Σε πλήρη εξέλιξη είναι ο μετασχηματισμός της χώρας συγκοινωνιακό παράδεισο της Ευρώπης. Μετά την ολοκλήρωση του δικτύου αυτοκινητόδρομων, την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά, των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων, η συνέχεια αναμένεται να είναι το ίδιο γεμάτη.
Το επόμενο διάστημα αναμένουμε τρία πολύ σημαντικά γεγονότα. Το πρώτο είναι η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Με τη συμμετοχή του Γαλλικού Κολοσσού CMA CGM, το λιμάνι της πόλης αναμένεται να μεγαλουργήσει τα επόμενα χρόνια με στόχο την κατάκτηση της εμπορευματικής κίνησης προς τα Βαλκάνια και τις χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ.
Δεύτερο είναι η ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη. Σταδιακά από τα τέλη του έτους μέχρι τα τέλη της επόμενης χρονιάς, η λειτουργία της εξηλεκτρισμένης διπλής γραμμής (εκτός ενός μικρού τμήματος στο βόρειο άκρο), εκτιμάται ότι θα δώσει μεγάλη ώθηση στη μεταφορά εμπορευμάτων, προς τις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και θα μειώσει δραστικά τις χρονοαποστάσεις.
Η παρουσία της Ferrovie, του Ιταλικού Κολοσσού, είναι ένα επιπλέον στοιχείο αισιοδοξίας, μιας και η εταιρεία, έχει μιλήσει (ανεπίσημα προς το παρόν) για επενδύσεις που θα φτάνουν το μισό δις.ευρώ με στόχο την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών της χώρας.
Το τρίτο στοιχείο είναι η ιδιωτικοποίηση του βασικού οδικού δικτύου της Εγνατίας Οδού όπου με μήκος 1.000χλμ αποτελεί την πλέον πολύφερνη νύφη και μεγάλοι όμιλοι είναι έτοιμοι να ριχτούν στη μάχη της απόκτησης της μέσω διαγωνισμού παραχώρησης.
Η μετεξέλιξη της χώρας σε υπερκόμβο μεταφορών, κάτι που γεωγραφικά είναι απολύτως φυσικό, αρχίζει και παίρνει σάρκα και οστά και εδώ αναμένουμε σημαντικά κέρδη, κυρίως από τον κλάδο των logistics που εκτιμάται ότι θα μεγαλουργήσει τα επόμενα χρόνια βασιζόμενος αφενός στις νέες, μοντέρνες υποδομές της χώρας και αφετέρου στους διαχειριστές αυτών που θα επιθυμούν αύξηση του τζίρου τους.
Μεγάλο ενδιαφέρον θα έχει και η ενεργειακή μετεξέλιξη της Ελλάδας, μιας και ο Αγωγός ΤΑΡ από τη μία, ο IGB αλλά και η μελλοντική ηλεκτρική σύνδεση της χώρας με την Κύπρο και το Ισραήλ δημιουργούν ένα ιδανικό περιβάλλον που θα μετατρέψει τη χώρα σε ρυθμιστή της διανομής ηλεκτρικής ενέργειας σε άλλες χώρες της Ευρώπης ενώ θα βοηθήσει στην ανάπτυξη του συγκεκριμένου τομέα, με νέες θέσεις εργασίας.
Ο συγκοινωνιακός και ενεργειακός παράδεισος που μπορεί να αποτελέσει η χώρα μας, έχει αρκετά βήματα μπροστά της αλλά η βάση έχει ήδη στηθεί. Στον πρώτο τομέα τα αποτελέσματα θα τα δούμε ήδη από το 2018 ενώ στον ενεργειακό θα πρέπει να περιμένουμε από το 2021 όταν θα λειτουργούν οι 2 αγωγοί.
Το σίγουρο είναι ότι και με συμπληρωματικά έργα στον συγκοινωνιακό καμβά (ολοκλήρωση του Ε65, επέκταση της Ιόνιας μέχρι την Κακαβιά, τον ΒΟΑΚ αλλά και την υλοποίηση της αναβάθμισης του ανατολικού τμήματος της Σιδηροδρομικής Εγνατίας -Θεσσαλονίκη-Ορμένιο) η χώρα θα ισχυροποιηθεί ακόμα περισσότερο και θα γίνει πιο θελκτική σε παγκόσμιους παίκτες στον τομέα των μεταφορών.
Τα αισιόδοξα μηνύματα βέβαια μένει να τα δούμε να μετατρέπονται σε πραγματικότητα και τα δισεκατομμύρια ευρώ που έχουν δαπανηθεί για την ανάπτυξη αυτών των δικτύων να τα δούμε να μεγαλουργούν προς όφελος της χώρας, της ανάπτυξης και της βελτίωσης του βιωτικού επιπέδου των Ελλήνων που τα τελευταία χρόνια έχουν υποστεί τεράστιες απώλειες.
Σημαντικό στοιχείο τώρα θα παίξουν οι πολιτικές που θα εφαρμοστούν που όπως όλα δείχνουν θα επιμείνουν στην συνέχεια των επενδύσεων σε αυτούς τους δύο πολλά υποσχόμενους τομείς της οικονομίας.