Με το «σταγονόμετρο» λαμβάνουν τις αποζημιώσεις και τις φροντίδες που δικαιούνται, σε περίπτωση καθυστέρησης ή ακύρωσης αεροπορικών πτήσεων, οι επιβάτες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως προκύπτει από έρευνα η οποία διενεργήθηκε σε έξι χώρες (Βέλγιο, Δανία, Γαλλία, Ιταλία, Πορτογαλία και Ισπανία).
Η Γενική Διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ενώσεων Καταναλωτών (BEUC), κ. Μονίκ Γκόγιενς, χαρακτήρισε ανησυχητικά τα αποτελέσματα της έρευνας και πρόσθεσε: «παρόλους τους ευρωπαϊκούς κανόνες, που βρίσκονται σε ισχύ, οι αεροπορικές εταιρίες, συχνά, τους παραβλέπουν και οι Εθνικές Αρχές δεν κάνουν τα απαραίτητα βήματα, για την εφαρμογή τους. Τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών εταιριών πρέπει να γίνονται σεβαστά, σε όλες τις περιπτώσεις και όχι μόνον όταν υπάρχει κάποια καταγγελία. Ζητούμε, από τις αεροπορικές εταιρίες, να δίνουν αποζημίωση, όταν πρέπει και να φροντίζουν τους επιβάτες, σε περίπτωση καθυστέρησης. Οι Εθνικές Αρχές πρέπει να παρακολουθούν τον τομέα αυτό της αγοράς, σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και να αναλαμβάνουν δράση, εναντίον των εταιριών, που παρανομούν».