Τη σήμερον ημέρα δεν υπάρχει σχεδόν τίποτα που δεν μπορείς να κάνεις με τη βοήθεια ενός smartphone. Τα «λυμένα» χέρια των developers, επαγγελματιών ή μη, δημιουργούν μικρά «θαύματα» βασιζόμενα στις δυνατότητες που τους προσφέρονται από το υπάρχον hardware και software, παντού γύρω μας. Σε οικιακές συσκευές, σε φορητό εξοπλισμό, ακόμα και στα αυτοκίνητά μας. Και σε αυτό το τελευταίο θα σταθούμε λίγο παραπάνω.
Παλαιότερα λίγοι ήταν οι κάτοχοι που γνώριζαν τεχνικές λεπτομέρειες για τη λειτουργία του κινητήρα του αυτοκινήτου τους και εν γένει ήξεραν «πέντε πράγματα παραπάνω» ώστε να μπορούν να κάνουν μόνοι τους διαγνωστικούς ελέγχους και ακολούθως επισκευές. Ωστόσο, με τα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα που τοποθετούνται στα σύγχρονα οχήματα, ο καθένας μπορεί να δεί σε απλή και ευνόητη μορφή, οτιδήποτε μπορεί να μας πεί ο «εγκέφαλος» του αυτοκινήτου. Τα μηχανικά μέρη είναι πλέον άμεσα εξαρτώμενα από τα ηλεκτρονικά και αυτό μας δίνει την ευχέρεια να παρακολουθούμε στενά τη λειτουργία τους, σε πραγματικό χρόνο μάλιστα.
Να σημειωθεί πως για τη χρήση αυτών των εφαρμογών χρειάζεστε κάποιον αντάπτορα που συνδέεται στην OBD 2 θύρα του αυτοκινήτου σας και επικοινωνεί ασύρματα με το smartphone, μέσω Bluetooth συνήθως. Μια τυπική επιλογή που υποστηρίζεται ευρέως μέσα από OBD-2 θύρα είναι το CMB 886 adapter σε όλα τα οχήματα ανεξαρτήτος μάρκας που είναι κατασκευασμένα από το 1995 και μετά, το κόστος είναι στα 39 ευρώ.
Τι είναι η θύρα OBD-2 του αυτοκινήτου σας. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1970 και στις αρχές του 1980, οι κατασκευαστές άρχισαν να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά μέσα για τον έλεγχο των λειτουργιών του κινητήρα και στη διάγνωση προβλημάτων του κινητήρα (ρυθμίσεων και βλαβών). Αυτό ήταν κυρίως να ανταποκρίνονται στα πρότυπα εκπομπών EPA (Environmental Protection Agency). Μέσα από τα χρόνια τα ενσωματωμένα διαγνωστικά συστήματα στα οχήματα ο διαγνωστικός έλεγχος των οχημάτων είχε γίνει αρκετά περίπλοκη υπόθεση. Έτσι θεσπίστηκε το OBD-1 πρότυπο που χρησιμοποιήθηκε με μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του 1990. Μετά τέθηκε σε εφαρμογή ένα νέο πρότυπο από το 1995 και μετά και παρέχει σχεδόν τον πλήρη έλεγχο του κινητήρα και παρακολουθεί επίσης τα μέρη του σασί, το σώμα και τα πρόσθετα εξαρτήματα, καθώς και το διαγνωστικό δίκτυο ελέγχου του αυτοκινήτου. Η θύρα OBD2 φέρει 16 θηλυκές υποδοχές για τα αντίστοιχα 16 pin (ακίδες) της φίσας των σύγχρονων διαγνωστικών αυτοκινήτων.
Οι υποδοχές της 16πινης OBD2 θύρας αντιστοιχούν στον έλεγχος των εξής λειτουργιών:
Έχει το αυτοκίνητο μου OBD2 θύρα;
Το OBD2 άρχισε να εφαρμόζεται στα αυτοκίνητα από το 1995 και μετά. Γενικά μπορούμε να πούμε ότι όλα τα αυτοκίνητα από το 1995 έως σήμερα φέρουν τη θύρα.
Που βρίσκω την OBD-2 θύρα στο αυτοκίνητο μου;
Γενικά η θύρα OBD2 (EOBD) στα περισσότερα αυτοκίνητα βρίσκεται στο εσωτερικό της καμπίνας των επιβατών και η πιο συχνή θέση είναι στην περιοχή των ποδιών του οδηγού κάτω από την κολώνα του τιμονιού, μπορεί να φέρει προστατευτική τάπα, αλλά συχνά δεν καλύπτετε από κάτι, άλλες τυπικές θέσεις είναι είτε η τσιγαροθήκη στην κονσόλα.
CMB886 – Το απόλυτο gadget για να γνωρίσεις από μέσα το αυτοκίνητο σου!
Απλό στη χρήση, εύκολο στην εγκατάσταση επίσης διαθέτει τη δυνατότητα να κάνετε Share τα δεδομένα με τους φίλους σας.
Τρόπος σύνδεσης μέσω Bluetooth κατεβάζοντας την εφαρμογή Torque “(Το cmb886 έχει παραπάνω από ένα εκατομμύριο θετικά σχόλια μέσα στην εφαρμογή Torque του google store και Ios)”
Λειτουργίες CMB886
Εμφανίζει τα τρέχοντα δεδομένα (real time) του αισθητήρων, όπως οι εξής:
– Μέτρηση Ιπποδύναμης (Hp) και Ροπής (Νιουτόμετρα ή Κιλά)
– Καταγραφή της διαδρομής με κάμερα (και GPS) και απεικόνιση των δεδομένων στην οθόνη, με το track recorder για Torque Pro OBD/Car με android κινητό ή tablet.
– Στροφές (RPM) του κινητήρα
– Θερμοκρασία ψυκτικού υγρού
– Κατάσταση συστήματος καυσίμου
– Ταχύτητα οχήματος
– Short Term Fuel Trim
– Long Term Fuel Trim
– Πίεση εισερχομένου αέρα
– Θερμοκρασία αέρα εισαγωγής
– Ταχύτητα ροής αέρα
– Θέση Γκαζιού (πεταλούδα)
– Τάσεις αισθητήρων οξυγόνου
– Κατάσταση του συστήματος καυσίμου
– Πίεση καυσίμου
– Απίστευτα γραφήματα με συνδυασμό ταχύτητας, στροφών κινητήρα, κατανάλωσης καυσίμου (χιλιόμετρα ανά λίτρο), θερμοκρασία συστημάτων μετάδοσης και πάρα πολλά άλλα.