Οι δύο μεγάλοι οδικοί άξονες που διασχίζουν οριζόντια και κάθετα την Ήπειρο, η Εγνατία και η Ιόνια Οδός, άλλαξαν οριστικά τον χάρτη της περιοχής. Η Ήπειρος, η πλέον απομονωμένη περιοχή της χώρας, μέχρι πριν λίγα χρόνια, βρίσκεται πλέον στο σταυροδρόμι των μεγαλύτερων οδικών αρτηριών της χώρας, με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται.
Το ταξίδι για την Θεσσαλονίκη, που για δεκαετίες ήταν περιπέτεια, αποτελεί πλέον περίπατο. Το ίδιο συμβαίνει εδώ και ένα μήνα περίπου και με το ταξίδι για την Αθήνα. Όσοι είχαν αμφιβολίες και έτυχε να κάνουν το ταξίδι τις ημέρες του Αυγούστου, κατάλαβαν στην πράξη την μεγάλη αλλαγή που έχει επέλθει.
Οι δρόμοι άνοιξαν προοπτικές. Ήδη αυτές γίνονται αντιληπτές στον κλάδο του τουρισμού. Η Εγνατία είχε φέρει κοντά στα παράλια της Ηπείρου την Βόρεια Ελλάδα. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει με την Ιόνια, η οποία φέρνει μια ανάσα την Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο.
Υπάρχουν όμως δύο βασικές εκκρεμότητες για να ολοκληρωθεί το δίκτυο των οδικών υποδομών. Είναι η επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά, όπως ακριβώς προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός και η σύνδεσή της με την Πρέβεζα.
Το δεύτερο μάλιστα μοιάζει πιο επιτακτικό, καθώς όσοι από τα Γιάννινα κινήθηκαν προς τα παράλια της Πρέβεζας βρέθηκαν αντιμέτωποι με τον «λαβύρινθο» της Φιλιππιάδας και με το μποτιλιάρισμα σε Λούρο και Αρχάγγελο.
Το έργο εδώ και χρόνια βρίσκεται στο στάδιο της μελέτης.. Μελέτη που έχει παράταση ως το τέλος του έτους προκειμένου να ολοκληρωθεί. Τι μέλλει γενέσθαι; Οι προθέσεις υπάρχουν αλλά θα πρέπει να βρεθούν και τα χρήματα τα οποία δεν υπάρχουν από το ΕΣΠΑ..
Πιο κοντά στη χρηματοδότηση άρα και στην κατασκευή βρίσκεται η επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά. Το πιθανότερο μάλιστα είναι ως το τέλος του έτους να έχουν ληφθεί οι οριστικές αποφάσεις.
Στο σχέδιο το οποίο έχει κατατεθεί και τελεί υπό διαπραγμάτευση μεταξύ της Ελληνικής Κυβέρνησης και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων περιλαμβάνονται και δύο έργα της Ηπείρου. Πρόκειται για την σύνδεση Ιόνιας Κακαβιάς και την οδική αρτηρία Ηγουμενίτσας Σαγιάδας.
Σημειώνεται ότι το τμήμα Ιόνιας Κακαβιάς έχει μελετητική ωριμότητα και μπορεί άμεσα να περάσει στη φάση της κατασκευής.