Σύμφωνα με πολύ ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com μετά από εκείνη τη συνάντηση, ακολούθησε η πρόταση του εργολαβικού σχήματος της 4ης εργολαβίας για υποκατάσταση του από άλλο τεχνικό όμιλο της χώρας. Η απόφαση που θα ληφθεί είναι πλέον πολιτική καθώς έχουμε τα δύο ενδεχόμενα ή να γίνει η μεγάλη εργολαβία σκούπα ή να προχωρήσει αυτοτελώς η 4η εργολαβία και να έχουμε μία μικρότερη εργολαβία.
Από την προχθεσινή ομιλία στη Βουλή του Υπ,ΥΠΟΜΕ Χρήστου Σπίρτζη, όπως φαίνεται προκρίνεται η εργολαβία-σκούπα καθώς προανήγγειλε τη δημοπράτηση της τον Ιανουάριο. Προς το παρόν επίσημη απόφαση δεν έχει ληφθεί αλλά είναι φανερό ότι η “σκούπα” είναι το φαβορί για να ολοκληρωθεί το “δράμα” με την κατασκευή και ολοκλήρωση επιτέλους ενός έργου που οδεύει για τον 9ο χρόνο από την έναρξη της κατασκευής του.
Από το Υπ.Υποδομών σημειώνουν πως όποια απόφαση και αν ληφθεί είναι έτοιμοι να την εφαρμόσουν και στην περίπτωση της μεγάλης εργολαβίας-σκούπας των 165εκατ.ευρώ τα τεύχη δημοπράτησης είναι σχεδόν έτοιμα. Στόχος είναι ο όποιος διαγωνισμός γίνει (μεγάλη ή μικρή εργολαβία-σκούπα) να προκηρυχθεί το αργότερο μέχρι τις αρχές του έτους και μέσα στο 2018 να μπει ο νέος εργολάβος που θα αναλάβει την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου. Η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και το Ε.Π-ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ,
Να θυμίσουμε πως από τις 4 εργολαβίες έχει διασωθεί η 1η στο τμήμα Άκτιο-Βόνιτσα η οποία αναμένεται να παραδώσει μέχρι το 2019, ένα τμήμα 15χλμ. Όπως όλα δείχνουν, είμαστε στο τέλος της “άγονης περιόδου” που άφησε το έργο στη μέση και περνάμε στην φάση ολοκλήρωσης η οποία εκτιμάται ότι θα γίνει σταδιακά μέχρι το 2020 ή το αργότερο το 2021.